recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ tvguide på android tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ tvguide på android tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper-s Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper-s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ tvguide på android tv
    Sendt: 13-Marts-2017 kl. 20:01
Et lille opstød i forbindelse med den "nye" standard af tvguider. Her taler jeg om de som fra fabrikken er indbygget i tv'ets software. Både fra før smart tv'ets oprindelse og til nu. Selv er jeg ejer af et Sony x85c android og jeg syntes mildest talt, at dennes tvguide er ubrugelig!
Især hastigheden er et problem - og hvorfor afbrydes lyden i flere sekunder hvergang appen åbnes?

Det er som om at denne "listevisning" bare er blevet standard og hvorfor har man har ikke emulighed for at vælge et andet format? Dette format er for mig meget uoverskuelig. Skal  man se hvad der foreksempel kommer på en bestemt kanal kl 22 samme aften, tager det en evighed at bladre frem til kl 22.
Det er mig igen ubegribelig hvorfor dette format er blevet standard. (Jeg kender ikke hvad andre producenter bruger, men jeg har en opfattelse af, at det er rimelig allround)
Er det virkelig umuligt, at lave en tvguide ala hvad man kender fra aviserne, ugebladene osv.? Altså en lodret kolonne oversigt for hver kanal?
Det ville være SÅ meget hurtigere at skimte dagens program igennem!
Der ville nemt kunne være en 5 -6 kanaler på et skærmbillede, med hele døgnets programoversigt, eller evt bare de første 12 timer - tryk 'en gang ned på fjernbetjeningen og de næste 12 timer er klar.

Tekst tv er bestemt at foretrække mht til tv oversigten. Bortset fra at man dog skal ind på hver kanal, men selve opbygningen er noget mere overskueligt!

Er der en minimal chance for at skifte den indbyggede tvguide ud på et android tv? 
Jeg kan se man kan lave noget med tv i KODI, men har ikke helt sat mig ind i det endnu.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 08:23
Hastigheden på TV-guiden stiger når Android 6.0 kommer, men den er pt. sat på hold. Det løser dog ikke dit problem med det horisontale look. Der er ikke en alternativ guide i app-store og selvom der var, så ville den nok ikke få lov at interagere med TV'ets tuner. EPG'en på dit TV er ikke en "rigtig" app i den forstand, at den ikke kommer ind via app-store, men er noget Sony har lagt på udenom.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 08:59
Det omtalte visning har jeg på mit gamle Grundig TV. Jeg synes ikke det virker særlig godt, det tager lang tid at bladre alle kanaler igennem
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu