recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til yousee’s nye hd box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til yousee’s nye hd box

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:13
Jeg vil umiddelbart tro at ingen af dem kan afspille en timeroptagelse mens den foregår, da det ikke giver mening at boksen skal aktivere sig selv for at foretage en optagelse og så skal brugeren alligevel kunne afspille denne.
Boksen er jo kun aktiv for at optage og hvad skal der så ske når programmet er slut og brugeren er aktiv på boksen? Skal boksen slukke eller skal brugeren have lov til at fortsætte?

Jeg prøvede at programmere 2 timere oveni hinanden på min boks, da jeg har 2 tunere og det kunne den ikke, så jeg tror ikke du skal regne med det andet, men jeg ved det ikke.

Jeg har ikke engang prøvet at afspille en manuel startet optagelse mens den foregår.

Men til det nederste, så skulle det være USB 2,0 type A Master der sidder på begge bokse, så de er strømførende hvis du eksempelvis vælger en 2,5" harddisk.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:44

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Ja som min overskrift afslører, så leder jeg efter et
reelt alternativ til yousee's nye box.

Eneste krav er at det skal være muligt at tilgå
harddisken.

takker

Det nemmeste, hvis du vil have mest fleksibel adgang til filer, er at lave en HTPC. Der kan du f.eks. med programmet DVBViewer også lave en løsning med EPG fra Internettet.

Af bokse kan udover de nævnte nævnes

ABCOM IPBOX 900 HD HDTV PVR (Single Tuner)

AB-COM IPBox 9000HD+ DVB-C (Twin tuner)

Technisat DigiCorder HD K2 (Twin tuner)



Redigeret af digitalt.tv - 04-September-2008 kl. 10:02
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Det nemmeste hvis du vil have mest fleksibel adgang til filer er at lave en HTPC. Der kan du f.eks. med programmet DVBViewer også lave en løsning med EPG fra Internettet.

Af bokse kan udover de nævnte nævnes

ABCOM IPBOX 900 HD HDTV PVR (Single Tuner)

AB-COM IPBox 9000HD+ DVB-C (Twin tuner)

Technisat DigiCorder K2

Technisat DigiCorder HD K2



Den markerede tænkte jeg også på at nævne, den er lidt kostbar, men det smarte er at man kan vælge 1 DVB-C tuner og 1 DVB-S2 eller DVB-T tuner og så er der udsigt til alle kanaler i én boks, det er smart.
Men til 4500,- kr. med harddisk, så er jeg stået af

ABCom IPBOX 9000 HD PVR
Til top
The Elusive One Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg vil umiddelbart tro at ingen af dem kan afspille en timeroptagelse mens den foregår, da det ikke giver mening at boksen skal aktivere sig selv for at foretage en optagelse og så skal brugeren alligevel kunne afspille denne.
Boksen er jo kun aktiv for at optage og hvad skal der så ske når programmet er slut og brugeren er aktiv på boksen? Skal boksen slukke eller skal brugeren have lov til at fortsætte?


Selvfølgelig giver det mening! Masser af harddiskoptagere fungerer på den måde. Min old gamle Pioneer HDD optager giver mulighed for det. Jeg programmerer typisk en hel uges optagelser ind i den af gangen og så ser hvad jeg nu har lyst til inkl. en evt. igangværende optagelse (uanset om den er startet manuelt el. pr. timer). Og den slukker så selvfølgelig ikke hvis jeg er i gang med at se noget, så er det op til mig selv at slukke den.

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Men til det nederste, så skulle det være USB 2,0 type A Master der sidder på begge bokse, så de er strømførende hvis du eksempelvis vælger en 2,5" harddisk.


Okay, men er det noget som du ved virker el. har hørt virker el. er det bare  noget du tror? Ved opstart af timeroptagelse varer det jo noget for en harddisk at komme op i omdrejninger så der kan skrives til den.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af The Elusive One The Elusive One skrev:



Okay, men er det noget som du ved virker el. har hørt virker el. er det bare  noget du tror? Ved opstart af timeroptagelse varer det jo noget for en harddisk at komme op i omdrejninger så der kan skrives til den.


Til det første, det kan være det virker, du kan evt. prøve at spørge de der har satellit udgaverne om de kan ellers skal jeg prøve at teste det på min på et tidspunkt.

Jeg har ingen af boksene så sikker kan jeg jo naturligvis ikke være, jeg kan kun sige hvordan min boks er bygget op og ellers læse specifikationerne til HCCI og USB porten er type A på billederne og angivet til 2.0 host i specifikationerne, så der er strøm i.
Du kan se listen på Topfields hjemmeside under "products" og TF7700HCCI.
Den starter 1 minut før optagelse for at gøre disk og kanal klar, så jeg vil da gå ud fra at HCCI gør det samme.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg vil umiddelbart tro at ingen af dem kan afspille en timeroptagelse mens den foregår, da det ikke giver mening at boksen skal aktivere sig selv for at foretage en optagelse og så skal brugeren alligevel kunne afspille denne.
Boksen er jo kun aktiv for at optage og hvad skal der så ske når programmet er slut og brugeren er aktiv på boksen? Skal boksen slukke eller skal brugeren have lov til at fortsætte?

Jeg prøvede at programmere 2 timere oveni hinanden på min boks, da jeg har 2 tunere og det kunne den ikke, så jeg tror ikke du skal regne med det andet, men jeg ved det ikke.

Jeg har ikke engang prøvet at afspille en manuel startet optagelse mens den foregår.

Men til det nederste, så skulle det være USB 2,0 type A Master der sidder på begge bokse, så de er strømførende hvis du eksempelvis vælger en 2,5" harddisk.

Både min Vantage og Arion kan afspille en igangværende optagelse, men hvis det er en kodet kanal bliver optagelsen kodet i det øjeblik man starter afspilningen, da ingen af dem kan håndtere multistream afkodning. Der er så mulighed for efterfølgende at afkode en optagelse på Arion modtageren, men den feature har Vantage så ikke.
Mvh Hans
Til top
The Elusive One Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg har ingen af boksene så sikker kan jeg jo naturligvis ikke være, jeg kan kun sige hvordan min boks er bygget op og ellers læse specifikationerne til HCCI og USB porten er type A på billederne og angivet til 2.0 host i specifikationerne, så der er strøm i.
Du kan se listen på Topfields hjemmeside under "products" og TF7700HCCI.
Den starter 1 minut før optagelse for at gøre disk og kanal klar, så jeg vil da gå ud fra at HCCI gør det samme.


Okay, tak for info. Jeg må se om jeg kan finde noget info fra nogen der har prøvet at føde den eksterne disk med strøm fra USB'en. Det ville jo være surt hvis jeg købte boks og disk og den så ikke kunne levere nok strøm.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af The Elusive One The Elusive One skrev:



Okay, tak for info. Jeg må se om jeg kan finde noget info fra nogen der har prøvet at føde den eksterne disk med strøm fra USB'en. Det ville jo være surt hvis jeg købte boks og disk og den så ikke kunne levere nok strøm.


Hvis du er lidt hård til Tysk, så kunne du prøve denne her
Til top
The Elusive One Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Både min Vantage og Arion kan afspille en igangværende optagelse, men hvis det er en kodet kanal bliver optagelsen kodet i det øjeblik man starter afspilningen, da ingen af dem kan håndtere multistream afkodning. Der er så mulighed for efterfølgende at afkode en optagelse på Arion modtageren, men den feature har Vantage så ikke.


Øhh, jeg skal lige være sikker på jeg forstår hvad du mener med kodet korrekt. Betyder det at man godt kan afspille og se udsendelsen mens den optager men så bare ikke efterfølgende kan hive den ud fra disken over på sin computer fordi den er krypteret?
Til top
The Elusive One Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af The Elusive One The Elusive One skrev:



Okay, tak for info. Jeg må se om jeg kan finde noget info fra nogen der har prøvet at føde den eksterne disk med strøm fra USB'en. Det ville jo være surt hvis jeg købte boks og disk og den så ikke kunne levere nok strøm.


Hvis du er lidt hård til Tysk, så kunne du prøve denne her


Takker, jeg kan læse og forstå tysk okay, det er straks værre med at skrive og tale det.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 23:50

Jeg forstår ikke alt det meget tekniske, så jeg er desværre nødt til at bede en af jer om skære det ud i pap for mig

Jeg har en Sagem 60 og vil gerne kunne se HDTV (Specielt TV2 sport). Kan jeg købe den Topfield og bruge mit nuværende kort, eller skal jeg bruge mere?

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af The Elusive One The Elusive One skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Både min Vantage og Arion kan afspille en igangværende optagelse, men hvis det er en kodet kanal bliver optagelsen kodet i det øjeblik man starter afspilningen, da ingen af dem kan håndtere multistream afkodning. Der er så mulighed for efterfølgende at afkode en optagelse på Arion modtageren, men den feature har Vantage så ikke.


Øhh, jeg skal lige være sikker på jeg forstår hvad du mener med kodet korrekt. Betyder det at man godt kan afspille og se udsendelsen mens den optager men så bare ikke efterfølgende kan hive den ud fra disken over på sin computer fordi den er krypteret?

Det er korrekt. Optagelsen kan så kun afspilles på modtageren.

En kombination som ikke bliver krypteret er, hvis der optages fra DR1 og DR2, og der samtidig ses Kanal5 HD. Disse kanaler ligger i samme multiplex og DR's kanaler er ikke kodet. Det omvendte går til gengæld ikke da Kanal5 HD er kodet, så her skal modtageren stå på kanalen under optagelsen.

Dette forhold er noget jeg skal have afklaret, i forbindelse med en mulig udskiftning til 8000C modellen med to tunere, da jeg ikke vil have en modtager, hvor der ikke kan afkodes optagelser på harddisken.

Det kan min Arion, hvor jeg kan programmere et tidspunkt i ugen, hvor den så vil lave en ukodet kopi af alle kodede optagelser.


Redigeret af fast2night - 06-September-2008 kl. 08:37
Mvh Hans
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu