recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Altrnativ til WMC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Altrnativ til WMC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Altrnativ til WMC?
    Sendt: 31-Januar-2014 kl. 14:22
Der er løbet meget vand i dammen siden WMC kom fem i 2005 men Microsoft har desværre bare ikke opdaget det og fornyet WMC.

Men er der i dag et alternativ når ens primære formål er at se live TV, optage og se senere samt have en Xbox som extender i soveværelset?

Har kigget på seneste version af XBMC med live TV men er løbet lidt sur i hvad man yderligere kan med alle de plugins der findes.

Så,. hvis det primære behov er at se LiveTV (4 stk DVB-C tunere)optage samt distribuere til soveværelset, hvad skal man så mindst bruge? En extender kan tilsyneladende blot være en Android TV on a stick.

Serie optagelse skal også fungere mindst lige så godt (Bruger nrossens program)

Ville være meget ked af at miste EPG data som metadata på skærmen samt alle de .wtv filer vi endnu ikke har fået set.

Min nuværende server er 7MC med nyeste DVBlogic Tvsource og connect.

/KL

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 16:33
og du har ikke læst nogle af de andre tråde som er spritnye med nøjagtig det samme spm?
Hvad angår .wtv filerne så kan du høvle dem gennem handbrake - så laver den det hele om til et ordentligt brugbart format. (alm h.264 i et mp4 format)
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 17:36
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 20:03
@claus_jac, Du læste nok ikke hele mit indlæg ;-)
Ved at høvle wtv filerne igennem handbrake ryger jo al meta info som jeg jo ville være ked af.
Men hvis jeg endelig ville konvertere til mp4 er der jo langt smartere løsninger end handbrake til det.

@wiesel, ServeVMC faldt jeg over i formiddags og har installeret den. Den kunne godt opfylde mit behov. EPG og listen over WMC optagede programmer overføres fint og afspilning af optagede programmer virker helt fint. Live TV er til gengæld helt i skoven. Man bliver bims i hovedet da billedet kører op og ned i hastighed som om at man hvert sekund trykkede 2x hastighed og så tilbage til normal. Det er tilsyneladende et kendt problem i Frodo som bliver løst i Gotham. Har så installeret Gotham nightlie og det går meget bedre. Synes dog at 8-9 sekunder for kanalskift er noget i overkanten.

/KL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 14:51
al meta information er jo komplet ligegyldig hvis du bruger en løsning som mediaportal eller xbmc til at håndtere tingene i. De har jo selv scrapere med bedre information end det der kommer igennem TV.
Jeg er virkelig ked af at sige det, men der er ABSOLUT INTET som MS har lavet i deres mediecenter som er noget som helst værd i forhold til de applikationer du kan erstatte dem med i dag. og det faktum at de overhovedet ikke har udviklet på det i de sidste 4 år siger vel egentlig også alt om hvad de selv har af holdninger.

Redigeret af claus_jac - 03-Februar-2014 kl. 14:53
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 19:05
Ok.. Der er meget nyt for mig ang. XBMC. Så det du siger er at man kan konvertere sine .wtv filer til .mp4 og deresfter køre en scraper plugin som gendanner metainfon med f.eks. serie info, episode nummer osv?
Jeg prøvede faktisk med nogle .mp4 film og der var den ikke altid korrekt. Eksempelvis blev Fars fede Juleferie til Fars Fede Juleferie 2 og den danske film Camping fra 1991 blev til en Fransk film ved samme navn. Kan ikke hitte noget sted at rette det manuelt.

/KL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 21:35
jup  lige præcis - men selvfølgelig er scraperen ikke dansk så den har absolut ikke 100% af al dansk materiale - hvis den har fanget den forkerte film skulle du dog nu kunne rette manuelt - tror det står i xbmc's wiki hvordan man opererer scraperen manuelt.Husk altid på at der ikke er noget som helst der er 100% her. Men spørgsmålet er selvfølgelig om hvormeget arbejde man skal lave og om det opvejer skiftet!

PS - scraperen er ikke et plugin - det er bygget ind i xbmc. Men man kan vælge forskellige scrapere afhængig af om det er film eller serier. men som sagt - der er ingen måde hvorpå man kan forvente 100%. - jeg har omkring 500 optagede film fra eyetv (mac) og afhængig af hvordan jeg navngiver filerne, så er den nu ganske dygtig til at finde dem, men har da faktisk ikke prøvet på de seneste Dirch film jeg er kommet til at optage fra charlie.

Redigeret af claus_jac - 04-Februar-2014 kl. 21:39
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 17:04
Kiggede lige på scraberen. Hold da op et arbejde jeg får når de fleste optagelser jeg har liggende (I skrivende stund 715 stk) skal renames manuelt :-(

Ekempelvis "Simpsons_TV3+ HD DK_2014_02_02_16_39_00" skal renames til "Simpsons s08e09"

/KL

Redigeret af KL - 05-Februar-2014 kl. 17:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:28
ja det er så udfordringen med lige netop WMC - en ELENDIG navngivning. Men hvis du skal konvertere dem alligevel - så kan du jo navngive derefter. Men ingen sagde det var let. :-)
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 22:27
Tror jeg kaster noget rest hardware sammen til en PC og installerer XBMC uden WMC plugins i weekenden.

Har et projekt stop problem og det er de 8-10 sekunder det tager at skifte kanal.

Kun hvis skiftetiden bliver acceptabel vil jeg bruge mere krudt på at få XBMC til at virke.

/KL
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu