recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 65>
Forfatter
Besked
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 12:39
Virker de med dvblogic
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 13:29
Der er ellers opsætningsvejledninger til dvblogic og nrossens program tidligere i denne tråd. Xmltv data fra xmltv.se virker fint.

/KL
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 15:49
Hvad med media portal?
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2010
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 10:32
Hej
Er der nogen her der kan guide mig til hvordan jeg det link importeret på min pc http://xmltv.xmltv.se/channels-Denmark.xml.gz , jeg er fuldstændig grøn i det der gz format, har kun brugt xmltv fil formatet indtil videre, ved godt at der er en xmltv fil på combined.xmltv.se, men den er bare ikke komplet, så derfor ville jeg gerne kunne supplere de manglende kanaler op, har hidtil brugt nrossen og dvblink til at importere data med, og det fungere jo fint med combined.xmltv.se, det bare lige de sidste kanaler jeg gerne vil have med også ;) 
Til top
ist Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2010
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 20:43
Er der nogle der ved om zaptv.com kunne være et alternativ? De forventer at være i luften til december, hvilket lyder som om der kunne være et sammen fald.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af micstig micstig skrev:

Hej
Er der nogen her der kan guide mig til hvordan jeg det link importeret på min pc http://xmltv.xmltv.se/channels-Denmark.xml.gz , jeg er fuldstændig grøn i det der gz format, har kun brugt xmltv fil formatet indtil videre, ved godt at der er en xmltv fil på combined.xmltv.se, men den er bare ikke komplet, så derfor ville jeg gerne kunne supplere de manglende kanaler op, har hidtil brugt nrossen og dvblink til at importere data med, og det fungere jo fint med combined.xmltv.se, det bare lige de sidste kanaler jeg gerne vil have med også ;) 


Du kan pakke gz ud med de fleste programmer. Feks 7-zip. Hjælper det?
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 22:00
Bruger http://xmltv.xmltv.se/channels-Denmark.xml.gz og det virker som det skal
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 08:51
Overvejer at købe en harddisk optager, da jeg synes at "de" er lidt efter os med mce. Først det med timefor ikke mere vil sende os oplysninger (og jeg fatter ikke meget af det i skriver om alternative løsninger) og nu viser det sig at man ikke kan få mce med over på windows10. Det er s.. ærgerligt når det har kørt fint med yousee + nrossens program + hdhomerun og Windows mce - at det måske ikke kan forsætte.

Så det kan være man skal ud og finde en Panasonic som kan hjælpe med at optage det fra yousee som man ikke har nået at se.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 12:46
Hvordan er det sat op i Media Portal, anyone ?

http://xmltv.xmltv.se/channels-Denmark.xml.gz
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 14:13
For at få det til at virke i Mediaportal, skal du bruge Wget til at hente filen(kan hentes her http://www.gnu.org/software/wget/). Wget installeres på din PC og så opretter du et scheduled task fotr at hente filen. Jeg bruger følgende kommando for at hente:
"wget -O "C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv\tvguide.xml" http://combined.xmltv.se/denmark.xml"

Herefter er det bare at sætte XMLTV i Mediaportal op som du plejer(Channel match osv.)

Hver gang filen hentes, opdaterer Mediaportal selv


Redigeret af Thomas K - 09-August-2015 kl. 14:15
---------------------

Thomas K
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 12:54
Er der evt. et andet program til at hente filen end Wget ?
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:41
Aner det ikke, men hvad er der galt med wget??


---------------------

Thomas K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu