recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Fire som tablet i Danmark?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Fire som tablet i Danmark?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon Fire som tablet i Danmark?
    Sendt: 09-August-2020 kl. 22:07
Hej, som overskriften angiver, så har jeg kigget på en Amazon Fire 8 som en ekstra tablet.
Jeg har tænkt den som ekstra tablet i soveværelset til ebøger, mail og web - altså ikke det krævende.

Amazon Fire 8

Kan I gennemskue om den er brugbar, da jeg ikke kan se at jeg kan hente apps gennem Google Store.

Jeg formoder den er lige til at sætte op til mit eget wifi uden problemer.
Steen
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 22:16
Denne linje burde vist besvare dit spørgsmål

Enjoy your favourite apps like BBC iPlayer, Netflix, Disney+, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube and more through the Amazon Appstore (Google Play Store not supported). Subscription fees may apply.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 00:28
Jeg var til Black Friday i New York sidste år og købte den nyeste Amazon Fire HD8 til 50$.

Det var lidt et sats, da jeg var i tvivl om man kunne udskifte OS på den.

Det lykkedes mig at skifte bootloader og system ud til Lineage OS 14.1 som svarer til Android 7.1.2.
Jeg synes det er en fin tablet til at surfe og se lidt video på. Kører eksempelvis TV2 play på den, som man ikke kan med Amazon's appstore. Amazon eget OS er i øvrigt også Android 7.1.2.

Jeg har ikke undersøgt om der er kommet en nyere version af Lineage OS til den.
Men der er nogle enkelte bugs på min: lyde kan være lavere i nogle apps som Netflix. Men bruger ofte Bluetooth, så det ikke er et problem. Høretelefon stikker virker ikke, men det er muligvis fikset nu.

Det var lidt bøvlet at skifte OS ud, man skulle have bagbeklædningen af og kortslutte nogle forbindelse på printet. Herefter skulle man have en Linux maskine (kan være virtuel) til at patche under boot for at enable ADB og skifte bootloader og OS.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 00:41
Mere info her:


Åhhh - havde ikke set at der er kommet en 2020 version af Fire HD8...
Det er jo nok den som du spørger til... Ouch


Redigeret af Cyberguyen - 10-August-2020 kl. 00:43
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 09:27
Godt at man kan skifte OS, men som standard - hva kan den så IKKE?

Lader ikke til at Googles browser eller mail er muligt, men Amazons browser kan måske bruges til at tilgå Googles ting som mail, docs, Ereolen etc.
Steen
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 10:12
Jeg bruger Amazon tablets til ungerne da de sælger dem med en 2 års 100% vi bytter garanti. Indtil videre har jeg fået byttet en som kom med i bad og en hvor skærmen flækkede.

Anyways du kan bare installere Google Play Store på dem og så fungerer de super fint.

Så ingen grund til at roote eller noget andet.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Denne linje burde vist besvare dit spørgsmål

Enjoy your favourite apps like BBC iPlayer, Netflix, Disney+, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube and more through the Amazon Appstore (Google Play Store not supported). Subscription fees may apply.


Det burde den måske, men det gør den ikke - det er ganske enkelt at installere googles appstore på den, og det fungerer fint.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 11:39
Hvor er de købt henne? Man kan vidst ikke købe på Amazon.de.
Og hvordan fungerer de som Ebogslæser ift. f.eks. Kindle.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 11:55
De kan sagtens købes på amazon.de det kræver bare en tysk adresse.

Jeg bruger selv mailboxde.com til at forwarde, da jeg køber en del bilting og tyske autoophuggere ikke altid vil sende til dk.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 16:23
Kan de ikke købes problemfrit på UK uden fixfaxerier og den slags?
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 16:24
Jeg tror ikke de virker bedre eller værre til e-bøger end andre tablets. Det er ikke en decideret læser som Kindle
Steen
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Kan de ikke købes problemfrit på UK uden fixfaxerier og den slags?

Det kan man ikke.

Måske kommer  anmtil at kunne bestille den når amazon.se åbner.


Redigeret af Jonas_R - 10-August-2020 kl. 19:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu