recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Prime
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Prime

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Hajsa] ] men den ringe billede og lyd kvalitet kan jeg ikke forstå den stadig kan eksistere


Kan du uddybe hvilken service du mener, Prime eller C-More?
Steen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 23:54
Videokvalitetsmæssigt er Amazon en af de bedste tjenester.

C More, derimod, er noget hø, og alt kører i den forkerte hastighed. Film i 2.35/2.40:1-format har sikkert også fået skåret billedet i stykker, så de passer til 16:9-skærme.

Redigeret af Naiera - 26-Januar-2020 kl. 01:44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Hajsa] ] men den ringe billede og lyd kvalitet kan jeg ikke forstå den stadig kan eksistere


Kan du uddybe hvilken service du mener, Prime eller C-More?
ah cmore
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 01:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Videokvalitetsmæssigt er Amazon en af de bedste tjenester.

C More, derimod, er noget hø, og alt kører i den forkerte hastighed. Film i 2.35/2.40:1-format har sikkert også fået skåret billedet i stykker, så de passer til16:9-skærme.

Ja ca 10 % af deres katalog (Amazon Prime) er i god billedkvalitet, men resten er i lige så dårlig kvalitet som deres indhold.

Hvornår har du sidst set noget på C-More?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 01:45
Det gør ikke nogen forskel hvornår jeg sidst har set noget på C More
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Videokvalitetsmæssigt er Amazon en af de bedste tjenester.

C More, derimod, er noget hø, og alt kører i den forkerte hastighed. Film i 2.35/2.40:1-format har sikkert også fået skåret billedet i stykker, så de passer til16:9-skærme.


Ja ca 10 % af deres katalog (Amazon Prime) er i god billedkvalitet, men resten er i lige så dårlig kvalitet som deres indhold.

Hvornår har du sidst set noget på C-More?
hajsa. Når cmore selv skriver på deres side, de kun kører med bitrate på højde med TV2 og DR, og ikke en eneste film i min. 5.1 så er er det ikke værd at bruge penge på. Lige som med man ikke burde bruge penge på Blockbuster
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det gør ikke nogen forskel hvornår jeg sidst har set noget på C More

Hvordan kan du så udtale dig om hvordan billedkvaliteten er nu?


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Er der “flere” Amazon Prime, som med Netflix (forskellige rettigheder alt efter hvor du er), og er det ligegyldigt hvilken Amazon.landekode jeg tilmelder mig?

Ja, i den grad. Der er langt langt mere i det Amerikanske katalog en i det Danske, inkl adgang til køb og leje samt "kanaler" med indhold fra HBO og CBS m.fl (Det er CBS kanalen der har Picard i USA og den vej man fandt den i US Prime Video). ...Men det er også til en anden pris. Det lader ikke til at indholdet følger din VPN, men dit abonnement (hvor det er oprettet ...correct me if I'm wrong). Jeg hæftede mig ved at der var en verden af indhold på Shieldens Prime Video der skiftede efter shieldens VPN indstilling, før jeg abonnerede på det billige Danske Prime Video og var logget ind med den konto i Prime Video. Med mit Danske log in gives jeg så vidt jeg kan se det samme indhold via VPN i USA. ...Så jeg tænker at man er nødt til at oprette en "US/DE/UK mv konto" med tilsvarende pris, for at få adgang til US/DE/UK indhold på prime

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det gør ikke nogen forskel hvornår jeg sidst har set noget på C More
Hvordan kan du så udtale dig om hvordan billedkvaliteten er nu?

Vel først og fremmest fordi der ikke har været nogle som helst rapporter om at CMore har ændret bitratepolitik eller andre af de aspekter der holder tjenesten tiltage kvalitetmæssigt. Du overbeviser derfor ikke nogen ved blot at fremsætte uunderbyggede påstande om at der er god kvalitet, slet ikke med en samtidig kontrafaktisk påstand der fuldstændigt undergraver dit eget ethos og kun får dig til at fremstå endnu mere utroværdig på forholdet. Jeg tænker her på påstanden om at Amazon Prime skulle have dårlig kvalitet, når Prime Video sammen med iTunes og Netflix jo netop er kendt som værende i den pulje af tjenester der har den højeste HD-billedkvalitet (kun 4K, som CMore mig bekendt slet ikke har, falder Amazon bagud på i forhold til iTunes og Netflix)

Så hvis nu du specifikt kunne fortælle at den hidtidige status mht bitrate, framerate, [manglende] surround og aspect ratio, som er det som folk har dårlige erfaringer med (og er den kedelige status der helt holder mig tilbage fra at prøve tjenesten) er blevet ændret til noget markant bedre, så kunne det være at du blev taget mere alvorligt på påstandene. Men sådanne betydelige ændringer havde nok givet en artikel på Flatpanels, digitalt.tv eller Recordere eller var som minimum nået til forums med angivelse af f.eks nye og bedre bitrater på indholdet eller at der nu var kommet surround på tjenesten mv. Derfor står du dig meget svært med lydhørheden over for alenestående og uunderbyggede påstande, særligt når du samtidigt undergraver din eget ethos med andre kontrafaktiske påstande.


Redigeret af TBC1 - 26-Januar-2020 kl. 09:45
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Er der “flere” Amazon Prime, som med Netflix (forskellige rettigheder alt efter hvor du er), og er det ligegyldigt hvilken Amazon.landekode jeg tilmelder mig?

Ja, i den grad. Der er langt langt mere i det Amerikanske katalog en i det Danske, inkl adgang til køb og leje samt "kanaler" med indhold fra HBO og CBS m.fl (Det er CBS kanalen der har Picard i USA og den vej man fandt den i US Prime Video). ...Men det er også til en anden pris. Det lader ikke til at indholdet følger din VPN, men dit abonnement (hvor det er oprettet ...correct me if I'm wrong). Jeg hæftede mig ved at der var en verden af indhold på Shieldens Prime Video der skiftede efter shieldens VPN indstilling, før jeg abonnerede på det billige Danske Prime Video og var logget ind med den konto i Prime Video. Med mit Danske log in gives jeg så vidt jeg kan se det samme indhold via VPN i USA. ...Så jeg tænker at man er nødt til at oprette en "US/DE/UK mv konto" med tilsvarende pris, for at få adgang til US/DE/UK indhold på prime

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det gør ikke nogen forskel hvornår jeg sidst har set noget på C More
Hvordan kan du så udtale dig om hvordan billedkvaliteten er nu?

Vel først og fremmest fordi der ikke har været nogle som helst rapporter om at CMore har ændret bitratepolitik eller andre af de aspekter der holder tjenesten tiltage kvalitetmæssigt. Du overbeviser derfor ikke nogen ved blot at fremsætte uunderbyggede påstande om at der er god kvalitet, slet ikke med en samtidig kontrafaktisk påstand der fuldstændigt undergraver dit eget ethos og kun får dig til at fremstå endnu mere utroværdig på forholdet. Jeg tænker her på påstanden om at Amazon Prime skulle have dårlig kvalitet, når Prime Video sammen med iTunes og Netflix jo netop er kendt som værende i den pulje af tjenester der har den højeste HD-billedkvalitet (kun 4K, som CMore mig bekendt slet ikke har, falder Amazon bagud på i forhold til iTunes og Netflix)

Så hvis nu du specifikt kunne fortælle at den hidtidige status mht bitrate, framerate, [manglende] surround og aspect ratio, som er det som folk har dårlige erfaringer med (og er den kedelige status der helt holder mig tilbage fra at prøve tjenesten) er blevet ændret til noget markant bedre, så kunne det være at du blev taget mere alvorligt på påstandene. Men sådanne betydelige ændringer havde nok givet en artikel på Flatpanels, digitalt.tv eller Recordere eller var som minimum nået til forums med angivelse af f.eks nye og bedre bitrater på indholdet eller at der nu var kommet surround på tjenesten mv. Derfor står du dig meget svært med lydhørheden over for alenestående og uunderbyggede påstande, særligt når du samtidigt undergraver din eget ethos med andre kontrafaktiske påstande.

Hvor har jeg skrevet at billedkvaliteten skulle være direkte god på C-More??

Jeg har skrevet at ca 90 % af indholdet på Amazon Prime er i lige så dårlig kvalitet om udvalget i dere katalog.

Jeg har aldrig skrevet at lyden skulle være i top på C-More, men underligt nok er det den eneste tjeneste af filmtjenesterne hvor jeg ikke oplever lipsync problemer, men derudover synes jeg faktisk lyden sagtens kan gå an.

Vi kan sagtens blive enige om at Apple, Netflix, Amazon har kanon kvalitet, men indholdet på tjenesterne skal jo også gerne falde i brugernes smag og det jeg siger er bare at C-More med deres indhold i kataloget har overrasket mig positivt.




Redigeret af Hajsa - 26-Januar-2020 kl. 12:05
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Hvor har jeg skrevet at billedkvaliteten skulle være direkte god på C-More??

Jeg har skrevet at ca 90 % af indholdet på Amazon Prime er i lige så dårlig kvalitet om udvalget i dere katalog.
Når man skriver (citat):

"Ja ca 10 % af deres katalog (Amazon Prime) er i god billedkvalitet, men resten er i lige så dårlig kvalitet som deres indhold

Hvornår har du sidst set noget på C-More?" (citat slut)

...Så efterlades man alt andet lige det indtryk at du specifikt taler om "god billedkvalitet" eftersom du jo netop får italesat parametret "god billedkvalitet".

Nu nuvel, du skal få lov at få dit escape, at det du mener og alene taler om er indholdet i Cmore kataloget. Det fremgik bare ingenlunde tidligere, slet ikke i kontekst af hele den debat der var med netop billedkvaliteten i fokus - og som var den kontekst du svarede ind i.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Hajsa] ] men den ringe billede og lyd kvalitet kan jeg ikke forstå den stadig kan eksistere


Kan du uddybe hvilken service du mener, Prime eller C-More?
ah cmore


Jeg har aldrig haft Cmore, men ellers er jeg generelt tilfreds med diverse streamingtjenester. Viaplay kan dog være lidt svingende (jeg tilmeldte mig alene for at se Lost, og her halter billedkvaliteten ind imellem.
Steen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Hajsa] ] men den ringe billede og lyd kvalitet kan jeg ikke forstå den stadig kan eksistere


Kan du uddybe hvilken service du mener, Prime eller C-More?
ah cmore


Jeg har aldrig haft Cmore, men ellers er jeg generelt tilfreds med diverse streamingtjenester. Viaplay kan dog være lidt svingende (jeg tilmeldte mig alene for at se Lost, og her halter billedkvaliteten ind imellem.
min far havde cmore. Det var jammerlig, så han droppet det igen. Det er ganske hvis over to år siden nu. Men alt at bedømme på deres site her det ikke ændret sig. Vi har har haft Viaplay on/off pga. Nogle få serier der har skiftes mellem den og Netflix. Men jeg er ikke imponeret
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu