recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Prime er ikke 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Prime er ikke 4K?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2023 kl. 23:43
Amazon Prime film/serier, som er i 4K, er i 4K her på mit Apple TV og mit SONY TV..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Godt så, for jeg vil rigtig gerne se 4K Prime
Her til aften indstillede jeg manuelt opløsningen på ATV til 4K HDR
Jeg startede en episode af Gen V, som er 4K
Men fladskærmen siger stadig, at det ikke er 4K
Det er 4K fra Netflix (fordi jeg har det dyre abonnement) og Apple TV +

<ul style="margin: 0px 0px 0px 1.65em; padding: 0px; color: rgb51, 51, 51; font-family: "SF Pro Text", "SF Pro Icons", "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 17px; letter-spacing: -0.357px;"><li style="margin: 0.75em 0px 0px; padding: 0px; font-size: 1em; list-style: disc;"><p style="margin: 0.75em 0px 0px; padding: 0.75em 0px 0px;"><em style="font-synthesis: style;">Slå matchning af billedfrekvensen til: <span ="nobreak"="" style="text-wrap: nowrap;">Apple TV</span> afspiller automatisk med det bedste tilgængelige format, der understøttes af dit fjernsyn, herunder opløsning, dynamisk område og billedfrekvens. Hvis du i stedet vil se indhold med den oprindelige billedfrekvens, skal du vælge Match indhold og derefter slå Match billedfrekvens til.







Er du sikker på at dit HDMI-kabel har båndbredde nok?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 07:51
Ellers ville jeg ikke få 4K HDR fra Netflix/Apple TV +
Deschain, min fladskærm er også en Sony
Indstillinger på ATV
Format: 4K SDR
Match indhold: Område og billedfrekvens slået til
Thomas fra tv-kalibrering siger at dette er den korrekte opsætning, så indhold vises korrekt med/uden 4K HDR



Redigeret af jake51 - 11-November-2023 kl. 07:51
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 10:54
Det er netop den korrekte indstilling, så noget er der jo galt. Har du prøvet et andet kabel?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 11:16
Kan der ikke være en indstilling der skal slås til inde i amazon prime?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 11:39
Når du skriver at din skærm siger at det kører 1080p, mener du så i virkeligheden at det er Prime Video afspilleren der viser HD stedet for UHD?

Hvis det er tilfældet, så kan det være et par ting som jeg ser det.
1. At hastigheden på Internet- eller netværksforbindelse er måske ikke hurtig nok. Prime Video har lille smule højere krav til båndbredde en Netflix så vidt jeg kan læse mig til. Ikke meget, men alligevel.

2. At Prime Video's ATV app bare er mærkelig. Sidst jeg havde den tjeneste oplevede jeg jævnligt i perioder, at noget indhold ikke spillede i 4K eller 4K/HDR, mens app'en på LG Webos fungerede fint. Har du prøvet tv'ets app hvis sådan en findes?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 11:43
Hastigheden er max (1000/1000)
Det kan ikke være kablet, da 4K HDR fra Netflix og Apple TV+ virker
Jeg kan prøve Prime fra fladskærmen... men det gør jeg normalt ikke, da skærmen er tilsluttet via WiFi (udfald) hvor ATV er kabelforbundet (nul udfald)


Redigeret af jake51 - 11-November-2023 kl. 11:49
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 11:51
Jeg har lige lavet et par test.

Hvis mit ATV står til 4K SDR (50Hz) sender det minimum 4K50 1920x2160 ud, selv når der bare er pauseskærm eller jeg afspiller 1080p fra youtube.
Afspiller jeg 4k dolby vision fra netflix sender den 4K24 3840x2160 ud.

Hvis jeg sætter ATV til 1080p SDR og afpiller samme 4k dolby vision fra netflix sender den 1080p dolby vision.

Kan det tænkes at Prime levere et format som dit tv eller forstærker (hvis du kører signalet igennem) ikke kan genkende.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 14:15
Måske er det alligevel 4K Confused
HDR er slået til i appen
Jeg valgte IMAX Enhanced manuelt på fladskærmen og så begyndte det da at ligne noget 4K
Men fladskærmen (Sony) siger intet om HDR eller Dolby Vision
Er det en Sony-ting?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 14:26
En serie som Gen V er ikke lavet til at se superduper skarp ud, så det er måske det, der har snydt dig.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:


Det sjove går af det, når man skal forklare en joke......men pyt
Ejeren af Amazon hedder Bezos


Kan du så også forklarer hvad der er sjovt ved det?
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Online
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:


Det sjove går af det, når man skal forklare en joke......men pyt
Ejeren af Amazon hedder Bezos


Kan du så også forklarer hvad der er sjovt ved det?

Nej, for det er der ikke noget sjovt ved.........men jeg kan bestemt anbefale dig, at læse, hvad det er fltk spørger om!
Som tyskerne siger: Den der kan læse har en fordel (dette gælder også citater)


Redigeret af Erik K - 11-November-2023 kl. 23:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu