recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AMD vs Intel: Strømforbrug og MCE evne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAMD vs Intel: Strømforbrug og MCE evne

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Intel er hurtigere end AMD idag.. ingen tvivl om det, og hvis det er en normal computer du bygger der skal yde meget og spille krævende spil, jamen så ville jeg også vælge intel(dog ikke en E4700)

Men til en HTPC er amd glimrende, netop fordi højeste ydeevne ikke er nødvendigt.. lav strømforbrug og dermed lav varme udvikling er vigtigere, og det er hvad Amd godt kan, til billigere priser end Intel..

Skulle jeg vælge en CPU til en altmulig PC idag(dvs både spil og mediecenter) så ville jeg tage en E8400/E8500. ikke en E4700..

Nu er jeg jo nysgerrig for at vide hvad der er galt med en E4700 er det 800 Mhz bussen?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 23:52

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jamen det er noget helt andet. Intel's processore er stadig bedre. Men det er bare ikke pga. mængen af cache.

Ok, der fik du så smadret min tommelfingeregel
Hvis jeg har en AMD 2,6 og en Intel 2,6 og prisen ellers er ens, så ville jeg vælge den mest cache, da jeg ville forvente at 2,6 er 2,6 og det afgørende derfor måtte være hvilken CPU der havde mest lager at gøre godt med og derfor have mest ro til sit arbejde.
Lidt ligesom der er forskel på om et system har 512 Mb ram eller 2 Gb ram, der er det nok mest sandsynligt at systemet med 2 Gb ville kunne køre mere glidende uden at være i hukommelsesunderskud, hvis du forstår hvad jeg mener.

Hmmm... Nu skal jeg have fundet en ny tommelfingerregel

Du må finde en ny tommelfinger regel, for du kan slet ikke sammeligne hastigheden på en AMD og Intel cpu med dens ydeevne.. selvom de dog igen er kommet tæt på( i forhold til tidligere) 

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 23:58

Intel er hurtigere end AMD idag.. ingen tvivl om det, og hvis det er en normal computer du bygger der skal yde meget og spille krævende spil, jamen så ville jeg også vælge intel(dog ikke en E4700)

Men til en HTPC er amd glimrende, netop fordi højeste ydeevne ikke er nødvendigt.. lav strømforbrug og dermed lav varme udvikling er vigtigere, og det er hvad Amd godt kan, til billigere priser end Intel..

Skulle jeg vælge en CPU til en altmulig PC idag(dvs både spil og mediecenter) så ville jeg tage en E8400/E8500. ikke en E4700..

Nu er jeg jo nysgerrig for at vide hvad der er galt med en E4700 er det 800 Mhz bussen?

bare "gammel" teknology. E8200/8400/8500 er bygget på den nye Wolfdale, som har lavere strømforbrug og større cache..

E4700 er 2,6 ghz med 2 mb cache

E8200 er 2,66 ghs med 6 md cache..

jeg ville dog vælge E8400, som er 3.0 GHZ med 6 md cache..

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 23:59

Du må finde en ny tommelfinger regel, for du kan slet ikke sammeligne hastigheden på en AMD og Intel cpu med dens ydeevne.. selvom de dog igen er kommet tæt på( i forhold til tidligere) 

Det har altid været en tommelfingeregel, men naturligvis med bechmarkresultater i baghovedet.
Men jeg må så også sige at den har været sværere at benytte eftersom der er så mange grene idag og ikke kun enkelt- eller flerkernet men også energieffektivitet osv., men der har altid været benchmarkresultater med i overvejelserne.

Men jeg ved hvad du mener, det er også svært at sammenligne Windows og linux.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 00:02

Det har altid været en tommelfingeregel, men naturligvis med bechmarkresultater i baghovedet.
Men jeg må så også sige at den har været sværere at benytte eftersom der er så mange grene idag og ikke kun enkelt- eller flerkernet men også energieffektivitet osv., men der har altid været benchmarkresultater med i overvejelserne.

Men jeg ved hvad du mener, det er også svært at sammenligne Windows og linux.

Det er da først da intel begyndte at lave Core2duo den kunne bruges igen, før det hed det en Amd der kørte med f.eks 2,4 ghz mod en intel med 3,8 ghz som yde ca. det samme.. også er en tommelfinger regel jo nogenlunde værdiløs..

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 00:05

bare "gammel" teknology. E8200/8400/8500 er bygget på den nye Wolfdale, som har lavere strømforbrug og større cache..

E4700 er 2,6 ghz med 2 mb cache

E8200 er 2,66 ghs med 6 md cache..

jeg ville dog vælge E8400, som er 3.0 GHZ med 6 md cache..

Ok, så er jeg med. Det var også i mine overvejelser og 2,6'eren vandt også, mod de mindre, på sin cache (her kom den med cachen igen) og jeg ville også gerne have haft en af de nyere, men jeg syntes en TDP på 65 watt var fin nok og så kom prisen simpelthen ind og afgjorde det.
Så vidt jeg har fundet så har 2,66'eren samme TDP, så når jeg engang skal opgradere på det jeg nu har valgt, så håber jeg at man kan få en mere energivenlig 3,0'er, evt. firkernet.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 00:08

Det er da først da intel begyndte at lave Core2duo den kunne bruges igen, før det hed det en Amd der kørte med f.eks 2,4 ghz mod en intel med 3,8 ghz som yde ca. det samme.. også er en tommelfinger regel jo nogenlunde værdiløs..

hvorfor tror du jeg har haft AMD indtil nu  (lige på nær min allerførste computer). Det er også der Benchmarkresultaterne ville være med til at afgøre det.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 00:14

hvorfor tror du jeg har haft AMD indtil nu  (lige på nær min allerførste computer). Det er også der Benchmarkresultaterne ville være med til at afgøre det.

Nemlig, man skal kigge på hvad cpu'en yder, og ikke på dens GHZ tal.. og på det punkt er E8200/8400 ganske overbevisende..

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu