recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Fire som tablet i Danmark?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Fire som tablet i Danmark?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvor er de købt henne? Man kan vidst ikke købe på Amazon.de.
Og hvordan fungerer de som Ebogslæser ift. f.eks. Kindle.
Jeg har haft flere versioner af Kindle og kender også Nook.

Hvis de skal bruges som ebogslæser, så vil jeg ikke gå på komprimis.

Intet slår batteritiden, vægten eller muligheden for at læse bøger i solen, når det gælder en e-paper enhed. De fås næsten alle med baggrundsbelysning, som er gode at læse på om aftenen.
Derfor vil jeg absolut anbefale en Kindle som rigtig ebogslæser i stedet for hvilken som helst tablet.

Men mange udgivelser er ikke rigtige ebøger i Danmark og specielle Apps som tilbyder bøger elektronisk er ofte ikke kompatible med en Kindle.

Kindle er bedst til engelske bøger på det engelske marked, da de danske forlag er tåbelige og bange for piratkopiering. De skulle hellere tage teknologien til sig og konkurere på pris og kvantitet i stedet for at låse folk til deres platform med en App.


Redigeret af Cyberguyen - 10-August-2020 kl. 20:10
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 12:00
Tak for svaret, vil man kunne roote en Kindle eller skal man så hellere vælge Nook, hvis den er lige så god?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for svaret, vil man kunne roote en Kindle eller skal man så hellere vælge Nook, hvis den er lige så god?
Det ved jeg ikke, men jeg kan ikke se noget formål med at roote en ebogslæser med mindre det er for at omgå DRM.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 17:55
Det var nu mere for at få Google Play eller apps der understøttede andre end Engelske lydbøger medmindre jeg misforstår. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Det var nu mere for at få Google Play eller apps der understøttede andre end Engelske lydbøger medmindre jeg misforstår. 
Jeg tror det bunder i at der er en masse spillere på markedet som har kaldt deres produkter noget som det ikke er. Det har givet en masse tvivl om hvad som er en e-bog.

Jeg betragter e-bøger som værende "epup" eller tilsvarende format, som kan læses af e-paper læsere som Kindle og Nook. PDF kan til dels gå for at være en e-bog.

Apple kom med deres eget format, som de kalder ebooks. Men det kan ikke bruges af andre.

Lydbøger mener jeg ikke har noget med e-bøger at gøre, selvom et er en bog i et elektronisk format.

Hvis du vil bruge den til lydbøger og eksempelvis mofibo, så skal du benytte en tablet og ikke en e-paper læser.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 18:14
Som jeg forstår det er en Kindle ikke det samme som en tablet, men en decideret ebogslæser med en hvid baggrundsbelyst skærm.
Vil du have apps og web bør du nok gå efter en Fire fra Amazon
Steen
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 06:28
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Det var nu mere for at få Google Play eller apps der understøttede andre end Engelske lydbøger medmindre jeg misforstår. 
Jeg tror det bunder i at der er en masse spillere på markedet som har kaldt deres produkter noget som det ikke er. Det har givet en masse tvivl om hvad som er en e-bog.

Jeg betragter e-bøger som værende "epup" eller tilsvarende format, som kan læses af e-paper læsere som Kindle og Nook. PDF kan til dels gå for at være en e-bog.

Apple kom med deres eget format, som de kalder ebooks. Men det kan ikke bruges af andre.

Lydbøger mener jeg ikke har noget med e-bøger at gøre, selvom et er en bog i et elektronisk format.

Hvis du vil bruge den til lydbøger og eksempelvis mofibo, så skal du benytte en tablet og ikke en e-paper læser.

Men Kindle kan da ikke læse Epub som standard? Skal de ikke konverteres først, eller har jeg helt misfortået det? Jeg har selv kig på en Kindle, men jeg gider ikke at skulle lave Epub om for at kunne læse dem.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Men Kindle kan da ikke læse Epub som standard? Skal de ikke konverteres først, eller har jeg helt misfortået det? Jeg har selv kig på en Kindle, men jeg gider ikke at skulle lave Epub om for at kunne læse dem.

Jo Kindle understøtter ePub.

Her er forklaret hvilke formater Kindle understøtter, samt hvilke begrænsninger for de forskellige formater der er https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/G200634390

Bortset fra det er det nemt og simpelt at konvertere bøger, hvis man bruger Calibre https://calibre-ebook.com/ til at håndtere sine bøger på computeren.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Som jeg forstår det er en Kindle ikke det samme som en tablet, men en decideret ebogslæser med en hvid baggrundsbelyst skærm.
Vil du have apps og web bør du nok gå efter en Fire fra Amazon


Der er ingen eReaders som bruger ePaper, der er bagbelyst, de er alle kantbelyst, da ePaper ikke er transparent.

Ved mange kan man justere på farvetone og styrke.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 12:02
Til dem som er blevet inspireret til at købe en ægte ebogslæser frem for en tablet, kan jeg anbefale sitet https://blog.the-ebook-reader.com/

Bemærk at der er begyndt at komme nye enheder ud med farveskærm. I år er der kun kommet små 6", så jeg og mange andre venter med længsel på at der næste år kommer nogle som er velegnede i størrelse til tegneserier.
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Men Kindle kan da ikke læse Epub som standard? Skal de ikke konverteres først, eller har jeg helt misfortået det? Jeg har selv kig på en Kindle, men jeg gider ikke at skulle lave Epub om for at kunne læse dem.

Jo Kindle understøtter ePub.

Her er forklaret hvilke formater Kindle understøtter, samt hvilke begrænsninger for de forskellige formater der er https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/G200634390

Bortset fra det er det nemt og simpelt at konvertere bøger, hvis man bruger Calibre https://calibre-ebook.com/ til at håndtere sine bøger på computeren.

Den side havde jeg ikke set. Epub står dog ikke nævnt som understøttet på produktsiden for Kindle på Amazon, og når jeg har søgt på det har det heller ikke virket til det. Men ellers tror jeg jeg prøver Calibre. 
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Men Kindle kan da ikke læse Epub som standard? Skal de ikke konverteres først, eller har jeg helt misfortået det? Jeg har selv kig på en Kindle, men jeg gider ikke at skulle lave Epub om for at kunne læse dem.

Jo Kindle understøtter ePub.

Her er forklaret hvilke formater Kindle understøtter, samt hvilke begrænsninger for de forskellige formater der er https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/G200634390

Bortset fra det er det nemt og simpelt at konvertere bøger, hvis man bruger Calibre https://calibre-ebook.com/ til at håndtere sine bøger på computeren.

Den side havde jeg ikke set. Epub står dog ikke nævnt som understøttet på produktsiden for Kindle på Amazon, og når jeg har søgt på det har det heller ikke virket til det. Men ellers tror jeg jeg prøver Calibre. 

Enig, det skulle også være noget helt nyt hvis de nu understøtter ePub, MEN det gør nu ikke det store (for mig). Flere af de største danske e-bog butikker (bl.a. Saxo) har en feature der hedder "send to kindle", så du ikke selv skal tænke på konvertering.

En Kindle Paperwhite er det bedste køb jeg har gjort i mange år og jeg var typen der sværger til fysiske bøger, men den er KLASSER over en tablet at læse på - det kan slet ikke sammenlignes.


Redigeret af Henrik K Kristensen - 12-August-2020 kl. 16:49
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu