|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 24-Juli-2009 kl. 17:24 |
Hej Jeg kunne godt bruge jeres hjælp til forslag til Surround Reciever. Det er et ufravigeligt krav, at den har DTS-HD Master Audio og Dolby True HD. Dermed skulle den vel også have alle de tidligere formater som f.eks. AC3(?) Jeg har fundet Onkyo TX-SR 507 som en kandidat der opfylder dette. Da jeg har et eksisterende 5-højttalers setup, er 5.1 godt nok. (anvender godt nok ikke separat subwoofer). Men... der er et par punkter der gør jeg gerne vil have forslag til alternativer. Bemærk, at høj lyd- og komponentkvalitet ikke er afgørende for mig. Det skal blot være "godt nok". Så lidt billigere mærker, hvis man f.eks. siger det om Sony og andre, er OK. 1) Jeg kunne vældig godt tænke mig, at min nye AV Reciever kan afspille WMA/MP3 fra USB-stik. 2a) At den fylder mindre. Vi har svært ved at finde et WAF TV-møbel der kan rumme sådan en klods som Onkyo 507 er. 2b) Den må så også gerne bruge afgive mindre varme da den (forventeligt) kommer til at stå i et lukket møbel. (jeg har læst at Onkyoerne bliver ganske varme). 3) At den har netværksstik og kan kobles sammen med lydfiler på en NAS. Prismæssigt har jeg set Onkyo 507 til små EUR 300,- http://www.tsnversand.de/home-cinema/av-receiver/onkyo-tx-sr -507-schwarz-sr507.html Det skal gerne være i den prisklasse = ca. 2.300,-
|
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() |
Tror umiddelbart at du får svært ved at finde noget i den prisklasse der matcher 507. Måske noget Sony STR-DG820 eller DH800. Men så vil jeg hellere anbefale Onkyo.
507 er endda også mindre end Sony i højden, så et skrummel vil jeg nu ikke kalde den. Netværksstik er nok også lige optimistisk nok i den prisklasse ![]() Jeg kan desuden godt anbefale CSmusiksysteme da jeg selv købte min 607 der. De yder en fin service. Og så er AC3 (Audio Coding 3) ikke et format, men en komprimerings algoritme som Dolby Digital benytter. Så kom der også lidt undervisning med ![]() Redigeret af Nexeren - 24-Juli-2009 kl. 17:39 |
|
![]() |
|
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Jeg læste lige om STR-DG820. Der skrives bl.a.: "For ejere af spillekonsoller er især understøttelsen af Linear PCM i otte kanaler en stor fordel, fordi mange spil fra eksempelvis PLAYSTATION3 leverer lyd i dette format." og Der står ikke noget om PCM i specifikationerne for Onkyo 507. Ej heller om 24p. - Understøtter Onkyo 507 PCM? - Og 24p ved HDMI-gennemgang? |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Ang. strømforbug: Det antal watt som er angivet er IKKE hvad den bruger, men hvad den maks. kan leverer, den har en ladelytterbank som leverer strøm til spidserne. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |