recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativt valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativt valg

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativt valg
    Sendt: 26-Januar-2010 kl. 15:27
Når nu man gerne vil have drev med også, hvad skulle så være i vejen for at vælge sådan en karl her - HP Compaq dc7900 Ultra-slim Desktop PC Når nu Asus EeeBox 1501 ikke kommer.

Ved godt at der ikke er tuner i. DVB-C tuner skal indkøbes og installeres på USB-port.

(Bemærk at det er et sløvt link) Clap

Mvh. Jan
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2009
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 16:10
Jeg vil gætte på at den larmer.....
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 16:53
Lad vær at købe det stas. De har slet ikke styr på hvad der er i modellerne. Jeg skulle genindstaler ca. sådan en, og når man søgte drivers (på HP's hjemmeside) forslog de både ATI, Nvidia og Intel drivers til grafik. Prøv selv at trykke på "Download drivers and software" på på linket du gav.
Saml selv, så ved du hvad du har.
Jakob :-)
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 16:56
Hvad koster sådan en fætter..??
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 17:24
Spuncut, mht larm, så kan jeg teste den på arbejdet.
redmm, drivere har jeg styr på (eller skal nok få).

Den står til 4.992,00 kr.  Og det er lidt for meget.
En EeeBox EB1012 er også attraktiv. Er bare uden drev.
Mvh. Jan
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 17:27
Du kan SAGTENS bygge noget som er bedre til den pris.
Tad feks. et af de der Zotac ION-brædder og find dig en smart kasse.

Redigeret af spuncut - 26-Januar-2010 kl. 17:30
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 17:39
EB1012 står til kun 2440,-.
Det bliver svært at bygge selv for.
Mvh. Jan
Til top
steen-p Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2005
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 18:03
Alternativt Acer Revo R3610 til 2700 kr.
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 18:22
steen-p, ja den har jeg også kig på. Kan bare ikke rigtig vurdere om den vinder over Asus EB1012.
Mvh. Jan
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 22:21
Hvor tit skal du bruge drevet? Eksterne drev er ikke voldsomt dyre og hvis du kun bruger det når du ripper en ny film ind på harddisken så kan du jo gemme det væk resten af tiden..

Hvad angår Acer R3610 så købte jeg sådan en for en uges tid siden og den ryger tilbage inden de 14 dages returret er udløbet. Som udgangspunkt er det en superfiks lille maskine og planen var at den skulle trække noget HTPC for mig. Når man starter den op og den ikke laver noget så er den lækkert støjsvag, men lige så snart jeg beder den vise TV eller optage TV så får grafikprocessoren varmen og blæseren begynder at larme.

Jeg kan se, at det ikke er CPU'en der knokler for selv om den tumler et HD signal så viser taskmanager at der kun er omkring 10% belastning, men hvis jeg lægger hånden på maskinen kan jeg mærke den bliver varm (sandsynligvis GPU'en) og lidt efter begynder blæseren at drøne derudaf og det giver den der irriterende lyd man også kender fra PCI grafikkort med billige blæsere..

Det er muligt jeg er mere støjfølsom end andre, men det irriterer mig nok til at den ryger retur.

Jeg har ikke prøvet andre af de små Nettop's, men jeg formoder at de på samme måde er designet mest med henblik på at holde pris og fysisk størrelse nede og så er ventilation og blæsere kommet i anden række. Jeg tror løsningen for mig bliver at følge Jonit's eksempel og bygge en maskine selv med et kabinet med god luftgennemstrømning og mulighed for at montere store, langsomme kvalitetsblæsere.
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 23:32
Blæsere under 80mm bør undgås, da de ikke holder ret længe.
120mm eller 140mm er at foretrække.
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Hvor tit skal du bruge drevet? Eksterne drev er ikke voldsomt dyre og hvis du kun bruger det når du ripper en ny film ind på harddisken så kan du jo gemme det væk resten af tiden..

Ja, det tænker jeg også.

Citér
Det er muligt jeg er mere støjfølsom end andre, men det irriterer mig nok til at den ryger retur.

Ja, så skal man gøre det.

Citér Jeg tror løsningen for mig bliver at følge Jonit's eksempel og bygge en maskine selv med et kabinet med god luftgennemstrømning og mulighed for at montere store, langsomme kvalitetsblæsere.

Åh ja, det ville jeg virkelig også gerne. Men pengene sidder godt nok ikke forrest i lommen pt...
Tror jeg vil søge lidt på støj omkring Eee-pc'en.
Mvh. Jan
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu