recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amitech: DVI-problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmitech: DVI-problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
roth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Amitech: DVI-problemer
    Sendt: 18-Marts-2006 kl. 14:02
Jeg har købt et fladskærmstv, og jeg vil gerne slutte mit Amitech HomeCenter Living til det.

Fjernsynet har ikke nogen DVI-indgang, og mit homecenter har ikke nogen HDMI-udgang. Så jeg købte et DVI/HDMI-kabel og brugte det. Men jeg fik ikke noget billede ud af det. Med den S-VHS-forbindelse jeg indtil videre har brugt med held begyndte jeg at se, om der var en softwareløsning på problemet ved at tjekke diverse indstillinger for grafikkortet via Windows XP's Kontrolpanel. Undervejs fandt jeg en "Guide til TV-Installation". Den påbegyndte jeg, og omtrent det første spørgsmål gjaldt tilslutningsvalg. Jeg valgte DVI (S-VHS var en af de andre muligheder), og så skulle man beslutte sig for DPI-indstilling. Jeg var ikke sikker og valgte derfor: "Jeg er ikke sikker, så vis mig et par eksempler". Det første eksempel har muligvis været 480dpi. Det virkede fint på S-VHS-indgangen, omend billedet så vidt jeg lige husker pludselig var s/h. Jeg klikkede "Næste", og så gik det galt. Skærmen flimrer og ruller nu i et ulæseligt helvedesbillede, så jeg ikke har mulighed for at gøre valget om. Efter nogen frustration forsøgte jeg at genstarte maskinen, men problemet var der stadig.

Jeg har siden prøvet at sætte en Acer-monitor til vha. en DVI/VGA-adapter og et VGA-kabel, for at se, om jeg kunne bruge den som hjælpeskærm, men det lader til, at DVI-stikket ikke virker til hverken monitor eller tv i maskinens nuværende opsætning.

Så vidt jeg kan vurdere er jeg løbet tør for muligheder for at sætte en skærm til maskinen, som lader mig se et læseligt billede. DVI-udgangen virker altså åbenbart ikke, og maskinens nuværende skærmsindstilling gør, at jeg heller ikke får et anvendeligt skærmbillede fra S-VHS-udgangen. Hvad gør jeg nu? Og forudsat jeg får løst problemet, hvordan får jeg så DVI-udgangen til at give mig et signal jeg kan bruge?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 16:15

Kender ikke noget til Amitech HomeCenter, men lidt til andre PCer

Er der ingen VGA udgang på Skærmkortet?

Er det et nVidia grafikkort?

Kan være at dit grafikkort er blevet sat i enkeltskærmsløsning med udgang til dit S-video som Primær skærm. Hvis din S-video er sat til f.eks. NTSC kan det være årsagen til at du ikke kan se noget. Kan også være at der er et bøjet ben i dit kabel. Prøv evt. med et andet kabel

For at komme til en brugbar tilstand skal du tilbage til noget der kan vises på en Monitor. Prøv at frakoble kablet på dit S-video udgang på HomeCenter. Tilslut din VGA skærm, helst til VGA hvis den har det. Gentstart maskinen, under opstart trykker du gentagne gange på F8 tasten. Er du heldig rammer du ind i en Windows opstart menu hvor du kan vælge at starte i VGA tilstand.

Hvis dette lykkes, så skal du ind i Egenskaber for grafikkort/skærm og sat det til f. eks. 1024 * 768. Gentstart maskinen, stadig med VGA skærmen tilsluttet. Nu skulle den kunne starte med billede på din Monitor. Så skal du igang med at få dit TV tilsluttet. Der må andre der kender dit HomeCenter og / eller dit TV (kræver nok du oplyser hvilket TV det er)

Generelt er S-video tilslutningen ikke at anbefale. Det skal helst være HDMI, DVI eller VGA.

Redigeret af MCenterFreak - 18-Marts-2006 kl. 16:18
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu