recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 5152535455 65>
Forfatter
Besked
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 09:57
Jeg ved ikke hvad du skriver - er ret dårlig til svensk.
 
Har lige prøvet at slette en kanal i dit kanaloversigt, og så ventet 5 minutter, og så køre Nrossens program, og når jeg herefter går ind i MCE, så crasher det når jeg vælger programguiden.
Til top
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:02
I'll type in english then,

You have to wait 30-40minutes as it's put in a queue and run in the background the "last run" will be updated after the export has been generated.

It will be added to queue if you enable/disable one of the settings or change the channels.

And the only added feature was the images for programmes which you can enable and disable.
The other ones were just surrounded with an "if" tag so doesn't change the output in the data.

I validated the file you generated towards the xmltv standard and it validates correctly.

esperen,
Does it crash while importing to MC or does MC crash?

Also, please try and remove .gz at the end of the url if that changes something.


Redigeret af jnylen - 21-Januar-2017 kl. 10:03
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

jnylen - ;) 

MCimport kan sagtens have gammel data - da vi skulle skifte fra timefortv, måtte jeg helt nulstille programmet inkl. hente nye kanaler for at MCimportXMLTV ikke skulle crashe.
se evt. side 41 i denne tråd - http://forum.recordere.dk/alternativer-til-timefortv_topic135355_page41.html 
Betyder dette, at du har fået det til at virke ved at lave en reset i Nrossens program, og så køre det igen.??
Hvis JA har du så slået de tre punkter til i Jnylen's program (billeder mm), eller hvad har du gjort.??
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:06
jnylen har testet det og alt validerer - han foreslår at slette cache, hvilket dog åbenbart ikke er nok.
Jeg fik TV/"tvguide" til at at virke i går aftes ved at anvende ældre epg, som jeg har forsøgt - dvs at der ikke er en tvoversigt ;o) Dette er en midlertidig løsning så der kunne ses håndbold m.v. uden konstant crash. Når MCimport kører om natten forventer jeg at det igen crasher.

Midlertidig løsning; se http://forum.recordere.dk/windows-7-mce-crash-ved-tvguide_topic149928.html?KW=

Mulig løsning: 
Jeg tror at det er helt forfra med :
1. nulstille MCimport - anvende funktionen i programmet
2. Dernæst helt ny opsætning af TV i MCE, inkl. ny kanalindlæsning osv. dernæst MCimport osv. 

Er der en som har en maskine der kan prøve ? (min er pt optaget af unger/gæster)


Redigeret af espersen - 21-Januar-2017 kl. 10:20
;o)
Til top
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:11
Tror det jag med, någon sak som ligger någonstans som förstör det hela.

Ska försöka komma ihåg att MC inte gillar när saker ändrats titt som tätt. Så skall lägga upp lite riktlinjer till mig själv när det gäller ändring i XMLTV exporten.

Väntar på svar från nrossen, återkommer om han svarar. 
Återkom om det fungerar för er.
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

jnylen har testet det og alt validerer - han foreslår at slette cache, hvilket dog åbenbart ikke er nok.
Jeg fik TV/"tvguide" til at at virke i går aftes ved at anvende ældre epg, som jeg har forsøgt - dvs at der ikke er en tvoversigt ;o) Dette er en midlertidig løsning så der kunne ses håndbold m.v. uden konstant crash. Når MCimport kører om natten forventer jeg at det igen crasher.

Midlertidig løsning; se http://forum.recordere.dk/windows-7-mce-crash-ved-tvguide_topic149928.html?KW=

Mulig løsning: 
Jeg tror at det er helt forfra med :
1. nulstille MCimport - anvende funktionen i programmet
2. Dernæst helt ny opsætning af TV i MCE, inkl. ny kanalindlæsning osv. dernæst MCimport osv. 

Er der en som har en maskine der kan prøve ? (min er pt optaget af unger/gæster)
Lidt underligt at hele Danmarks brugere af Jnylens program skal til at slette alle deres indstillinger og installere det hele igen.
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:37
tjjaa - enig . men fejlen kan nemt ligge i nrossens (måde data behandles på / caches etc) - pt ser det ud til at det kun er i kombinationen honeybee/MCimport ?
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

tjjaa - enig . men fejlen kan nemt ligge i nrossens (måde data behandles på / caches etc) - pt ser det ud til at det kun er i kombinationen honeybee/MCimport ?
har lige lavet en nulstilling af Nrossens program, og hentet programmerne igen, og er nu ved at nulstille MCE, og hente kanalerne igen - så må vi se om det giver nogen virkning.
Til top
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 11:07
cmax, it's nrossens program. Not mine. I just make sure the files follow the XMLTV standard and keep the channels up2date. It's hard to make sure it works for all users that uses KODI, Tvheadend, MC, TVBrowser etc as they all handle it differently. That's why I moved to the settings system.

Tell me if it worked or not, if it did then i'll tell nrossen as it would probably be some bug with his program.
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 11:12
ser ud til at det virker hvis man lave en nulstilling og hente ny opsætning i MCE - er nu ved at hente programmer fra Nrossens program som skal ligges ind i MCE - men er nødt til at gå nu, da jeg skal i byen.
 
Håber ikke Jnylen laver andre ændringer som påvirker os.
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 12:56
Øv - nu har jeg prøvet at overføre epg fra Nrossens program til MCE, og sætte disse programmer ind på kanalerne, og nu går MCE ned igen når man vælger programguiden. SÅ nu må man tilbage til at vi kun køre på Microsofts epg - det så ud til at virke tidligere på dagen.
 
Jnylen
Jeg tvivler på at Nrossen har lavet ændringer i programmet - så den eneste der har ændret er dig, og fra onsdag og fremefter har der været problemer.
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 13:00
Jeg har ikke gjort så meget - men har netop tændt MCE for at se om nattens EPG-kørsel/hentning via MCimport ville få TV-delen/Tvguiden til at crashe.

Importen er kørt som den skal - Tv/TVguiden crasher ikke !

Hvad jeg har gjort:
1. C:\ProgramData\Microsoft\eHome -> mcepg*.db -> valgt en tidligere version (før den 18. jan.) så det ikke crasher (kan du ikke se mappe/filer - så skal mappe/visningsindstillinger rettes til vis skjulte mapper/filer)
  - Right click on it, Got to properties, Previous 
 se evt her: http://forum.recordere.dk/windows-7-mce-crash-ved-tvguide_topic149928.html?KW=
2. I går fravalgte jeg på honeybee følgende; images + channel logos
3. MCimport : her er fravalgt: data fra TVDB.com og TheMovieDB.org +på fanen "yderligere indstilllinger:
 fravalgt skuespiller / indtruktørinfo  og billedelinks
4. MCimport er kørt i nat som den skal
5. TVguide er nu med epg-data - jeg mangler lidt kanal-logoer (som jo er fravalgt)

intet crasher .... 


Redigeret af espersen - 21-Januar-2017 kl. 14:19
;o)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5152535455 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu