recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til yousee’s nye hd box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til yousee’s nye hd box

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Du kan også vælge denne her

Den er også PVR Ready, men lidt dyrere end Topfielden.

Den Vantage ser nu ellers lækker ud!

Så vidt jeg kan se kan den 'kun' optage på en USB eller eSATA-disk. I min verden ville den optimale løsning være at den skulle kunne skrive direkte til en filserver/NAS på hjemmenetværket (så man kunne se de optagede programmer på TViX'en i soveværelset). DET ville være genialt. Mon der findes et sådant vidunder?  

 



Ja specifikationerne ligner også noget NASA kunne gøre brug af 

Men den med NAS var værre, jeg har en kammerat der taler lidt om NAS ellers ved jeg meget lidt om det, men jeg tror den skal kables for at det kan lade sig gøre og jeg ved ikke hvilken formatering Vantage benytter, så om det er noget der kan lade sig gøre ved jeg ikke.
Men kan der kables, så er det da et forsøg værd, om ikke andet for erfaringens skyld
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

YouSee tilbyder et Viaccess CAM
og kort til brug i tv, så begge bokse burde spille uden
problemer


Dette forstår jeg ikke, please explain


Boksen afkoder det som CAM og kort tillader, så når YouSee leverer det, så burde det også virke.
Det er CAM + kort og ikke boksen der bestemmer om du må se det, frekvenserne ligger som regel helt fast for DVB-C, så derfor skal boksen bare være forberedt for at modtage de frekvenser og have et CI til CAM + kort og det har de begge.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Du kan også vælge denne her

Den er også PVR Ready, men lidt dyrere end Topfielden.

Den Vantage ser nu ellers lækker ud!

Så vidt jeg kan se kan den 'kun' optage på en USB eller eSATA-disk. I min verden ville den optimale løsning være at den skulle kunne skrive direkte til en filserver/NAS på hjemmenetværket (så man kunne se de optagede programmer på TViX'en i soveværelset). DET ville være genialt. Mon der findes et sådant vidunder?  

 



Ja specifikationerne ligner også noget NASA kunne gøre brug af 

Men den med NAS var værre, jeg har en kammerat der taler lidt om NAS ellers ved jeg meget lidt om det, men jeg tror den skal kables for at det kan lade sig gøre og jeg ved ikke hvilken formatering Vantage benytter, så om det er noget der kan lade sig gøre ved jeg ikke.
Men kan der kables, så er det da et forsøg værd, om ikke andet for erfaringens skyld

Vantage bruger FAT32 og deler filerne op i 1.5 GB bidder. Den vil ikke kunne se en NAS, da netværket ikke anvendes til filoverførsel udover ftp til download af firmware.

Redigeret af fast2night - 03-September-2008 kl. 22:56
Mvh Hans
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Vantage bruger FAT32 og deler filerne op i 1.5 GB bidder. Den vil ikke kunne se en NAS, da netværket ikke anvendes til filoverførsel udover ftp til download af firmware.


Ok så døde den idé
Ellers ser det så ud til at Vantage og Topfield benytter sig af det samme.
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 23:04
ok, det vil sige at jeg skal bruge denne:

http://hm-sat-shop.de/ci-ca-modul/viaccess-modul-mpeg-
4.html

og sammen med mit nuværende kort (Sagem60) burde det
spille?

Mht NAS så må det være muligt at benytte min nye
synology 207+ som usb-harddisk? eller hur ??






Redigeret af beauville - 03-September-2008 kl. 23:11
/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 23:16
Viaccess CAM'et kan du også få hos YouSee, men det burde nu være det samme som dette her, så du kan da spare lidt penge ved at købe det, men det skulle ikke undre mig om de har fikset tingene på en eller anden måde, så de skal levere CAM'et til den nette sum af 999,- kr.

Men ja, men et Viaccess CAM og dit nuværende kort, så skulle det virke hvis der ikke er lavet noget specielt fra YouSee's side.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

ok, det vil sige at jeg skal bruge denne:

http://hm-sat-shop.de/ci-ca-modul/alphacrypt-light-ci-
modul.html

og sammen med mit nuværende kort (Sagem60) burde det
spille?

Mht NAS så må det være muligt at benytte min nye
synology 207+ som usb-harddisk? eller hur ??




Nej, du skal bruge et Viaccess CA-Modul til dit programkort. YouSee kalder det for en Digital kortlæser.

Jeg tvivler på at du kan streame til din Synology, da modtageren ganske givet opretter en bestemt mappestruktur, og i FAT32.


Redigeret af fast2night - 03-September-2008 kl. 23:19
Mvh Hans
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Viaccess CAM'et kan du også få hos YouSee, men det burde nu være det samme som dette her, så du kan da spare lidt penge ved at købe det, men det skulle ikke undre mig om de har fikset tingene på en eller anden måde, så de skal levere CAM'et til den nette sum af 999,- kr.

Men ja, men et Viaccess CAM og dit nuværende kort, så skulle det virke hvis der ikke er lavet noget specielt fra YouSee's side.

Man skal have vished for at CAM'et har det rigtige versionsnummer og softwarerevision, så jeg vil fraråde at købe de billige no-name moduler, da der ellers bliver problemer med HD kanalerne.
Mvh Hans
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Man skal have vished for at CAM'et har det rigtige versionsnummer og softwarerevision, så jeg vil fraråde at købe de billige no-name moduler, da der ellers bliver problemer med HD kanalerne.


Ja, men det var jo et forsøg værd. Jeg havde forsøgt mig, men nu har jeg heller ikke noget mod at smide 400,- kr ud i et forsøg på at spare 600,-



Redigeret af Kim Jespersen - 03-September-2008 kl. 23:31
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Man skal have vished for at CAM'et har det rigtige versionsnummer og softwarerevision, så jeg vil fraråde at købe de billige no-name moduler, da der ellers bliver problemer med HD kanalerne.


Ja, men det var jo et forsøg værd. Jeg havde forsøgt mig, men nu har jeg heller ikke noget mod at smide 400,- kr ud i et forsøg på at spare 600,-


Der skal formodentligt oprettes en HD-Pakke, eller måske forlænge en eksisterende aftale, og så er prisen jo kun 495 kr. for modulet.
Mvh Hans
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 23:41
Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg gik ud fra at han havde kortet og ikke ville have nye kanaler.
Hvis han vil det, så kan han få CAM'et billigere, men det kræver jo så de minimum 6 måneders binding på en pakke.
Til top
The Elusive One Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 08:04
Hmm, jeg er også lidt nysgerrig på de her modtagere nu da jeg har læst at TDC's HDD boks ikke kan afspille en forprogrammeret optagelse mens den foregår.

Så derfor vil gerne høre om nogen af de 2 bokse der er nævnt her i tråden kan det? Altså afspille en timer programmeret optagelse mens den foregår.

Og så skal jeg lige høre nærmere omkring det der med en ekstern USB disk for at kunne optage. Kan den få strøm fra boksen el. er man tvunget til at have den eksterne harddisk kørende hele tiden så timer optagelser kan foretages?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu