recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amerikanske TV-serier som bliver droppet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amerikanske TV-serier som bliver droppet

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

To mere til listen:

Star Trek Enterprise

Lie to me

CryCry

Det kræver åbenbart noget helt ekstremt at få lov til at løbe linjen ud, som f.eks Lost og Battlestar Galactica for at tage to (super fede) serier der til en forandring fik lov at løbe linjen ud.

Det skulle heller ikke undre mig om Caprica også ender med at blive droppet Cry

Caprica er da blevet droppe for længst. De havde vel nærmest kun vist 4-5 afsnit før den serie var droppet, dog fik de lov til at færdiggøre sæson/serien.

Der skulle gerne komme en ny BSG serie nemlig BSG: Blood & Chrome. http://en.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica:_Blood_%26_Chrome
Til top
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Dam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 17:36
Jeg har også med stor glæde fuldt med i flash forward, sarah conner chronicles, og stargate universe. Jeg synes det er mega træls de stopper serierne uden at afslutte dem. Jeg er bare ved at blive træt af det. Og jeg er helt stoppet med at købe serier på dvd og blu-ray for jeg synes det er at røvrende folk at sælge en serie som ikke bliver afsluttet. Jeg tror også det er med til at få folk til at finde alternative måder at se serierne som slet ikke giver selskaberne indtjening Disapprove 
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 19:59
Grunden til at serier bliver stoppet uden afslutning, er at det er sjældent et tv selskab i USA beslutter sig for at stoppe en serie sålænge seertallene er fine. I Danmark stopper DR meget sjældent en serie før tid, simpelthen fordi DR ikke skal skele til seertal, og derfor kan tillade at afslutte en normal lavt seende serie eller bare stoppe mens legen er god, som faktisk er kotyme hos DR.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2004
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobfc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 20:02
The Unit endnu en serie som havde kæmpe potentiale og som ikke fik den afslutning den havde fortjent.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Jakobfc Jakobfc skrev:

The Unit endnu en serie som havde kæmpe potentiale og som ikke fik den afslutning den havde fortjent.

The Unit er så en af de serier, hvor der blev skrevet en afslutning, dog stadig med en åbning i det tilfælde tv selskabet fortrød.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Ser selv Eureka som er en af de eneste sci-fi channel original underholding nu.

Ja den slutter så snart. 4. sæson er netop slut i USA og det er meldt ud at 5. sæson kun bliver på 14 afsnit. Men så må vi håbe at de får planlagt en ordentlig afslutning.
Til top
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2008
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Dam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Grunden til at serier bliver stoppet uden afslutning, er at det er sjældent et tv selskab i USA beslutter sig for at stoppe en serie sålænge seertallene er fine. I Danmark stopper DR meget sjældent en serie før tid, simpelthen fordi DR ikke skal skele til seertal, og derfor kan tillade at afslutte en normal lavt seende serie eller bare stoppe mens legen er god, som faktisk er kotyme hos DR.

Ja seertallene i usa. Det har åbenbart ingen betydning hvordan en serie klarer sig i resten af verden. Det må da også gi en indtægt at sælge serien til andre kanaler
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Hr. Dam Hr. Dam skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Ja seertallene i usa. Det har åbenbart ingen betydning hvordan en serie klarer sig i resten af verden. Det må da også gi en indtægt at sælge serien til andre kanaler

Amerikanske tv serier er rimelige billige at købe (bare se de tidspunkter de bliver sendt på i Danmark som ofte er om natten) og så sælges de ofte i pakker, så jeg tror det er penauts hvad en serie tjener hjem andre steder end USA.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 21:48
Så længe

* Falling Skies
* Game of Thrones
* The Walking Dead

kører videre, og får en ordentlig slutning, så er jeg en glad dreng.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 23:39
Twin Peaks og Soap blev heller ikke afsluttet rigtigt...
           
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 00:40
En lille "twist" til denne tråd kunne være de serier som de stopper med at udgive på dvd/blu-ray her i DK. Har bl.a. startet indkøb af min elskede "Remington Steele" samt "Fleksnes fataliteter" (begge med dansk tekst!) hvor det så kun blev til en boks. Desværre tror jeg at udgiverne ødelægger det for dem selv da folk, ligesom i tv, ikke tør "satse på" at man kan se serien til ende...
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 03:02
Oprindeligt skrevet af Hr. Dam Hr. Dam skrev:

Da der typisk går lidt tid inden serierne bliver sendt udenfor Nordamerika, så har de heller ikke tid til at vente på at se om en serie skulle klare sig godt i udlandet og tror ikke de vil ofre de penge det koster at lade alle serier køre for at se om de slår igennem i udlandet eller om de skulle sælge overraske godt på dvd/blu-ray/online salg.
Det er dyrt at lave tv serier, det er vist noget med 2 millioner $ pr. afsnit i snit tv kanalerne betaler producenterne. Game of Thrones ligger vist på 4,5 million pr afsnit. Venner kostede i de sidste to sæsoner 6 millioner $ bare til de seks hovedrolleindehavere + de fik også penge for videresalg. De fik 22.500 $ i første sæson. Det bliver typisk dyrere og dyrere at lave for hver sæson da skuespillerne får mere og mere i løn, de kan jo godt se det er en god forretning og vil have en større del af kagen.
Så er der ikke tid til se om ratings skulle blive bedre skulle blive bedre, og som der også er blevet sagt så tror jeg altså ikke koster alverden for de udenlandske kanaler at købe serierne i forhold til hvad de oprindelig har kostet at få lavet.

Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

En lille "twist" til denne tråd kunne være de serier som de stopper med at udgive på dvd/blu-ray her i DK. Har bl.a. startet indkøb af min elskede "Remington Steele" samt "Fleksnes fataliteter" (begge med dansk tekst!) hvor det så kun blev til en boks. Desværre tror jeg at udgiverne ødelægger det for dem selv da folk, ligesom i tv, ikke tør "satse på" at man kan se serien til ende...

Tror nærmere du skal regne med at de ikke har solgt ret godt og de derfor ikke vil bruge pengene på at udgive flere.
De sidder jo ikke og tænker: "Hmm, skal vi ikke holde op med at sende den tv serie ud med danske tekster, selv om vi tjente penge på den forrige udgivelse."

Redigeret af donfrankie - 21-September-2011 kl. 03:06
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu