|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
KK20 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Kim Kristensen
Ansat ved Amitech A/S |
||
![]() |
||
Doee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
|
Jamen det dur da ikke med de diskstørrelser. Det er da til grin med det, som optagelserne fylder. Medmindre der sker noget nyt i Vista med optagelsesformat.
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Der er jo masser af muligheder for eksterne diskløsninger - det behøver ikke være bygget ind i mediacentret. Amitech foreslår selv en sådan løsning Ekstra diskplads |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Doee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
|
Jeg synes hele konceptet med ultralille madkasse-størrelse går af fløjten, hvis du skal have løse (harddisk) enheder tilsluttet, med ekstra PSU etc. Løsningen med netshare gør efter min mening projektet for dyrt. Men der er selvfølgelig forskellige behv mht. hvor meget man optager, hvor meget tid man vil bruge på at flytte filer og hvor stor en pengepung, man har. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvis du skal have 17 TeraByte HDD kapacitet, bliver det et stort kabinet i stuen, med masser af varmeafgivelse og blæserstøj. Omvendt kan du have en stor filserver i et skab i gangen eller i kælderen. Konceptet har bestemt sine fordele. Enheden med grafikkort og CPU til videodekodning er nødt til at være tæt på TVet, da HDMI signalet ikke kan overføres over lange afstande ("lang" som i 10m). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
|
Med een tuner kan du optage digitalt og se een kanal analogt. Så vær opmærksom på at du i det tilfælde har problemerne med kvaliteten på fladskærmsfjernsyn. |
||
![]() |
||
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
|
Vil det sige at jeg får problemer med at se danske tekster hvis jeg køber sådan en tdc karl? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vær opmærksom på at en ekstern harddisk som regel har en blæser der kan larme temmelig meget. Armitech har ikke ulejliget sig med at skrive noget om det eller støjniveau. Ligesom de iøvrigt heller ikke gør det med deres mediecenter. |
||
![]() |
||
Isted ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Jeg spurgte Amitech om det samme på et tidspunkt og fik følgende svar: 'Der er ikke support for DVD-T eller DVB-C subtitles i media centret. Et problem for nogle. Men lige nøjagtigt for TDC Kabel TV brugere er det ikke et problem, for TDC bruger ikke subtitles systemet. TDC tager signalet ned og kombinerer billedet med undertekster så de sendes samlet. Det betyder at alle tunere vil vise undertekster (ligesom på traditionelt TV som vi alle kender). Men selvom DVB-C/T subtitles slet ikke bruges i TDC-systemet p.t. bør du være opmærksom på, at det kan ændre sig på sigt'. Så hvis man køber 416-modellen, så vil man i dag ikke opleve undertekstproblemer, så længe man får signalet fra TDC Kabel TV. Er der i øvrigt nogen herinde, der har investeret i modellen? Jeg ville meget gerne høre om eventuel støj fra maskinen og om billedet ved Live TV. Det ville også være interessant at høre, om nogen har købt HDMI-grafikkortet, og om det har påvirket billedet. |
||
![]() |
||
risras ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Ja kom nu ud af busken der må da være nogen der har købt denne model 416 ,please kom med en anmeldelse af den ;støj -billedkvalitet -osv
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
TDC bruger DVB subs på TV2. Enkelte andre kanaler i fuldpakken har valgfrie teletext (tekst-TV) subs, bl.a. TCM. Redigeret af JesperLund - 10-December-2006 kl. 18:58 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
nicknoon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Jo da Jeg har tidligere haft Selector HD (gad selvfølgelig ikke have det med alle de fejl), desværre har jeg en række problemer med 416'eren men det kan jeg lige vende tilbage til. Billedmæssigt er jeg skuffet, det kommer (efter min mening) ikke i nærheden af Selectoren, hverken de digitale kanaler eller HD (C-More) kanalen. Dertil skal nævnes at det er pisse irriterende at hvis man vil have HD kvalitet i f.eks. 1080i, så er man nødt til at sætte sin desktop opløsning i samme opløsning, som er lig med at det er umuligt at bruge windows, da teksten er aaaaalt for småt. Kunne godt savne en mulighed for at bestemme en separat opløsning for Multimedia center delen. Men nok om det, det er jo ikke Amitechs problem. Optagemæssigt er det også lidt irriterende, at man ikke selv kan bestemme hvornår fra og til den skal optage og på hvilken kanal, da EPG guidene ikke fungere til alle kanalerne og når de gør, passer de ikke en skid. Det er muligvist muligt at gøre det, jeg har dog IKKE fundet ud af hvordan endnu. Mine erfaringer og problemer. Jeg har et rigtigt irriterende problem og det er at jeg mister signalet og Medie centeret fryser når jeg zapper rundt for meget (kan ske inden for 1 til 5 minuter) og så er jeg nødt til at slukke for medie centeret og starte det op igen før jeg kan se fjernsyn på den igen. Personligt tror jeg det er signalet, hvorfor jeg også har kontaktet TDC for at få en teknikker ud for at kigge på det. Noget der iøvrigt ikke er helt nemt, da TDC ikke er meget for at bruge "mandskab" på at servicere et tredje parts produkt, hvilket medie centeret er. Det er jo ikke en Selector, hvor af problemet for TDC også opstår. Jeg måtte ringe derind flere gange og måtte skrive en email for at få dem ud. Om det virker kan jeg først sige om et par dage. Alternativt må jeg have sendt medie centere ind og få skiftet tuneren. Tror bare ikke på det sidste... har læst på diverse forums om folks erfaringer med Firedtv tuneren og om den bliver skiftet eller ej, afhjælper ikke problemet, hvorfor også jeg regner med at det mit signal det er galt med. Men nok om det. Støjmæssigt, har jeg ikke de store problemer. Den er forholdsvis støjsvag, kan faktisk kun høre harddisk i ny og næ. Det største problem er dog DVD drevet, det larmer derimod rigtigt meget. Har også fået installeret et HDMI grafikkort, i den tro at det ville overføre lyden også, det er jo formålet med HDMI, foruden lidt bedre farve/skarphed. Men sådan er det nu ikke, sammen med grafikkortet skal man også bruge SPDIF-indgang til lyd. Noget helt andet er fjernbetjeningen... af en eller anden grund kan jeg ikke tænde medie centeret eller slukke det for den sagsskyld med Medie Center fjernbetjeningen. Virker ganske enkelt ikke, istedet tænder den min Xbox360, hver gang jeg prøver... nok nærmere MS's problem, da det er dem der har lavet den. ...og lige til sidst... medie centeret er også lidt/noget dybere end normale forstærkere/dvd optagere/udstyr. Skide irriterende for en der har specielle glas hylder der kun har en hvis dybde til de gengse standard udstyr. Amitechs er selvfølgelig dybere end standarden, hvilket betyder at den ikke kan stå på glashylden. Alt i alt lyder det måske meget negativt det hele, men okay hvis ikke jeg kan få TDC pjattet til at virke, er det jo RIGTIGT mange penge smidt ud af vinduet. Jeg ved heller ikke hvad jeg havde forventet af et medie center (er mit første), så det er med lidt blandet følelser. Men ellers er det da meget lækkert, er sikker på at det kun er positivt, hvis/når TDC pjattet kommer til at spille. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |