|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Ja, min er af kobber. Jeg pillede den sorte standardramme af bundkortet og brugte de fjederbelastede skruer der fulgte med køleren. der var dog ingen møtrikker med, så dem måtte jeg finde i værktøjskassen. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Ja det er det der er problemet, jeg havde kun 3 eller 4mm møtrikker så jeg har ikke fjeder påvirkningen, og måske derfor er der ikke ordentlig kontakt mellem CPU og alu. må ud og finde nogle møtrikker et eller andet sted.
|
|
Henry
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Henry64:
Der er noget galt med dit system Henry. Du skal undersøge nogle ting for at løse det. Din temperatur er meget høj. 1 Det kan være en køler der sidder skævt, det kan være den ikke passer rigtig på din CPU så der kun er en mindre kontaktflade der mødes. Det sker af og til med en køler. Eller du har måske ikke fået det gjort korrekt under påsætning. Hvis du løfter køler af (efter slukning af computer naturligvis), kan du på kølepastaen se om den slutter over alt. 2 Der er for dårlig udluftning i dit kabinet. Det sker ved et lavt kabinet fx. Kan være en mulighed. 3 Du har ikke sat dit cool&quiet rigtig op. Du skal ikke blot sætte det op i bios, men der skal også køres en driver i windows. Skulle dog være der hvis du har kørt en auto install fra setupdisk, men det er ikke sikkert det er sket. Så kan man starte forfra, eventuelt ved først at afinstallere drivere. Man kan teste med speedfan (gratis fra nettet) |
|
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Du kan osse hurtigt teste opsætningen iflg. slutningen på denneher: Mvh. Meld endelig tilbage. |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Husk også at for meget kølepasta har en omvendt effekt... for meget og for lidt er begge noget skidt Det er ikke nok at have cool'n'quiet aktiv i BIOS. Du skal også have dit OS til at være med. Under windows sker det i advanceret strømstyring. Se efter processortilstand (Vista).
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
ja, under strømstyring skal man sætte til minimal foruden altså drivere til cool&quiet sorry glemte det
men ved høje temperaturer er det ikke det der er galt |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Jeg ved godt at du først lige skal have fixet det første problem med temperaturen, men når det er gjort vil jeg anbefale dig at kikke på programmet RMClock til at styre Cool'N'Quiet og ikke mindst undervoltning af CPU'en.
De fleste CPU'er kører med en væsentligt højere spænding end de behøver, og udvikler derfor langt mere varme end nødvendigt. På både min 3500+ i min server og T7200-CPU i min bærbare har jeg skruet væsentligt ned for spændingen og derved sparet en del strøm/ varme. Hvor meget du kan skrue ned må du teste dig frem til, fx med Prime95 i "Stress-mode". Direkte download link. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har faktisk en HTPC med gigabytes bundkort og en 4850e CPU. Jeg bruger blot den medfølgende BOX køler.
Når jeg belaster til 90 til 100% CPU load (svært ved video, det er adskillige samtidige trailers i h264 og 1080P) så er temperaturen under 40 grader, nærmere 35. Hvis man søger noget vejledende. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Har samme bundkort og CPU. CPU temperaturen når sjældent over de 40 grader, selv i mit flade kabinet. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Ja, det tyder jo stærkt på at jeg må kikke lidt på montagen af den CPU køler.
|
|
Henry
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |