Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JosyBoss
Junior bruger
Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
|
Emne: Amerikansk blu-ray til afspilning på PS3 Sendt: 19-Juni-2008 kl. 20:17 |
Hej
Jeg har Netop købt en blu-ray film fra Canada og min PS3 gider ikke afspille den. Kan man installere noget på PS3'en (på HDD eller fysisk) så den godt kan afspille canadiske/amerikanske blu-ray film?
Det skal lige siges at min PS3 er købt i Spanien men går ud fra at Europa køre med fælles standard.
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 19-Juni-2008 kl. 20:32 |
Hej JosyBoss
Desværre ikke. PS3 kan ikke laves kodefri - der findes i hvert fald ikke nogen kendte måder at gøre det på.
Det betyder at en europærisk PS3 kun kan afspille de blu-ray film som er Region B (europa) samt de blu-ray film fra den øvrige del af verden som ikke er blevet regionskodet af udgiveren.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
JosyBoss
Junior bruger
|
Sendt: 19-Juni-2008 kl. 20:41 |
øv... Hvor er det så billigst at købe blu-ray film som vel og mærket virker på en region b ps3?
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 19-Juni-2008 kl. 20:52 |
Jeg er selv begyndt at handle hos Amazon.co.uk de seneste måneder - omend jeg dog må indrømme at jeg faktisk ikke rigtigt har kigget mig omkring efter billigere priser. Det har hovedsageligt været for at få fat i nogle film der var en måneds tid eller to forsinket her i Danmark, samt et par US imports der ikke var regionskodede (via Amazons tredjeparsforhandlere, som jeg i øvrigt var meget positivt overrasket over - tre af dem leverede hurtigere end Amazon selv).
Jeg ved ikke om du i øvrigt har set den her liste over Blu-ray film uden regionskodning?
http://bluray.liesinc.net/
Redigeret af Miths - 19-Juni-2008 kl. 20:52
|
 |
JosyBoss
Junior bruger
|
Sendt: 19-Juni-2008 kl. 21:19 |
Godt link at have i baglommen. Det er alligevel overraskende mange der ikke er regionskodet. Har vidst været uheldig med mit køb. Skal til NY om 3 ugers tid så der må jeg næsten have listen med.
Ved i om der folk herinde som har en amerikansk ps3? for så ville jeg gerne prøve at sælge mine lost 3 sæson blu-ray film.
|
 |
JosyBoss
Junior bruger
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 01:12 |
Nu er der kommet nogle kits på market men desværre ikke til ps3 endnu... kan være det kommer inden for en overskuelig fremtid...
http://www.bluraymods.com/default.asp
Redigeret af JosyBoss - 27-Juni-2008 kl. 01:12
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 03:00 |
Jeg lavede fornyeligt et testkøb på axelmusic.com (ikke .dk!) hvor de har blu-rays fra verdenen over til lavere priser, end jeg finder en del andre steder. Jeg har endnu ikke fået moms/told-opkrævning, så jeg gætter på at man slipper (den var sendt fra UK). Det virker lidt som det gamle Club Racoon, som jeg ser det.
De har en kategori der hedder "Playable in Denmark" så man er sikker på at skidtet virker
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
 |
JosyBoss
Junior bruger
|
Sendt: 28-Juni-2008 kl. 13:54 |
men der er vel heller ikke told opkrævning fra UK kun for uden for Europa
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 28-Juni-2008 kl. 14:05 |
broeman skrev:
Jeg lavede fornyeligt et testkøb på axelmusic.com (ikke .dk!) hvor de har blu-rays fra verdenen over til lavere priser, end jeg finder en del andre steder. Jeg har endnu ikke fået moms/told-opkrævning, så jeg gætter på at man slipper (den var sendt fra UK). Det virker lidt som det gamle Club Racoon, som jeg ser det.
|
Det ér netop Club Raccoon der grundet loven blev nødt til at ændre forretningsstruktur. Det skulle helt adskilles fra Axel Music i Danmark og til sidst måtte de ikke engang yde kundeservice på dansk eller liste priser i danske kroner  Idéen er stadigvæk at det er 100% toldsikkert at handle der.
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 28-Juni-2008 kl. 19:21 |
|
Samsung LE40M86BDX