|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Aceren er jo oplagt at gemme væk f.eks bag tv'et så pyt med designet. At den ikke har dvd drev, ser jeg udelukkende som en fordel. Hvad skal man dog med det ?
Pærer smager også anderledes end æbler - Mac'en har jo en HELT anden processor.
Nu lyder det måske som om jeg forsvarer revoen - det gør jeg måske også, men samtidig synes jeg også at Mac Mini'en er en lækker lille maskine :-)
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
mos-eisley ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 529 |
![]() |
|
Du må gerne forsvare Revo'en - jeg syntes på mange måder den er fin og specielt billigt (der er jo en W7 med) - men primært larmer den alt alt for meget, også bag ved tv'et :-) Hvorfor aner jeg faktisk ikke, for den er ikke særligt varm når man ligger hånden på kabinettet....
Men ja, Mac'ens 2.26 GHz Core 2 Duo er bare noget andet...DVD driver er jeg trods alt glad for til install af div. drivere og OS, men det kan da undværes; at det direkte skulle være en fordel kan jeg dog ikke se
![]() Anyway...read the full story here.... http://www.mos-eisley.dk/Lists/Announcements/DispForm.aspx?ID=506
Jeg er ihvirtilfælde helt glad igen og tilfreds med mit setup, som kan ses her: http://www.mos-eisley.dk/Lists/Announcements/DispForm.aspx?ID=505
|
||
Med Venlig Hilsen
Normann P. Nielsen |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Interessant læsning - altid sjovt at læse om andres erfaringer. Jeg er helt enig i at aceren ikke reagerer hurtigt, og jeg brugte den også først som køkken tv / opskrifts surfer osv.
Nu har jeg så kørt med den i et stykke tid som klient til mediaportal, og det kører nogenlunde, men jeg tror nu også jeg vil foretrække noget mere power.
Da jeg stadig skal bruge maskinen som mediecenter klient, har jeg hverken behov for stor harddisk, eller dvd-drev (grunden til at jeg ikke ønsker dvd-drev, er at alle mine dvd'er er rippet til min NAS)
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
jgni ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Hvad ripper du med? Det vil jeg nemlig også gerne i gang med. |
||
Mvh. Jan
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var vist en fortalelse - faktisk bliver de bare kopieret ind indtil videre ;-)
|
||
|
||
![]() |
||
- Iver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() |
|
Er de 4300 incl en remote der kan bruges til WMC?
/Iver
|
||
![]() |
||
mos-eisley ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 529 |
![]() |
|
Nej, det er MacMini'en "barebone" - dvs. uden W7 (men med Apple OS X hvortil der jo findes Plex, XBMC, FrontRow etc....). Jeg har dog for lang tid siden investeret i Microsofts trådløse Remote + Keybord...
Der skal også et specielt mini-toslink til toslink på MacMini'en for at få digital lyd. Redigeret af mos-eisley - 21-Februar-2010 kl. 20:41 |
||
Med Venlig Hilsen
Normann P. Nielsen |
||
![]() |
||
jgni ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Så du kopierer bare VOB-filerne direkte over? Og hvis ja, så er det uden menu, men du spiller bare filmen "direkte"? |
||
Mvh. Jan
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kopierer bare alle filer over, ja. De bliver afspillet af mediecenter softwaren (Mediaportal) som om det var en alm. DVD skive jeg havde puttet i et drev.
|
||
|
||
![]() |
||
E Nørgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
|
Skal filerne ikke kopieres sammen for at spille filmen i ét stykke. Dét gør jeg og omdøber i øvrigt filextension til "mpg" i stedet for "VOB"
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
![]() |
|
Hurra for at quote mig selv, hehe.. Jeg har fået mit nye kabinet, har monteret tingene og alt det der. Noctua blæseren befinder sig nu ikke længere liggende ovenpå heatzink, men er i stedet monteret i kabinettet, et par cm. eller 4 fra heatzink og blæser nu henover i stedet for ned i. CPU temp lå fast omkring 25 grader med blæs direkte ovenpå heatzink. Nu hvor tingene er monteret ligger CPU temp og svinger mellem 40-44 grader afhængigt af hvor meget jeg presser maskinen. Noctuaen kører stadig i ultralownoise mode. Jeg læste specs på Zotac boardet og CPU'en er rated til at kunne tåle 85 grader, så jeg skruer ikke op for hastigheden på blæseren. Hvordan lyder den så? Den er næsten lydløs. I forhold til Revo'en er det bare en helt, helt anden liga, ingen lavpris blæser der skruer op på fuld gas når GPU'en skal bestille noget, nu er den stille når den ikke bestiller noget og stille når den får pisken. Maskinen står stadig her på bordet en meters penge til højre for mig og jeg kan høre ganske svagt at der bliver pustet luft igennem. Harddisken tikker en smule når den laver noget, men det er noget der minder om når man holder et gammelt armbåndsur op til øret, meget lave tik. Blæseren sidder på modsatte side af kabinettet og siger en smule mere hvis jeg bevæger mig om på "blæsersiden". Alt i alt snakker vi om et lydniveau hvor man skal anstrenge sig for at høre noget på bare et par meters afstand, en smule længere på højre side af maskinen (den side med blæseren). Det er klart den mest tavse pc jeg nogensinde har haft, det eneste jeg kan huske der har sagt mindre var min Commodore 64 i sin tid. Der gives klar tommel op herfra. Jeg har delt soveværelse med maskinen en 3-4 nætter og er ikke et øjeblik urolig for at dele stue med den. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |