recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amilo 1437G problem med hastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmilo 1437G problem med hastighed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Birkmose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Amilo 1437G problem med hastighed
    Sendt: 22-November-2007 kl. 10:31

Hej

Jeg ved godt at dette ikke nødvendigvis har noget med recordere og lign. at gøre. Men jeg ved at der er så mange knald-dygtige mennesker herinde at jeg tager chancen

Jeg har en Fujitsu-Siemens Amilo 1437G og der sidder en 2Ghz processor i den, men den kører kun 800 Mhz!

Og inden nogen skulle finde på at svare, så har jeg allerede checket:

1) Der er en spareopsætning i BIOS - den er slået fra

2) Strømstyringen i såvel Vista som XP er sat til max performance. Altså ingen spareindstilling hverken på strøm eller batteri

3) Hvis jeg leger med strømindstillingerne og f.eks. stiller den til 50% på batteri, så kører den 400 Mhz. Altså regner den 800 Mhz som værende udgangspunktet!

4) I enhedsindstillinger og i "egenskaber på Computer" står processor til Pentium M 2 Ghz. Så maskinen "ser" den rigtige processor

Som det kan ses kører maskinen både Xp og Vista, og problemet er det samme på begge platforme. Det får mig til at kigge i retning af hardwaren for at finde fejlen...

Anyone...?

M.V.H Lars Birkmose
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2007 kl. 11:21
Hvor kan du se henne at den kører 800 MHz?
Til top
Birkmose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2005
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2007 kl. 13:38

Det kan jeg med:

1) I XP bruger jeg et program kaldet SpeedSwitchXP. Der kan jeg se at den kører 800 Mhz og at max. hastighed er 800 Mhz. Også ved at tage "Egenskaber" på "Denne Computer" og kigge på forsiden. Der står Pentium M 2Ghz  800 Mhz

2) I Vista har jeg en gadget (kan ikke lige huske hvad den hedder) - den viser 800 Mhz. Og Egenskaber som på XP viser det også

Redigeret af Birkmose - 22-November-2007 kl. 13:39

M.V.H Lars Birkmose
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu