recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amitech/tdc tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmitech/tdc tuner

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KK20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 11:59

Oprindeligt skrevet af Isted Isted skrev:

Men er det nødvendigt at have to tunere i computeren? Er det med andre ord muligt at optage ét program på computeren, mens man ser et andet på fjernsynet? Sendes antennesignalet ikke videre til fjernsynets tuner, uanset hvad computeren laver - som ved en videooptagelse? Det er muligvis børnelærdom, men jeg er ikke kommet så meget længere (hvad dette emne angår !).

Korrekt, fordelen ved dual-tuner (2 tuner) er at man kan optage 2 tv-programmer der køre samtidigt på hver sin kanal.

Har man een tuner, kan man optage med denne, og se en anden kanal på sit tv.

Kim Kristensen
Ansat ved Amitech A/S
Til top
Isted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 12:11

Det kunne godt dække mit behov!

Men det kunne være meget interessant at vide bare en anelse om, hvad Amitech mon sender ud i den nye serie - om 416'eren med tdc-tuner bliver overhalet af et bedre produkt med samme fordele? Er det i december, der kommer nyt fra Amitech?

Til top
KK20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 12:25

Men det kunne være meget interessant at vide bare en anelse om, hvad Amitech mon sender ud i den nye serie - om 416'eren med tdc-tuner bliver overhalet af et bedre produkt med samme fordele? Er det i december, der kommer nyt fra Amitech?

Produktet er Amitech HomeCenter Living 500-serie. Den er fremskyndet til slutningen af november 2006. Så inden længe vil der komme information online på www.amitech.dk.

Kim Kristensen
Ansat ved Amitech A/S
Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af KK20 KK20 skrev:

Produktet er Amitech HomeCenter Living 500-serie. Den er fremskyndet til slutningen af november 2006. Så inden længe vil der komme information online på www.amitech.dk.  

Når nu Amitech er så hemmelighedsfulde, så vil jeg afsløre deres nye mediacenter for dem:

Jeg tror at maskinen er en FIC GE2. Vil du vide mere om den kan du læse her: http://www.fic.com.tw/product/ge2.aspx

og her er manualen

http://www.dospara.co.jp/support/download/supermini/prime_su permini_user_manual.doc

mvh Kawi

P.S: Forstår godt at Amitech fremskynder lanceringen - der er en julehandel der skal udnyttes.

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 09:56

Hmmmm - der spændende ud.

Sidst jeg talte med Amitech fortalte de at de samarbejde med Hauppauge om at løse problemt med danske tekster på digitalt tv. - Er det mon inkluderet i den nye serie?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 10:13

men 80gb harddisk i 560 modellen   det er da alt for lidt

Men kommer der mulighed for tekst også  kan den blive interessant

Hans

Til top
Isted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 10:39

Hvis det her er de nye maskiner fra Amitech, så bliver det da interessant at se nærmere på, hvad der gemmer sig i specifikationerne. Hvis hovedformålet har været at gøre maskinen væsentligt mindre - med det resultat at harddisken er lige så væsentligt formindsket - så kan jeg ikke se fidusen.

Jeg ville sagtens kunne finde plads til kabinettet på 416'eren - men ville nok ikke stille mig tilfreds med 80 eller 160 GB harddisk i 500-serien. Men det kan jo være, der gemmer sig andre gode forbedringer, som man får med til samme pris som for de nuværende modeller?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 11:44
Nu fylder en 3.5" HDD altså det samme, hvadenten den har 80GB eller 250Gb kapacitet....
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 12:00
Det gør den nemlig - men måske der i disse modeller benyttes 2.5" laptop diske ? Disse fylder betydeligt mindre, udvikler mindre varme og er dyrere end 3.5" diske.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 13:05

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det gør den nemlig - men måske der i disse modeller benyttes 2.5" laptop diske ? Disse fylder betydeligt mindre, udvikler mindre varme og er dyrere end 3.5" diske.

Det kunne man godt forestille sig. Efterhånden er det vel lidt halvsvært at opdrive en 80Gb 3.5" HDD...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Isted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 14:30

Jeg kan se på amitech.dk, at der nu både kan købes Windows m. Vista-opgradering (billigere end uden opgradering!), og at man købe dual-tuner versionen.

Nu er prisen på Vista-opgraderingen røget i vejret. Man skal vide, hvornår man skal slå til hos det firma . Der er dog stadig ikke noget nyt om 500-serien, så prisen kan vel gå ned igen, når der kommer nye varer på hylderne...

Til top
KK20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 14:39

Der er dog stadig ikke noget nyt om 500-serien ...

Vi forventer at der kommer information online på www.amitech.dk iløbet af uge 46-2006.

Levering af Amitech HomeCenter Living 500-serien forventes fra slutningen af november 2006.

Kim Kristensen
Ansat ved Amitech A/S
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu