recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Onkyo 507 - hjælp please
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativer til Onkyo 507 - hjælp please

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativer til Onkyo 507 - hjælp please
    Sendt: 24-Juli-2009 kl. 17:24

Hej

Jeg kunne godt bruge jeres hjælp til forslag til Surround Reciever.

Det er et ufravigeligt krav, at den har DTS-HD Master Audio og Dolby True HD. Dermed skulle den vel også have alle de tidligere formater som f.eks. AC3(?)

Jeg har fundet Onkyo TX-SR 507 som en kandidat der opfylder dette. Da jeg har et eksisterende 5-højttalers setup, er 5.1 godt nok. (anvender godt nok ikke separat subwoofer).

Men... der er et par punkter der gør jeg gerne vil have forslag til alternativer.

Bemærk, at høj lyd- og komponentkvalitet ikke er afgørende for mig. Det skal blot være "godt nok". Så lidt billigere mærker, hvis man f.eks. siger det om Sony og andre, er OK.

1) Jeg kunne vældig godt tænke mig, at min nye AV Reciever kan afspille WMA/MP3 fra USB-stik.
Min lille datters mini-stereo til kr. 600,- kan da trods alt det :-)

2a) At den fylder mindre. Vi har svært ved at finde et WAF TV-møbel der kan rumme sådan en klods som Onkyo 507 er.

2b) Den må så også gerne bruge afgive mindre varme da den (forventeligt) kommer til at stå i et lukket møbel. (jeg har læst at Onkyoerne bliver ganske varme).
Samt bruge lidt mindre strøm. Det er umiddelbart afskrækkende at den bruger 300w når en 46" LED LCD fra Samsung bruger 105w.

3) At den har netværksstik og kan kobles sammen med lydfiler på en NAS.

Prismæssigt har jeg set Onkyo 507 til små EUR 300,-
http://www.csmusiksysteme.de/de/home/home_cinema/av_receiver _home/onkyo_av_receiver/onkyo/onkyo_tx_sr507_silber/index.ht m

http://www.tsnversand.de/home-cinema/av-receiver/onkyo-tx-sr -507-schwarz-sr507.html

Det skal gerne være i den prisklasse = ca. 2.300,-
Men som nævnt, må det gerne være nogle lidt "billigere" mærker.

- Hvad er der af alternativer til Onkyo 507 med DTS-HD Master Audio og Dolby True HD og flest mulige af punkterne 1-3 ovenfor opfyldt?

Thanx
Jens

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 17:34
Tror umiddelbart at du får svært ved at finde noget i den prisklasse der matcher 507. Måske noget Sony STR-DG820 eller DH800. Men så vil jeg hellere anbefale Onkyo.

507 er endda også mindre end Sony i højden, så et skrummel vil jeg nu ikke kalde den.

Netværksstik er nok også lige optimistisk nok i den prisklasse

Jeg kan desuden godt anbefale CSmusiksysteme da jeg selv købte min 607 der. De yder en fin service.

Og så er AC3 (Audio Coding 3) ikke et format, men en komprimerings algoritme som Dolby Digital benytter. Så kom der også lidt undervisning med 

Redigeret af Nexeren - 24-Juli-2009 kl. 17:39
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 20:18

Jeg læste lige om STR-DG820. Der skrives bl.a.:

"For ejere af spillekonsoller er især understøttelsen af Linear PCM i otte kanaler en stor fordel, fordi mange spil fra eksempelvis PLAYSTATION3 leverer lyd i dette format."

og
"Selv afspilning i 24p understøttes, så lyd og billede perfekt matcher film, der afspilles i original filmhastighed på 24p."

Der står ikke noget om PCM i specifikationerne for Onkyo 507. Ej heller om 24p.

- Understøtter Onkyo 507 PCM?

- Og 24p ved HDMI-gennemgang?

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg læste lige om STR-DG820. Der skrives bl.a.:

"For ejere af spillekonsoller er især understøttelsen af Linear PCM i otte kanaler en stor fordel, fordi mange spil fra eksempelvis PLAYSTATION3 leverer lyd i dette format."

og
"Selv afspilning i 24p understøttes, så lyd og billede perfekt matcher film, der afspilles i original filmhastighed på 24p."

Der står ikke noget om PCM i specifikationerne for Onkyo 507. Ej heller om 24p.

- Understøtter Onkyo 507 PCM?

Ja, den understøtter 7.1 pcm

- Og 24p ved HDMI-gennemgang?

Kan ikke se hvorfor den ikke skulle gøre det, min gamle 674E understøttede 24p uden problemer.

Ang. strømforbug: Det antal watt som er angivet er IKKE hvad den bruger, men hvad den maks. kan leverer, den har en ladelytterbank som leverer strøm til spidserne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu