recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ameldelse af 4 receiver 08-12-08
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmeldelse af 4 receiver 08-12-08

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Emne: Ameldelse af 4 receiver 08-12-08
    Sendt: 09-December-2008 kl. 19:57
SVP03
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 00:58

uden oplysninger om det i testen benyttede udstyr, lytterum, højttalere, modreference, så er testen i bedste fald værdiløst reklamemateriale. selve ideen om en sammenlignende test er dog udemærket.

men dog stadigt bedre end de sædvanlige fra L&B der tydeligt demonstrerer at man enten har nogle upassende forhold til forhandleren eller er stokdøve.

Crown - there is no substitute.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 08:27
Det er jo også derfor at jeg skrev anmeldelse i emne feltet.
Men nu er Onkyo jo altså ikke den bedste der findes på alle deres modeller, hvorfor skulle den være det. De små modeller er jo kendt for manglende kræfter og så bliver de varme.
SVP03
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

uden oplysninger om det i testen benyttede udstyr, lytterum, højttalere, modreference, så er testen i bedste fald værdiløst reklamemateriale. selve ideen om en sammenlignende test er dog udemærket.

Jeg er fuldstændig i, at testen ikke særlig brugbar, når dine nævnte "egenskaber" ikke er oplyst. Lyden er bedre i Marantz end Onkyo, ja ok men det siger jo ikke så meget, når Test-musikken, Højtalerne, kablerne, Afspiller og rummet ikke er oplyst. SÅ hvis de bare ville oplyse hvilket udstyr de har brugt, så synes jeg artiklen er meget brugbar.

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Playstation 3, Custom Cables, Nordost, Supra

Redigeret af zirio - 10-December-2008 kl. 12:28
Til top
Kasch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 11:59
Der findes lidt ekstra info om det benyttede udstyr, hvis man finder den oprindelige artikel:

"I stereo har vi brukt de store Dali Helicon 800 mkII, et par giganthøyttalere til 55 000 kroner, som nådeløst avslører receivernes lydmessige egenskaper. I surround har vi brukt vårt trofaste THX Ultra-referansesett, nemlig M&K S-150 THX Ultra. Et glimrende subwoofer-/satellittsystem med en pris på totalt 60 000 kroner. All lyd har vært testet gjennom en god HDMI-kabel, slik at receiveren har stått for all konvertering og prosessering av digitalsignalene.
Når det gjelder bilde, er det ingen tvil om at morgendagens film- og tv-bilder er høyoppløste. Om ikke lenge er de aller fleste videosignaler høyoppløste, derfor har vi i denne omgang ikke lagt vekt på receivernes evne til å skalere opp lavoppløste bilder. Vi har rutet allerede høyoppløste signaler gjennom dem uten prosessering fra receivernes side, og vi har derfor ikke vurdert bildeskalereren i receiverne" jf. nedenstående link.

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&a mp;a mp;testid=4409

Overkommelig måde at lave en artikel på:)

Redigeret af Kasch - 10-December-2008 kl. 12:02
Panasonic 37PX70EA,HarmanKardon AVR 255, 2x B&W DM685, 2xB&W DS3, BK XXLS400, Playstation 3, Nintendo Wii,
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 13:03

Det synes jeg næsten gør testen endnu værre. en ting er at jeg måske ikke er enig i at man benytter et sæt Helicon 800 som reference, noget andet er, at man enten bør benytte en "ultimativ" reference, eller vælge at kombinere højttalere som ligger i samme prisleje for at det giver et fair indtryk for forbrugeren. At kalde Helicon for nåesløst afslørende viser desværre at anmelderen har mere travlt med sit eget anlæg end det testede produkt.

Udtalelserne omkring især basydelsen bliver dirkte ligegyldige med de oplysninger der er fremkommet i tråden her. Det er jo et sygeligt tyndt grundlag..

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 15:39
Det kan man jo sige, men på surrounddelen er M&K S-150 THX Ultra da et fint test setup, da man må gå ud fra at man kender lyden fra det i forvejen og har haft sættet tilsluttet til alle 4 receiver.
SVP03
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 15:48
De 4 lyder forskelligt, i sidste ende skal man selv ud og høre dem.
Test kan bruges til at sortere de helt dårlige fra, men ingen af disse 4 er dårlige.  
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 17:13

se, det er jo lidt begge dele der er min pointe.

for det første står der ikke mk sæt i ret mange hjem. for det andet er det anderldes opbygget end hvad de fleste vil sætte sammen med disse recievere, og for det treidje er sættet en del anderledes end hvad man normalt sælger sammen med disse recievere.

herudover finder jeg det underligt at man benytter forskellige højttalersetups til forskellige formål, hvis de forlanger at forstærkerne skal kunne trække et sæt helicon i stereo, så bør de vel også kunne trække et helt surround setup?

xcardman, L&B er et glimrende eksempel på forbrugervildledning, du vil ,som i vores eget hifidelity, ikke finde mange slemme ord om produkterne, uanset hvor ringe de end måte være.

i min verden kan de fleste tests kun bruges til at sorterer i hvilke muligheder man vil have for tilslutninger, højde, og dybde af produkterne.

Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2008
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 19:06

jeg synes bare det er interessant, at denon er den kraftigste..  

hmmm....

Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 20:37

jeg forstår heller ikke den test. For alle 4 skal have effekforskærker på, for at udnytte en Dali Helicon 800 mkII. Samt hvor mange har så lige et sæt Dali Helicon 800 mkII stående.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 22:52
Det var dog en pokkers til seriøs sammenligning
Jeg ville nu aldrig spænde en Onkyo 806 foran et sæt Helicon 800, der ville jeg nok vælge en 906.
Men typisk når de skriver det må testen jo passe
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu