recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 65>
Forfatter
Besked
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

På en windows tablet burde du kunne bruge Webgrab sammen med timefortv.dk's hjemmeside (med mindre det er en Windows RT) Jeg tror ikke Webgrab virker ifb. med en App.
Dog kan jeg ikke lige se fidusen i at bruge en tablet til formålet? Bruger du tabletten til at optage TV på?


Bruger slet ikke Win-tablet til TV mv. - alene at se TV oversigten. ;o)

På Mediacenter bruger jeg Windows 7 MCE - Kan WebGrab bruges der ?
;o)
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 21:04
WebGrab++ sammen med Niels Rossens program MCImportXML fungerer helt perfekt på Win 7 MCE
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 07:07
Hvad med at bruge Win MCE epg og få den konverteret til andre systemer? Jeg ved godt at den mangler afsnit på serier, men beskrivelserne plejer at være ok og den gælder 14 dage.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 10:25
Hvis jeg bare kan undgå at bruge MCEs egen funktion til at opdatere EPG med, kunne det også virke for mig. Data er ok. Men desværre har jeg oplevet alt for mange gange at MCE selv smadrer databasen med efterfølgende omfattende indsats fra mig til genindstilling af kanaler osv til følge. Og man ser det jo altid først lige 5 min før man skal til at optage noget.

NRossens program brugte jeg længe sammen med Timefor.TV (fra dengang det var OnTV), men det var for mig lidt ustabilt - for andre har det været supergodt, ved jeg.

Nu anvender jeg BigScreen EPG (BSE) og det har bare været ROCK-solid fra dag et. Så hvis jeg kan få webgrab+ til at scrape mig en XMLTV fil som jeg kan sende til BSE, vil det være helt fantastisk :-)


Redigeret af t33j4y - 04-Februar-2015 kl. 13:20
Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Nichof Nichof skrev:

WebGrab++ sammen med Niels Rossens program MCImportXML fungerer helt perfekt på Win 7 MCE


hvordan får du det til at virke, MCImportXML kaster bare op her hos mig, og siger, at der opstod en fejl i import af data, check evt. om stien er korrekt. Det ved jeg den er, for den peger direkte på filen C:\mc2xml\mc2xml.xml

Jeg er lidt proaktiv i at finde en alternativ måde, da mit Pro abonnement udløber 25.03.2015 :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 21:51
Er WebGrab++ ikke frygteligt langsomt og får det alle de oplysninger med som vi kan hente hos dem som xml?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 21:53
Du kan hente en kopi af min webgrap++.ini og dr.time.tv.ini her https://drive.google.com/folderview?id=0B0SDFsnx8OQZfnRfTS1FRDdWX3Rhdm01OHdxcVhaRDVDYmtOaDdWOVN6MEkyeWdZOU9xQjA&usp=sharing
Jeg gemmer min guide.xml på min homeserver og henter den der fra mine mediecentre.

Mvh.
Niels
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 23:06
Webgrab++ er langsom første gang den kører, men derefter syntes jeg det går fint. Du får ikke alle de oplysninger med som du er vant til (billeder, logoer m.m.) men det man har brug for er der.

Redigeret af Nichof - 04-Februar-2015 kl. 23:06
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 07:33
Jeg har ikke brug for logoer eller billeder.

Har behov for beskrivelse og korrekt episode/sæson håndtering.

Det var grunden til at jeg skiftede til ontv.xml i første omgang. Da jeg ikke gider optage samme episode 2 gange.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 08:15
Uha, kan se jeg lige har forlæst mig :) Prøvede nemlig med mc2xml og det er den fil MCimport kaster op over. :) Sry.
Til top
dex1978 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dex1978 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 17:16
Jeg har os prøvet og lede efter alternativer. Men har rigtig kunne finde noget tilsvarende for timefor.tv xml filer, som jeg har været glad for at bruge sammen med Argus Tv og XBMC.
Min løsning på problemmet idag er at jeg bruger Webgrab+ sammen med de filer som Pilehave smid op her i tråden for ca 14 dagen siden og de har hjulpet mig rigtig meget på vej. Det var dog en del som skulle tilføjes i config filen, men det lykkes at få det til og virke. Så en store tak til Pilehave for hans ini og config filer til timefor.tv




Redigeret af dex1978 - 05-Februar-2015 kl. 17:16
Til top
rille119 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rille119 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Nichof Nichof skrev:

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Du kan hente en kopi af min webgrap++.ini og dr.time.tv.ini her https://drive.google.com/folderview?id=0B0SDFsnx8OQZfnRfTS1FRDdWX3Rhdm01OHdxcVhaRDVDYmtOaDdWOVN6MEkyeWdZOU9xQjA&usp=sharing</span>

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Jeg gemmer min guide.xml på min homeserver og henter den der fra mine mediecentre.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">
</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Mvh.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Niels</span>


Tak for kanallisten, det virker perfekt på min Mediaportal.
Hvor finder du informationerne på kanalerne på ini filen?
<channel update="i" site="dk.timefor.tv" site_id="dr1" xmltv_id="DR1 HD">DR1 HD</channel>

Jeg tænker på site_id og xmltv_id, vil gerne føje nogle kanaler til listen. Skal man købe et abonnement hostimefor.tv?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu