recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amitech/tdc tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmitech/tdc tuner

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KK20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 14:45

Så kommer Amitech HomeCenter Living 500-serien online.

Se : http://living.amitech.dk/

Kim Kristensen
Ansat ved Amitech A/S
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 15:25
Jamen det dur da ikke med de diskstørrelser. Det er da til grin med det, som optagelserne fylder. Medmindre der sker noget nyt i Vista med optagelsesformat.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 19:37

Der er jo masser af muligheder for eksterne diskløsninger - det behøver ikke være bygget ind i mediacentret.

Amitech foreslår selv en sådan løsning

Ekstra diskplads
Amitech HomeCenter Living kan med fordel kombineres med Amitech NetShare harddiske, hvis du ønsker at udvide med ekstra kapacitet til dine TV-optagelser, fotos og din musik. Med NetShare kan du købe op til 750 GB ekstra diskplads, som vel at mærke ikke behøver at stå i stuen, og som ikke kræver en tændt pc. Læs mere om Amitech NetShare her.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 14:52

Jeg synes hele konceptet med ultralille madkasse-størrelse går af fløjten,  hvis du skal have løse (harddisk) enheder tilsluttet, med ekstra PSU etc.

Løsningen med netshare gør efter min mening projektet for dyrt.

Men der er selvfølgelig forskellige behv mht. hvor meget man optager, hvor meget tid man vil bruge på at flytte filer og hvor stor en pengepung, man har.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 15:09

Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Jeg synes hele konceptet med ultralille madkasse-størrelse går af fløjten,  hvis du skal have løse (harddisk) enheder tilsluttet, med ekstra PSU etc.

Hvis du skal have 17 TeraByte HDD kapacitet, bliver det et stort kabinet i stuen, med masser af varmeafgivelse og blæserstøj. Omvendt kan du have en stor filserver i et skab i gangen eller i kælderen. Konceptet har bestemt sine fordele. Enheden med grafikkort og CPU til videodekodning er nødt til at være tæt på TVet, da HDMI signalet ikke kan overføres over lange afstande ("lang" som i 10m).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2006 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af KK20 KK20 skrev:

Korrekt, fordelen ved dual-tuner (2 tuner) er at man kan optage 2 tv-programmer der køre samtidigt på hver sin kanal.

Har man een tuner, kan man optage med denne, og se en anden kanal på sit tv.

Med een tuner kan du optage digitalt og se een kanal analogt. Så vær opmærksom på at du i det tilfælde har problemerne med kvaliteten på fladskærmsfjernsyn.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2006 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af SimpleUser SimpleUser skrev:

Hmmmm - der spændende ud.

Sidst jeg talte med Amitech fortalte de at de samarbejde med Hauppauge om at løse problemt med danske tekster på digitalt tv. - Er det mon inkluderet i den nye serie?

Vil det sige at jeg får problemer med at se danske tekster hvis jeg køber sådan en tdc karl?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2006 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Der er jo masser af muligheder for eksterne diskløsninger - det behøver ikke være bygget ind i mediacentret.

Amitech foreslår selv en sådan løsning

Ekstra diskplads
Amitech HomeCenter Living kan med fordel kombineres med Amitech NetShare harddiske, hvis du ønsker at udvide med ekstra kapacitet til dine TV-optagelser, fotos og din musik. Med NetShare kan du købe op til 750 GB ekstra diskplads, som vel at mærke ikke behøver at stå i stuen, og som ikke kræver en tændt pc. Læs mere om Amitech NetShare her.

Vær opmærksom på at en ekstern harddisk som regel har en blæser der kan larme temmelig meget. Armitech har ikke ulejliget sig med at skrive noget om det eller støjniveau. Ligesom de iøvrigt heller ikke gør det med deres mediecenter.

Til top
Isted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 14:46

Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:

Vil det sige at jeg får problemer med at se danske tekster hvis jeg køber sådan en tdc karl?

Jeg spurgte Amitech om det samme på et tidspunkt og fik følgende svar:

'Der er ikke support for DVD-T eller DVB-C subtitles i media centret. Et problem for nogle. Men lige nøjagtigt for TDC Kabel TV brugere er det ikke et problem, for TDC bruger ikke subtitles systemet. TDC tager signalet ned og kombinerer billedet med undertekster så de sendes samlet. Det betyder at alle tunere vil vise undertekster (ligesom på traditionelt TV som vi alle kender). Men selvom DVB-C/T subtitles slet ikke bruges i TDC-systemet p.t. bør du være opmærksom på, at det kan ændre sig på sigt'.

Så hvis man køber 416-modellen, så vil man i dag ikke opleve undertekstproblemer, så længe man får signalet fra TDC Kabel TV.

Er der i øvrigt nogen herinde, der har investeret i modellen? Jeg ville meget gerne høre om eventuel støj fra maskinen og om billedet ved Live TV. Det ville også være interessant at høre, om nogen har købt HDMI-grafikkortet, og om det har påvirket billedet.

Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2006 kl. 10:46
Ja kom nu ud af busken der må da være nogen der har købt denne model 416 ,please kom med en anmeldelse af den ;støj -billedkvalitet -osv
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2006 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Isted Isted skrev:

Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:

Jeg spurgte Amitech om det samme på et tidspunkt og fik følgende svar:

'Der er ikke support for DVD-T eller DVB-C subtitles i media centret. Et problem for nogle. Men lige nøjagtigt for TDC Kabel TV brugere er det ikke et problem, for TDC bruger ikke subtitles systemet.

TDC bruger DVB subs på TV2. Enkelte andre kanaler i fuldpakken har valgfrie teletext (tekst-TV) subs, bl.a. TCM.

Redigeret af JesperLund - 10-December-2006 kl. 18:58
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2006 kl. 22:13

Oprindeligt skrevet af Isted Isted skrev:

Er der i øvrigt nogen herinde, der har investeret i modellen? Jeg ville meget gerne høre om eventuel støj fra maskinen og om billedet ved Live TV. Det ville også være interessant at høre, om nogen har købt HDMI-grafikkortet, og om det har påvirket billedet.

Jo da  samt HDMI grafikkort.

Jeg har tidligere haft Selector HD (gad selvfølgelig ikke have det med alle de fejl), desværre har jeg en række problemer med 416'eren men det kan jeg lige vende tilbage til.

Billedmæssigt er jeg skuffet, det kommer (efter min mening) ikke i nærheden af Selectoren, hverken de digitale kanaler eller HD (C-More) kanalen. Dertil skal nævnes at det er pisse irriterende at hvis man vil have HD kvalitet i f.eks. 1080i, så er man nødt til at sætte sin desktop opløsning i samme opløsning, som er lig med at det er umuligt at bruge windows, da teksten er aaaaalt for småt. Kunne godt savne en mulighed for at bestemme en separat opløsning for Multimedia center delen. Men nok om det, det er jo ikke Amitechs problem.

Optagemæssigt er det også lidt irriterende, at man ikke selv kan bestemme hvornår fra og til den skal optage og på hvilken kanal, da EPG guidene ikke fungere til alle kanalerne og når de gør, passer de ikke en skid. Det er muligvist muligt at gøre det, jeg har dog IKKE fundet ud af hvordan endnu.

Mine erfaringer og problemer. Jeg har et rigtigt irriterende problem og det er at jeg mister signalet og Medie centeret fryser når jeg zapper rundt for meget (kan ske inden for 1 til 5 minuter) og så er jeg nødt til at slukke for medie centeret og starte det op igen før jeg kan se fjernsyn på den igen.
Jeg skal ikke kunne sige om det er en defekt tuner eller om det er signalet der er for svagt. Amitech aner intet/vil ikke vedkende sig problemet. Siger det ene øjeblik det er TDC problem og vil have mig til at sende 416'eren ind til dem.

Personligt tror jeg det er signalet, hvorfor jeg også har kontaktet TDC for at få en teknikker ud for at kigge på det. Noget der iøvrigt ikke er helt nemt, da TDC ikke er meget for at bruge "mandskab" på at servicere et tredje parts produkt, hvilket medie centeret er. Det er jo ikke en Selector, hvor af problemet for TDC også opstår. Jeg måtte ringe derind flere gange og måtte skrive en email for at få dem ud. Om det virker kan jeg først sige om et par dage. Alternativt må jeg have sendt medie centere ind og få skiftet tuneren. Tror bare ikke på det sidste... har læst på diverse forums om folks erfaringer med Firedtv tuneren og om den bliver skiftet eller ej, afhjælper ikke problemet, hvorfor også jeg regner med at det mit signal det er galt med. Men nok om det.

Støjmæssigt, har jeg ikke de store problemer. Den er forholdsvis støjsvag, kan faktisk kun høre harddisk i ny og næ. Det største problem er dog DVD drevet, det larmer derimod rigtigt meget.

Har også fået installeret et HDMI grafikkort, i den tro at det ville overføre lyden også, det er jo formålet med HDMI, foruden lidt bedre farve/skarphed. Men sådan er det nu ikke, sammen med grafikkortet skal man også bruge SPDIF-indgang til lyd.

Noget helt andet er fjernbetjeningen... af en eller anden grund kan jeg ikke tænde medie centeret eller slukke det for den sagsskyld med Medie Center fjernbetjeningen. Virker ganske enkelt ikke, istedet tænder den min Xbox360, hver gang jeg prøver... nok nærmere MS's problem, da det er dem der har lavet den.

...og lige til sidst... medie centeret er også lidt/noget dybere end normale forstærkere/dvd optagere/udstyr. Skide irriterende for en der har specielle glas hylder der kun har en hvis dybde til de gengse standard udstyr. Amitechs er selvfølgelig dybere end standarden, hvilket betyder at den ikke kan stå på glashylden.

Alt i alt lyder det måske meget negativt det hele, men okay hvis ikke jeg kan få TDC pjattet til at virke, er det jo RIGTIGT mange penge smidt ud af vinduet. Jeg ved heller ikke hvad jeg havde forventet af et medie center (er mit første), så det er med lidt blandet følelser. Men ellers er det da meget lækkert, er sikker på at det kun er positivt, hvis/når TDC pjattet kommer til at spille.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu