recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 65>
Forfatter
Besked
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 13:11
Jeg betalte sgu gerne 199,-

Forstår ikke at de dropper den lille niche, for der kan ikke være mange ben i at pushe EPG data de allerede har ud som XMLTV

Det er - som jeg ser det - næsten "set it and forget it"

Men jeg skal da have kigget WebGrab+
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

WebGrab+ kommer med scraper til timefor.tv. Det har jeg brugt et par år...

Kunne du tænke dig at del din WebGrab++.config.xml og din dk.timefor.tv.ini med os?

Jeg har rodet med opsætningen og kan ikke få det til at spille, får blot en tom XML fil ud af det.

Mvh.
Niels 
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 21:36
Nogen, der har erfaring med WebGrab+ til Linux.
Er ikke selv Linux haj, men kan da sagtens finde rundt i en ssh session på både RPi og min NAS (ReadyNas).
Ultimativt vil jeg gerne have WebGrab+ til at køre på min NAS, kan det lade sig gøre?
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 14:06
Det står rimeligt godt beskrevet her;
http://webgrabplus.com/documentation/installation/linux

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 18:45
Jeg vil da gerne dele min config med jer, den kan hentes på http://cm3.dk/WebGrab++.zip

Der er config + ini + en bat-fil der sletter, opretter og omdøber xml-filen, fordi MediaPortal tilsyneladende ikke kan opdage når en fil er ændret, hvis den findes i forvejen. Det er i hvert fald det jeg har haft succes med :)

bat-filen køres af Windows scheduler en gang i døgnet.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 20:52
det er kraftedme noget pis. her har man betalt for at bruge deres service og så lukker de den, med 6mdr tilbage af mit abb. Mon der kommer et reelt alternativ.. 

edit: som andre havde jeg læst det som dec 2014. Så i det mindste er der lidt tid og løbe på.

Håber da der kommer et alternativ der virker med min synology :(



Redigeret af Moerkbak - 19-Januar-2015 kl. 21:04
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 22:57
@ pilehave: Tak skal du ha'
Nu spiller det, så skal filerne bare tilpasses mit system.

Mange tak!
Niels

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 09:16
Hurtigt spørgsmål til dem, der allerede bruger WebGrab++ med timefor.tv:
Tager den det via en speciel indgang, en speciel XMLTV indgang eller er der "parsing" af noget html?
For der er jo ikke rigtigt nogen ide i at sætte den op til timefor.tv, hvis det er det XMLTV feed, der bliver lukket...
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Hurtigt spørgsmål til dem, der allerede bruger WebGrab++ med timefor.tv:
Tager den det via en speciel indgang, en speciel XMLTV indgang eller er der "parsing" af noget html?
For der er jo ikke rigtigt nogen ide i at sætte den op til timefor.tv, hvis det er det XMLTV feed, der bliver lukket...
Den grabber bare den HTML som findes på websiden og bearbejder den, til den ligner den XML man ellers skal betale for.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 12:46
info fra dvblink om problemet:



Redigeret af Moerkbak - 28-Januar-2015 kl. 12:54
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 17:54
jeg er også interesseret i løsningen med WebGrab
Der er sikkert et hav af andre brugere af timefortv, der som jeg ikke er informeret om kommende lukning.

på en windows-tablet har jeg denne gratis oversigt :
http://apps.microsoft.com/windows/da-dk/app/dansk-tv-guide/160eb698-68f8-4c7d-a9ab-c51b13de28a8
evt. XMLTV kunne udvikles/tilkøbes ?

Redigeret af espersen - 02-Februar-2015 kl. 18:01
;o)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 08:38
På en windows tablet burde du kunne bruge Webgrab sammen med timefortv.dk's hjemmeside (med mindre det er en Windows RT) Jeg tror ikke Webgrab virker ifb. med en App.
Dog kan jeg ikke lige se fidusen i at bruge en tablet til formålet? Bruger du tabletten til at optage TV på?
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu