|
Amazon Prime er ikke 4K? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Amazon Prime film/serier, som er i 4K, er i 4K her på mit Apple TV og mit SONY TV..
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er du sikker på at dit HDMI-kabel har båndbredde nok? |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ellers ville jeg ikke få 4K HDR fra Netflix/Apple TV +
Deschain, min fladskærm er også en Sony Indstillinger på ATV Format: 4K SDR Match indhold: Område og billedfrekvens slået til Thomas fra tv-kalibrering siger at dette er den korrekte opsætning, så indhold vises korrekt med/uden 4K HDR Redigeret af jake51 - 11-November-2023 kl. 07:51 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er netop den korrekte indstilling, så noget er der jo galt. Har du prøvet et andet kabel?
|
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan der ikke være en indstilling der skal slås til inde i amazon prime?
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Shumway
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når du skriver at din skærm siger at det kører 1080p, mener du så i virkeligheden at det er Prime Video afspilleren der viser HD stedet for UHD?
Hvis det er tilfældet, så kan det være et par ting som jeg ser det. 1. At hastigheden på Internet- eller netværksforbindelse er måske ikke hurtig nok. Prime Video har lille smule højere krav til båndbredde en Netflix så vidt jeg kan læse mig til. Ikke meget, men alligevel. 2. At Prime Video's ATV app bare er mærkelig. Sidst jeg havde den tjeneste oplevede jeg jævnligt i perioder, at noget indhold ikke spillede i 4K eller 4K/HDR, mens app'en på LG Webos fungerede fint. Har du prøvet tv'ets app hvis sådan en findes? |
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hastigheden er max (1000/1000)
Det kan ikke være kablet, da 4K HDR fra Netflix og Apple TV+ virker Jeg kan prøve Prime fra fladskærmen... men det gør jeg normalt ikke, da skærmen er tilsluttet via WiFi (udfald) hvor ATV er kabelforbundet (nul udfald)
Redigeret af jake51 - 11-November-2023 kl. 11:49 |
||
Mikael Simpson |
||
K_J
Bruger Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 145 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige lavet et par test.
Hvis mit ATV står til 4K SDR (50Hz) sender det minimum 4K50 1920x2160 ud, selv når der bare er pauseskærm eller jeg afspiller 1080p fra youtube. Afspiller jeg 4k dolby vision fra netflix sender den 4K24 3840x2160 ud. Hvis jeg sætter ATV til 1080p SDR og afpiller samme 4k dolby vision fra netflix sender den 1080p dolby vision. Kan det tænkes at Prime levere et format som dit tv eller forstærker (hvis du kører signalet igennem) ikke kan genkende.
|
||
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske er det alligevel 4K
HDR er slået til i appen Jeg valgte IMAX Enhanced manuelt på fladskærmen og så begyndte det da at ligne noget 4K Men fladskærmen (Sony) siger intet om HDR eller Dolby Vision Er det en Sony-ting?
|
||
Mikael Simpson |
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
En serie som Gen V er ikke lavet til at se superduper skarp ud, så det er måske det, der har snydt dig.
|
||
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du så også forklarer hvad der er sjovt ved det? |
||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, for det er der ikke noget sjovt ved.........men jeg kan bestemt anbefale dig, at læse, hvad det er fltk spørger om! Som tyskerne siger: Den der kan læse har en fordel (dette gælder også citater)
Redigeret af Erik K - 11-November-2023 kl. 23:43 |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |