recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amerikanske TV-serier som bliver droppet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amerikanske TV-serier som bliver droppet

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Serier med 5-8 skuespillere og "jordiske" omgivelser kan sagtens være gode. Det hele hænger på historien, ingen mængde af effekter kan i længden holde en serie med dårlig historie i live.

Jeg tror nærmere at vi kommer til at se en nedgang i mængden af sci-fi serier, simpelthen fordi de giver lavere seertal end andre og dermed er forholdmæssigt dyrere at producere. Vi kunne også nemt havne med serier der i højere grad udvisker grænserne mellem genrer og dermed tiltaler et bredere publikum.
nu tror jeg at den "blend" som sker, er hen imod alle de reality shows som også har de 5-8 personer involveret :) og er det en god historie, nahh..
Fringe, som eksempel, som jo har scifi delen dækket, og alligevel begrænset i effekter, har været ok, dog tabt værdi når de jagtede for meget parallele verdener og skabt et spejl. så den kunne da godt få kniven men igen, nu er det jo så slut.

Men jeg er da åben for nye serier, og jeg må da se på de andre som vurderes med højt budget..
Men sci-fi kræver jo mange kulisser og en masse locations og nok størrere studier når de skal laves rigtig, og ja, det koster mere og er sikkert primær grund til vi ikke se så meget af det mere.. antal seere tror jeg stadig eksisterer for sådanne film/serier, det er bare pengepungen som presser og gør ingen har interesse i at se en sci-fi som stadig udfolder sig uden nogen rigtige effekter eller fiktive kulisse / opsætning for at skabe universet som historien skrives i.

@mufcdk1974
dine anbefalinger må jeg klart se efter

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 19:10
John Doe (manden der ved ALT) fik også kun en sæson uden en reel afslutning :(
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Fringe, som eksempel, som jo har scifi delen dækket, og alligevel begrænset i effekter, har været ok, dog tabt værdi når de jagtede for meget parallele verdener og skabt et spejl. så den kunne da godt få kniven men igen, nu er det jo så slut.

Er Fringe afsluttet? Det synes jeg ikke fremgår af IMDB.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

undskyld , det var så kun den halve sandhed.. jeg mente at de parallle verdener var slut.. og der var jo også samtidig oplæg til afslutning på serien. Så siger jeg så heller ikke mere uden at afsløre for meget.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:14

undskyld , det var så kun den halve sandhed.. jeg mente at de parallle verdener var slut.. og der var jo også samtidig oplæg til afslutning på serien. Så siger jeg så heller ikke mere uden at afsløre for meget.
Ok, så er jeg mere rolig. Jeg er ved at se sæs 3, og ville nemlig gerne have den til at fortsætte.Smile
Og tak for ikke at afsløre for meget.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:34
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Fringe sæson 4 preview:

http://www.youtube.com/watch?v=sKNId2vS2ss&feature=player_embedded
Fedt. Tak for det link.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:51

Tror ikke du skal regne med at Fringe kun kommer til at foregå i det ene univers i den kommende sæson. Kan jo ikke skrive mere uden at der kommer spoilers.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

En serie som jeg også godt kan lide, er fringe, Hvor jeg lige har modtaget sæs 3 på Blu-ray i dag. Den er altså ret fed. Det er jo af ham som har stået bag Lost og Alias.Big smile

Prøv ellers at holde øje med Alphas. Den er en af de nye stjerner på serie himlen. Den minder en del om Heroes, men på en mere troværdig måde, hvis man kan tale om troværdighed når vi snakker tv-serier om mennesker med overnaturlige evner :-)

Alphas er for vild! har efter jeg så du nævnte den, søgt lidt ind til det, og er nu nået til afsnit 5.. vækker dog lidt x-men, heroes agtige minder, men det her er på et helt andet plan der gør den bare skiller sig totalt ud, selvom den minder lidt om de andre! tak for anbefaling siger jeg bare! :D
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Tru Calling fik også kun en sæson, selvom der var potentiale til mere.

Tru Calling fik 1½ sæson (eller måske nærmere 1 1/4). 2. sæson var kun på 6 afsnit.

Rigtigt Embarrassed, kunne kun huske jeg havde en box stående hjemme, glemte helt den var på +1 sæson.

Redigeret af veyron - 24-September-2011 kl. 11:06
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 11:09
Hej.
Lige et link til en serie-side på dansk, hvor de blandt andet fortæller om de mange nye+gamle serier, samt hvilke kameraer der bruges osv osv..
Bliver dog ikke opdateret så tit, så sikkert en serie-entusiast der hjemmenørkler med den.

Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 00:25
Så er Sons of Anarchy startet op igen, yey! Clap

Redigeret af Muffeh - 25-September-2011 kl. 00:26
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu