recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ambeo problem med subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ambeo problem med subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ambeo problem med subwoofer
    Sendt: 04-November-2022 kl. 12:40
Jeg har problemer med når jeg plugger subwoofer til ambeo max og kalibrere subwoofer til ambeo så mister den alt sin slagstyrke. Laver jeg feks kalibrering uden subwoofer og sætter den på efter lyder den som den skal. Hvad gør jeg forkert ?
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2022 kl. 19:25
Ved ikke om den har en indstilling til crossover på din ambeo. For så skal du nok have sat crossover ned på den.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2022 kl. 19:48
Er fasen på subwooferen sat rigtigt?

Frank 
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 02:09
phasen er sat til 0, hvad skal den ellers stå til, gain er sat til 0 og crossover er sat til 120hz. Hvad skal den ellers står på. Den mister alt bass under kalibrering, så den er meget subtil efter, men underlader jeg at køre i gennem ambeo og bare kører i gennem antimode dsp så spiller den som den skal 
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 02:10
forsøgt med 0 i crossover og 80 og ingen forskel gør den.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 06:16
Ja jeg ville have sat den den til maks 80 hz. Så det lyder underligt. Har du prøvet for sjov skyld, selv om det ikke giver mening at sætte fasen til 180. Hvis din stue er lige så mærkelig som min?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 08:53
Men... hvis det lyder som det skal, når du tilslutter subwoofer efter kalibrering?
Så er det vel godt?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 09:24
jo det er vel fint men jeg er lidt nørd og vil ha de sidste mm ud af den som kalibrering af ambeo til subwoofer burde give, og synes bare det er mærkeligt at en kalibrering smadre lyden så meget. Phasen burde ikke ha noget at skulle ha sagt eller ? Den er jo kalibreret med anti mode 8033 inden så den burde jo justere den udfra mit rum ?
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

jo det er vel fint men jeg er lidt nørd og vil ha de sidste mm ud af den som kalibrering af ambeo til subwoofer burde give, og synes bare det er mærkeligt at en kalibrering smadre lyden så meget. Phasen burde ikke ha noget at skulle ha sagt eller ? Den er jo kalibreret med anti mode 8033 inden så den burde jo justere den udfra mit rum ?
Antimode har 0 grader fase og 180 grader fase tilslutning, så den kan sagtens lave problemer hvis man bruger den forkert...

Frank 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 09:37
Når du slutter en sub til, vil soundbaren aflastes og spille den dybeste bas ud gennem subben.
Hvis subben spiller i modfase i forhold til soundbar, vi bassen fra de to enheder udligne hinanden.

Du kan kalibrere subben alt det du vil på forhånd, men det hjælper intet, hvis din soundbar forsøger at rette lyden til ud fra andre premisser end din kalibrering.

Prøv at fjerne antimoden.

Prøv at sætte fase til 180 grader og lav en ny kalibrering uden antimode.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 09:43
okay google bare på nettet og der stod der man først skulle kalibrere ud fra rummet og når den var klaret skulle man kalibrere med ambeo.

Men efter ambeo og subben er kalibreret skal jeg så sætte min anti mode på og lave den kalibrering der ? 
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2022 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

okay google bare på nettet og der stod der man først skulle kalibrere ud fra rummet og når den var klaret skulle man kalibrere med ambeo.

Men efter ambeo og subben er kalibreret skal jeg så sætte min anti mode på og lave den kalibrering der ? 
Nej først skal du vide om fasen er rigtig, prøv at vende fasen på sub, er der mere eller mindre bas. Når fasen er på plads, så laver du en kalibrering med antimode,  der efter med ambeo hvor den kalibreret sub er tilsluttet.

Frank 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu