recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon.co.uk alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon.co.uk alternativ

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så der ér, af en eller anden årsag, forskel. Jeg gad godt vide hvorfor

Hvad priser ser du i kurven og ved checkout når du har valgt Danmark som destination? (uden fragt).
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 22:06
Som før nævnt er forskellen fra når jeg kigger på kurven til sidste trin før der bestilles £6.90, inklusive billigste forsendelse. Altså omtrent det samme som før årsskiftet.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Ja det ser jeg, i min test kurv er prisen gået fra 53,93 til 64,40 pund samlet (uden fragt men inkl import duties). Om det er meget eller lidt dyrere er nok afhængig fra person til person og alternativet til at indkøbe hos Amazon UK.



Du er helt sikker på den ikke er skiftet til € i stedet for £ under betaling, det gør den nemlig her

De 4 film du har valgt (med den rigtige Frozen 2) er prisforskellen hos mig på kurven før pålægning af moms og porto og når det er pålagt 8.59£, det er med billigeste porto


De 4 film i kurven er til 53.93£
med moms og porto     62.52£

portoen udgør 5.08£

Men i € bliver det 70.89


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 00:18
Ja så passer det jo...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:


De 4 film i kurven er til 53.93£
med moms og porto     62.52£

portoen udgør 5.08£



Hvis jeg regner rigtigt er det samme pris som før nytår. Altså 53,93£ minus VAT og plus moms.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 12:32
Hvilket også har været min pointe hele tiden De har bare flyttet momsen fra varernes priser over i importgebyret til højre i ordreopsummeringen.

Redigeret af Naiera - 07-Januar-2021 kl. 12:42
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 13:41
Enig, jeg forvirrede mig selv.
Er det korrekt forstået nu post-brexit at hvis varen (i dette tilfælde blu-ray skiver) kommer fra UK og allerede er indeholdt DK moms så kommer der ikke yderligere gebyrer/told i Danmark?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 13:46
Ja, ellers ville det jo ikke give mening at Amazon opkræver moms.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, ellers ville det jo ikke give mening at Amazon opkræver moms.

Så åbenlyst er det ikke for mig (jeg har ikke sat mig ind i brexit-aftalen), er der ikke nogle varer som der er told på nu? og så er det vel ikke nok at de indeholder dk moms? Men jeg antager du har ret og bestiller i vildskab Big smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 13:58
Jeg har ærligt talt ikke helt styr på toldsituationen, men under alle omstændigheder skal vi op på vist nok 1150,- før told kommer på tale.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 14:40
Det fedeste ved det her er at vi ikke skal betale PostNord gebyret på 160 kr når man handler ved Amazon UK.
Det skal man være opmærksom på at det kan man komme til, hvis man handler ved en mindre forhandler i England. 
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 15:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu