|
Alt-i-en 5.1+dvd løsning |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
nAlen
Guld medlem Oprettet: 13-Juni-2009 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 609 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-April-2019 kl. 11:19 |
|
Halløjsa.
Mine forældre har sig sådan en fancy 5.1 forstærker + dvd afspiller (Jamo DMR 70) hvor drevet er stået af i, hvilket åbenbart resulterer i børnebørn der ikke kan se dvd film - ergo skal det naturligvis løses. De vil gerne om muligt beholde højtalere mv og bare udskifte selve enheden, så jeg tænkte fint - jeg finder da bare lige noget tilsvarende... Dette viser sig så bare ikke lige at være helt så let som først antaget, idet de alt-i-en maskiner tilsyneladende ikke er så stort et hit længere som de var i 00'erne.. Alternativt er det muligvis mig der ikke helt ved hvad jeg skal søge efter på diverse elgiganters hjemmesider samt salgsfora. Jeg synes jeg har prøvet søgeord alt fra alt-i-en, 5.1+dvd osv osv osv men uden alt for meget held. Mærke er fuldstændig underordnet så længe der bare er udtag til højtalere (og ikke en eller anden stik-løsning), så hvis nogen har et godt bud på et produkt jeg skal kigge nærmere på, eller eventuelt har noget brugbart stående, hører jeg gerne fra jer. |
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv dba, der er flere brugte løsninger.... https://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-samsung/id-1053524305/#
Ved ikke om det er i den stil du søger? Frank
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5266 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamo DMR 70 har jo kun SCART stik som video input, men hvad med en DVD/BD afspiller koblet direkte til TV med HDMI og så lyd signal til det gamle anlæg?
Alternativt find passende ny receiver uden DVD men med HDMI indgange, og så med en extern DVD/BD afspiller? EDIT: Problem med indbyggede DVD/BD - når drev går død skal hele anlæg udskiftes (præcis som nu)
Redigeret af JørgenT - 03-April-2019 kl. 11:37 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ellers kunne en NAD Viso måske være løsningen:
|
||
nAlen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej igen
Synes efterhånden jeg har støvsuget dba/gulgratis for mulig løsninger - Største problematik her er søgeord at finde dem på :( Jamoen har hdmi output - og trust me, hvis pladsen var til det i deres tåbelige lille designermøbel havde jeg bare sat noget af det op jeg har liggende i kælderen - Det skal bare være en lille kompakt enhed med det hele (indtil videre ihvertfald) Som jeg lige læser det er Nad Viso en 2 kanals enhed (ihvertfald lige ud fra den manual jeg kunne finde) |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Online Point: 3788 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Harman kardon bds 510/520 serien er fin til formålet
|
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ah, det havde jeg lige overset. NAD har lavet en del all-in-one løsninger. Dette kunne være et bud: https://www.dba.dk/receiver-nad-dvd-receiver-l/id-1054057116/
|
||
nAlen
Funktioner
Tak(0)
|
|
H/K BDS er noteret mange tak :)
NAD'en er også fin men kommer nok til at mangle noget hdmi med den desværre... Dog kan det ikke passe de ikke har en lignende løsning med hdmi, så det er skrevet bag øret og med i søgningen :)
|
||
mkirkelund
Funktioner
Tak(0)
|
|
nAlen
Funktioner
Tak(0)
|
|
mkirkelund det er et meget meget godt bud indtil videre :)
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Online Point: 3788 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er netop en bds 5xx
|
||
nAlen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skriver faktisk med ham pt :)
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |