recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

Besvar Besvar Side  <1 1819202122 65>
Forfatter
Besked
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larskb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Er der evt. et andet program til at hente filen end Wget ?

Jeg bruger Powershell:

$source = "http://yoursite.com/file.xml"
$destination = "c:\application\data\newdata.xml"
Invoke-WebRequest $source -OutFile $destination

/Lars

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 11:50
Jeg har ikke fået drejet Wget endnu.

Men har prøvet manuelt at hente http://combined.xmltv.se/denmark.xml

Og importere den i MP. 

Fejl: tvguide.xml invalid

har også prøvet at hente http://xmltv.xmltv.se/channels-Denmark.xml.gz

Og importere den i MP

Den accepterer filen, men importere 0 programmer

Redigeret af alyz - 12-August-2015 kl. 12:06
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 23:14
Jeg lagde mærke til at filen fra http://combined.xmltv.se/denmark.xml har nogle tags, som får MediaPortal til at smide episode informationen, når de er til stede i program tag. Ouch

Det drejer sig om følgende tag: <episode-num system="thetvdb.com"></episode-num>

Jeg har derfor skrevet en batch fil, som henter filen og vha. sed.exe fjerner alle linjer med ovenstående tag.

WGET.EXE "http://combined.xmltv.se/denmark.xml" -O "%~dp0tvguide_temp.xml"
SED.EXE -i "/<episode-num system=\"thetvdb.com\">/d" "%~dp0tvguide_temp.xml"
MOVE /Y "%~dp0tvguide_temp.xml" "%~dp0tvguide.xml"

Det kan hentes som en samlet pakke her:

Indholdet placeres et sted med skrive rettigheder, medmindre man selv tilpasser scriptet.
Jeg vil anbefale at placere filerne i den samme mappe, som MediaPortal benytter til sine data:

"%ProgramData%\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv"
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
hkjensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Maj-2015
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 07:59
xmlimporter der indlæser episode information korrekt (xmltv_ns eller onscreen)

http://www.dinky.dk/mediaportal/XmlTvImport.dll

Placer dll i C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\Plugins
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

har også prøvet at hente http://xmltv.xmltv.se/channels-Denmark.xml.gz

Denne fil kan kun bruges sammen med XMLTV-grabberen tv_grab_se_tvzon - se https://plus.google.com/+JoakimNylén1/posts/ioWExEadwPa. Fordelen er, at info caches lokalt, og dermed belaster man webserveren mindre (kun ændringer hentes).

Men om disse scripts kan køre på Windows er et godt spørgsmål - det er Perl-scripts, så det kan vel bringes til at virke. På Linux er det mere eller mindre out of the box på mange distributioner (fx Debian).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
pingok Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2012
Sted: Odense N
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pingok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 07:38
Hej.
Findes der virkelig ingen alternativer til TimeforTV?? Sidder nu og venter på at katastrofen skal starte i slutningen af 2015. Jeg har i mange år kørt med et Windows 8 Mediacenter med 4 tunere, hvor jeg har hentet EPG data fra TimeforTV (OnTV) og overført dem i Windows Mediacenter ved hjælp af Niels Rossens simple men geniale program MCImportXMLTV. Endvidere har jeg programmet MyMovies kørende i baggrunden som er lavet af Brian Binnerup. Det har givet mig et komplet mediacenter som kan følgende: Se TV live fra min udbyder Yousee, optage 4 kanaler på en gang, hører radio, fremvise egen billeder og video, afspille musik og film, som jeg har lagt ind på en NAS server. Det bedste af det hele er, at min kone og mine 3 børn kan benytte det uden problemer. Så hvis ikke der er et alternativ til TimeforTV, er hele ideen med Mediacentret borte.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af pingok pingok skrev:

Hej.
Findes der virkelig ingen alternativer til TimeforTV?? Sidder nu og venter på at katastrofen skal starte i slutningen af 2015. Jeg har i mange år kørt med et Windows 8 Mediacenter med 4 tunere, hvor jeg har hentet EPG data fra TimeforTV (OnTV) og overført dem i Windows Mediacenter ved hjælp af Niels Rossens simple men geniale program MCImportXMLTV. Endvidere har jeg programmet MyMovies kørende i baggrunden som er lavet af Brian Binnerup. Det har givet mig et komplet mediacenter som kan følgende: Se TV live fra min udbyder Yousee, optage 4 kanaler på en gang, hører radio, fremvise egen billeder og video, afspille musik og film, som jeg har lagt ind på en NAS server. Det bedste af det hele er, at min kone og mine 3 børn kan benytte det uden problemer. Så hvis ikke der er et alternativ til TimeforTV, er hele ideen med Mediacentret borte.
Hvis du nu læste tråden igennem, så ville du opdage at der er flere løsninger på problemet. Wink
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hej.

<span style="line-height: 1.4;">Hvis du nu læste tråden igennem, så ville du opdage at der er flere løsninger på problemet. Wink</span>

Læs med fra side 14 her. Der er flere muligheder ;-)
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 10:25
Er der nogen Dvblink brugere som har prøvet denne?
http://dvblogic.com/en/news/80-new-dvblink-tvadviser-products-for-denmark-and-netherlands/

/KL
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hej.

<span style="line-height: 1.4;">Hvis du nu læste tråden igennem, så ville du opdage at der er flere løsninger på problemet. Wink</span>

Har opgivet da de jo også er ved at fjerne MCE med Windows10, så nu har jeg køøbt en Panasonic Harddiskoptager/dvd. Jeg har prøvet at finde ud af hvad det er man skriver om alternativerne, og det er ikke noget jeg kan finde ud af, så.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Har opgivet da de jo også er ved at fjerne MCE med Windows10, så nu har jeg køøbt en Panasonic Harddiskoptager/dvd. Jeg har prøvet at finde ud af hvad det er man skriver om alternativerne, og det er ikke noget jeg kan finde ud af, så.....
Computerworld har lavet en guide til hvordan man får Microsoft Medie Center på Windows 10, jeg har dog ikke selv prøvet da jeg kører MediaPortal:

Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2006
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 13:18
Hvorfor ikke bruge kodi (xbmc)? Det virker godt
Til top

Besvar Besvar Side  <1 1819202122 65>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu