recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amitech
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmitech

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Amitech
    Sendt: 21-November-2006 kl. 17:39

Hej

Er der nogen der har erfaring med Amitech model 416 til tdc kabel ved godt det er floppy dtv ,men erder nogen der virkelig har prøvet denne 416 på tdc kabel tv ,ville også være glad for generelle anmeldelser af Amitechs modeller 410-413 tænker nok mest på støj samt billedkvalitet

på forhånd tak.

Til top
påfuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2006
Sted: Denmark
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 14:52
Det er der åbenbart ikke
Til top
ulfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-December-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 09:15

Jeg har TDC kabel-tv uden selector og skal til at købe mit første htpc. Jeg vil også meget gerne høre om model 416 TDC, da denne skulle være et oplagt valg når man har TDC kabel-tv.

Så vidt jeg kan vurderer bliver prisen dog ret høj, hvis man skal have en dual-tuner løsning med TDC-kabel tv + at man skal have 2 selector abbonementer fra TDC?

Hvad er holdningen blandt andre recordere til en løsning, hvor TDC Selectoren er "inbygget"?

Jeg synes selv, at i hvert fald Sagem 81 har en meget lav WAF.  Og så er der tilsyneladende en masse problemer med softwaren.

Mister man en masse ved at "selctoren" er bygget ind i mediacenteret?

Er der en risiko for at TDC kabel-tv skifter væk fra DVB-C signalet?

Håber også recordere uden en model 416 TDC vil give gode råd.

Med venlig hilsen

Ulfi

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 14:17
Du skal ikke betale for et ekstra abodement.. kun for et ekstra kort..
Til top
ulfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 14:37
ok - tak
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 15:05
Prisen er 11.450 ca. Ret meget syntes jeg. Når man kigger på indholdet er prisen ikke helt forståelig.  Nå, men ok.

Jeg tror ikke støj er det store problem, der er anvendt et GF6200 grafikkort og det kan man få med passiv køling. Det er sikkert indbygget sammen med bundkortet. Den anvendte CPU måske? - det er en Pentium 4 531. Den kræver nok noget køling, men til prisen har Amitec nok ofret en dyr støjsvag køler. Endelig støjer en strømforsyning, men igen de har nok anvendt en støjsvag løsning. Der er da stadig et fint overskud til dem selv. Ok, harddisk og DVD drev kan også støje. (Ok, sådan lidt firkantet og ved eftertanke og gennemlæsning af det jeg sidder og samler, den kan støje meget!! :), men til den færdige pris har de nok arbejdet med sagen. Men jeg ville da nok gerne høre den først, hvis man kan det og ingen har hørt den og melder sig.

Med hensyn til selector kort så koster et sådant 199kr. Det kan tage de normale kanaler hørende til grund, mellem og fuldpakken, selv om man har flere selectorer eller lignende. Men hvis man abonnerer på andre ting, feks en favoritpakke, er det kun det kort hvor man ønsker at modtage de bestilte kanaler der  viser de pågældende stationer.

Billedkvaliteten er som den der fås med et floppyDTV kort, det ser godt ud, jeg har ikke hørt om nogen der klager, tværtimod. Jeg har også set kvaliteten af det et floppyDTV kort kan lave og det så godt ud. Ikke noget at klage over, tværtimod. Jeg har muligvis ikke set nok eksempler. De der ejer sådan en, udleverer helst ikke eksempler frivilligt. :) Et flobbyDTV kort kan også modtage HDTV og det har jeg ikke set kvaliteten af. Nu er der jo ikke så meget af det endnu. Men det er jo et stærkt +.

Ken

Redigeret af Ken_T - 03-December-2006 kl. 15:15
Til top
ulfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 15:34

Hej Ken_T

Tak for input. Jeg er stadig meget i tvivl om Amitech 416 TDC skal være mit første HTPC

På Amitech’s hjemme side stiger prisen til uanede højder hvis man vil have 2 DVB-C Digital TV tunere
14.098,00 DKK

http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/eHome/homeCenterLi ving/sammenligningstabel.asp

Jeg må indrømme, at jeg er lidt usikker på om det er det værd at gå efter et HTPC, der udnytter Digitalt tv fra TDC.  

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 20:02
Ok, prisen i indkøb på en floppyDTV enhed er med fragt og cam 1600kr, hvis jeg skal købe!

Du kan jo også vælge andre løsninger, feks en sagem60 selector eller den nye HD model der skulle være lige på trapperne fra TDC og så bruge S-video ind på et Tv kort. Ok, not?

Eller hvad med en en ting som FireDTV som selvstændig ydre enhed med cam, det koster ca 1900 med fragt (og så lige et selector kort til 199). Det kører sammen med et firewirekort til bare 200 eller mindre.

Og så en HTPC der måske var lidt længere nede i pris, var det ikke medion der havde en de kaldte "Underholdings PC"  til 6500kr, med firewire, den havde en væsenlig bedre CPU end den Amitech bruger.  Men kabinettet skal man da lige acceptere.

Men det kan da også være noget andet. Hvem forhindrer at man selv sætter en floppyDTV i et eller andet? Og slet ikke ydre enhed i en firewire indgang.

Amitech hader mig.

Ken

Til top
ulfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 20:52

Hej Ken.

Rigtig godt input. 

Mvh. Ulfi

Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2006 kl. 12:05

nogen som ved hvor meget uhyret støjer? hvor kan man se den live i nordsjælland/kbh?

Til top
toocool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-September-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 00:07

Vedr. støj: Det siger faktisk ikke noget.

Hvis du står en meter fra vil du sikkert ikke kunne høre det.

Hvis du vil se det, så tag en tur ind til expert i Søborg :-)

Til top
frømanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 08:51
Jeg har i sidste uge selv købt en 413 med enkelte tilpasninger. Fik dual core, 2 GB ram og et HDMI stik sæt i. Den virker fint og ja man kan høre den hvis du slukker for alle lyde. Den summer lige så stille. Jeg sidder cirka 2 meter fra den. lige så snart du ser TV eller radio kan du ikke høre den.
tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu