recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 65>
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 17:23
Her ligger der en daglig opdateret 14 dages XML guide http://combined.xmltv.se/
Synes bare ikke jeg kan få den behandlet med nrossens program men måske kan den defineres som XML tv direkte i dvblogic / TVsource. Har ikke lige tid til at rode med mediecenter i øjeblikket så webgrab++ får lov til at køre indtil videre.

/KL
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 20:49
Den der svenske side står bare og snurrer... og giver time out, men der er en række *.xml filer under hinanden, men som sagt, det er som om siden ikke kan køre korrekt , (Chrome Browser) har ikke prøvet andre, for jeg har ikke andre :)

Men..generelt er det noget gylle de lukker timefor.tv's xmltv service, men der må da være et alternativ, som ikke kræver at man skal sidde og nørde i timevis hver gang..

..Godt være jeg spørger dumt, og måske er for doven til at læse 7 millioner sider..., men hvad er nrossen's program fortalt på 3 linier :) ??
jeg har bare brugt det her program,  http://www.a123.dk/  i årevis og har intetanenede om alt muligt andet bare brugt det... og glædet mig over at det bare virkede stort set alt tid ( når det ikke gjorde lå fejlen hos Timefor.tv)
Så jeg har aldrig sat mig ind i hvordan det egentlig fungerede.. Geek





Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Enig. Argumentet var at de åbenbart døjer med at deres nuværende XMLTV service, bliver udnyttet af andre firmaer, som en billig måde at få adgang til data, som de så kan videre sælge eller på anden vis udnytte kommercielt. Så pt. vil de kun sælge data til firmaer, som Elgato, DVBLogic osv. som har et lukket system, andre ikke kan udnytte.

Men god idé, med en "grab venlig" TV oversigt :) 

/Thomas
det virker lidt underligt altsammen, for læser man det nye selskabs faq, så står der:
http://www.gracenote.com/tms_and_gracenote_faqs/

som jeg læser det at alle tidligere gracenote kunder overføres, uden problemer.
Jeg betragter mig som Gracenote kunde, da de ejer Timefortv, og der står flg på på timefortv's side;
http://dk.timefor.tv/produkter/epg

Køb EPG data

EPG data er leveret af EPGs.com

EPGs.com

EPGs.com er en EPG indholdsudbyder. Vi kan levere EPG data til brug i print, online, set-top bokse m.v. Dataen leveres i XMLTV, XML, HTML, PDF eller special designede formater efter jeres behov.
Dataen kan leveres pr. kanal, for fulde regioner eller lande osv. Vi kan levere EPG for mere end 2000 kanaler, fokuseret på det Europæiske marked.
EPGs.com kan også levere EPG for specifikke guides som fx film, sport eller mere specifikke emner som fx poker eller biler.

Referencer
I dag leverer EPGs.com data til et stort antal tv-guides, IPTV udbydere såsom Waoo (Danmark), Stofa (Danmark), Altibox (Norge), Varberg (Sverige) m.v.

Priser og kontaktdetaljer
For mere information om, hvad EPGs.com kan levere, live eksempler på vores data, priser m.v., besøg venligst epgs.com.
Kontakt os nu og få din gratis test konto allerede i dag!


nogen der har anmodet om en testkonto?



Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Den der svenske side står bare og snurrer... og giver time out, men der er en række *.xml filer under hinanden, men som sagt, det er som om siden ikke kan køre korrekt , (Chrome Browser) har ikke prøvet andre, for jeg har ikke andre :)

Men..generelt er det noget gylle de lukker timefor.tv's xmltv service, men der må da være et alternativ, som ikke kræver at man skal sidde og nørde i timevis hver gang..

..Godt være jeg spørger dumt, og måske er for doven til at læse 7 millioner sider..., men hvad er nrossen's program fortalt på 3 linier :) ??
jeg har bare brugt det her program,  http://www.a123.dk/  i årevis og har intetanenede om alt muligt andet bare brugt det... og glædet mig over at det bare virkede stort set alt tid ( når det ikke gjorde lå fejlen hos Timefor.tv)
Så jeg har aldrig sat mig ind i hvordan det egentlig fungerede.. Geek


Grunden til at den står og "snurrer" er at den er ved at indlæse de 37 mb XML i din browser og oversætte den. Det du skal er at højreklikke og downloade. Den skal så ind i det rigtige program, f.eks. XEPG. Ved bare ikke om XML filen virker med XEPG




Redigeret af MCenterFreak - 23-Marts-2015 kl. 21:22
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

nogen der har anmodet om en testkonto?


Ja, det har jeg, men det ville de ikke give mig da jeg sagde at formålet var at teste mulighederne for at lave en XMLTV service.

/Thomas


Redigeret af dumb - 24-Marts-2015 kl. 09:34
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 14:50
Jeg anbefaler at prøve www.WebGrabPlus.com, prøv:

1) Download SiteIni.Pack current (link på forsiden)

2) Download og installer WebGrabPlus V1.1.1. Det er en .rar fil, som kan udpakkes med 7zip: 

http://sourceforge.net/projects/sevenzip/

3) Download (patchexe_54.zip) og installer upgrade 54. Vigtigt: Kør patchexe.bat som administrator

4) Start IKKE WebGrabPlus nu!

5) Kopier dk.timefor.tv.ini fra den downloadede SiteIniPack_current.zip til
C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab

6) Tag for en sikkerheds skyld en backup af filen WebGrab++.config.xml i C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab

7) Med Notepad eller lignende rediger WebGrab++.config.xml til følgende:

<?xml version="1.0"?>
<settings>
   
  <!-- for detailed info about the settings see http://webgrabplus.com/node/30 -->
   
  <filename>C:\ProgramData\Xepg\wgTimefor.xml</filename>
  <mode>nomark</mode>
  <postprocess grab="y" run="n">mdb</postprocess>
  <logging>on</logging>
  <retry time-out="5">4</retry>
  <timespan>0</timespan>
  <update>f</update>
 
  <!-- replace the next dummy channel entry with the channels you want -->
  <!-- see http://webgrabplus.com/node/94 for the available sites/channels -->
  
    <channel update="i" site="dk.timefor.tv" site_id="dr1" xmltv_id="DK DR1">DK DR1</channel>
    <channel update="i" site="dk.timefor.tv" site_id="dr2" xmltv_id="DK DR2">DK DR2</channel>
    <channel update="i" site="dk.timefor.tv" site_id="dr-3" xmltv_id="DK DR3">DK DR3</channel>
    <channel update="i" site="dk.timefor.tv" site_id="tv2" xmltv_id="DK TV2">DK TV2</channel>
</settings>


Hvis man ikke bruger DVBViever og Xepg skal <filename> værdien ændres.

<timespan>0</timespan> betyder grab 1 dag frem. Det skal jo helst gå lidt hurtigt mens man eksperimenterer.

Jeg har skrevet vejlingen efterhukommelsen, forhåbentlig er der ikke for mange fejl.



Når man har fået det til at virke, kan man kopiere flere kanaler ind i WebGrab++.config.xml fra dk.timefor.tv.channels.xml i SiteIni.Pack


Jeg har ikke prøvet www.tvguide.dk med den nyeste tvguide.dk.ini; måske virker denne også. En ældre version kunne jeg ikke få 

til at virke.



Redigeret af Delphi - 24-Marts-2015 kl. 14:52
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 15:32
Er der stadig ikke en brugbar løsning (gerne betaling) for os der har timefortv og kører DVBlink på Synology???

Med brugbar mener jeg en løsning der bare kører når den først er sat op... Jeg gider ikke at skulle pille ved en masse løbende...
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 13:02
Nu har jeg de sidste par dage kørt med xmltv data fra xmltv.se og har ikke umiddelbart fundet nogen problemer.
Da jeg ikke kunne få nrossens program til at behandle filen (Den mangler en xmltv.dtd fil) prøvede jeg den løsning at blot tilføje en xmltv source i dvblogic og definere http://combined.xmltv.se/denmark.xml som kilde
Efter få minutter kunne jeg gå i epg config og nu vælge en xmltv-1 kilde og definere kanalerne sammen med navnene fra xmltv. Tog i alt mindre end 20 minutter.
Har lige checket om der er kompenseret for sommertid og alt ser stadig korrekt ud :-)
Det gør timefor.tv's hjemmeside til gengæld ikke i skrivende stund. Her er listen stadig i normaltid ;-)
Eneste ulempe for mig er at der mangler synligt episode nummer på serier. Det var jo det som nrossens program kunne sættes til at gøre synligt.
Så måske hr. Rossen kommer med en opdateret MCImportxmltv snart ;-)

/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 19:06
da jeg normalt bruger MCE også Nrossens program med timefor.tv, men som andre beskriver her så virker den ikke med http://combined.xmltv.se/denmark.xml

nogen som kender et program som kan importer det?
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 21:59
Kigger på BigScreenEpg's loader lige nu. Den kan godt importere xmltv filen men ser desværre ud til ikke at kunne tweake resultatet således at der kommer serie episode info på skærmen selv om den står i xmltv filen :-(



/KL
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:20
Er der nogen af jer der bruger dvblink på synology? Jeg vil gerne vide hvad i gør med epg info...
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:30
Kender ikke dvblogic til synology, men til Windows kan man tilføje en xmltv source


/KL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu