recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 5253545556 65>
Forfatter
Besked
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 13:10
Alt fungerer og har længe fungeret fint med DVBViewer og Xepg, så jeg vil mene at XMLTV filen er OK. Fejlen må ligge i MCE eller nrossens program.
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

Jeg har ikke gjort så meget - men har netop tændt MCE for at se om nattens EPG-kørsel/hentning via MCimport ville få TV-delen/Tvguiden til at crashe.

Importen er kørt som den skal - Tv/TVguiden crasher ikke !

Hvad jeg har gjort:
1. C:\ProgramData\Microsoft\eHome -> mcepg*.db -> valgt en tidligere version så det ikke crasher
2. I går fravalgte jeg på honeybee følgende; images + channel logos
3. MCimport : her er fravalgt: data fra TVDB.com og TheMovieDB.org +på fanen "yderligere indstilllinger:
 fravalgt skuespiller / indtruktørinfo  og billedelinks
4. MCimport er kørt i nat som den skal
5. TVguide er nu med epg-data - jeg mangler lidt kanal-logoer (som jo er fravalgt)

intet crasher .... 
Forstår ikke helt den under 1 - hvordan vælger du en tidligere version.??
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 13:25
opdateret mit indlæg fra lige før : 
C:\ProgramData\Microsoft\eHome
mcepg*.db
Right click on it, Got to properties, Previous Versions. If you have a few listed there, go back to when it ran fine, Click on the one that is before your crash started and click restore.

This will restore the DB back to how it was before, no data will be lost by doing this. 


Redigeret af espersen - 21-Januar-2017 kl. 13:26
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

opdateret mit indlæg fra lige før : 
C:\ProgramData\Microsoft\eHome
mcepg*.db
Right click on it, Got to properties, Previous Versions. If you have a few listed there, go back to when it ran fine, Click on the one that is before your crash started and click restore.

This will restore the DB back to how it was before, no data will be lost by doing this. 
 
har ikke denne streng som du skriver
 
C:\ProgramData\Microsoft\eHome
mcepg*.db

skal man være logget på på en speciel måde - evt. som administrator.??
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 13:55
muligvis skal du under mappevisning lade den vise skjulte mapper og filer mv.
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

muligvis skal du under mappevisning lade den vise skjulte mapper og filer mv.
Tak det hjalp, men er det eHome du højreklikker på.??
Ïnde i mappen eHOme findes der ikke den fil du angiver der, men en masse filer med forskellig dato, og det er nok den seneste fra den 19. jan jeg skal væk fra.
 
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 14:13
den fra den 19 her - er der ikke tidligere versioner 
Tag en fra før onsdag ;o) - højreklik og find en 
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

den fra den 19 her - er der ikke tidligere versioner 
Tag en fra før onsdag ;o) - højreklik og find en 
når jeg vælger og højrklikke på eHome, så åbner der sig en ny mappe med en masse filer/mapper og her er der en fra den 12. jan - mcepg3-23 - hvad skal jeg gøre for at den bliver standard.??
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 14:59
højre klik og vælg
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

højre klik og vælg
du må undskylde jeg er lidt fatsvag, men når jeg højre klikker på den mappe som jeg skriver der, så findes der ikke en vælg - så......
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 15:41
;o)  -  Right click on it, Got to properties, Previous Versions. If you have a few listed there, go back to when it ran fine, Click on the one that is before your crash started and click restore.

Hvis der ikke er nogle ældre at vælge så tag en tidligere mcepg*.db- fil
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

;o)  -  Right click on it, Got to properties, Previous Versions. If you have a few listed there, go back to when it ran fine, Click on the one that is before your crash started and click restore.

Hvis der ikke er nogle ældre at vælge så tag en tidligere mcepg*.db- fil
Tak for forsøget på at hjælpe mig - men dette fatter jeg ikke noget af - det er i hvert fald ikke noget jeg kan se inde i mit system.
 
Tror også at det er opdateret hos Jnylen, så de ændringer jeg har lavet de sidste 24 timer (slået de tre bjælker fra) nu er opdateret, da der lige har været en opdatering, og nu kan jeg ligger oplysninger ind i MCE. Tror altså ikke på at der sker opdateringer når man har lavet en ændring i ens kanaler i hans system.
 
Nu skal jeg så bare have MCE til at virke igen - nu er der ren kage i antallet af kanaler der ligger i programguiden (der er to af hver kanal), ved ikke helt hvordan jeg få styr på dette, og når det er sket, så skal jeg have EPG fra Nrossen lagt ind på kanalerne. Længes næste helt tilbage til Timfor tiden, selvom det ikke altid var godt heller - men dette har s.. været svært - og særdeles når man skyder skylden på Nrossen, som INGEN aktier har i dette.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5253545556 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu