recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amitech
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmitech

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ulfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 09:16

Hej frømanden.

Jeg gætter på at du så har en maskine med ATI Radeon X1600 Pro 256MB PCIe HDMI i stedet for GeForce 6200TC 256MB PCIe m/DVI?

Har du noget bud på hvor meget blæseren på ATI Radeon X1600 Pro 256MB PCIe HDMI larmer i sig selv?

Redigeret af ulfi - 13-December-2006 kl. 09:17
Til top
frømanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 09:21

nej det har jeg ikke, men jeg formoder at det er den summen jeg hører er blæseren på den. hvad forskellen kontra Geforce er eller hvor mange DB der er ved jeg ikke.

tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden
Til top
ulfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 09:48

På amitech's tilvalgsside for model 416 kan man vælge mellem to grafikkort: ATI Radeon med hdmi og blæser og GeForce DVI uden blæser. Det er jo surt hvis prisen for HDMI er en svag summen. Men det skal man nok prøve begge grafikkort for at kunne vurdere.

Er der andre der lytter med, som måske kan guide lidt hvad angår blæsere på grafikkort? Jeg overvejer nemlig at købe model 416 TDC med to DVB-C tunere og eventuelt også med hdmi på grafikkortet.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 13:45

Nu er det umiddelbart ikke noget generende summen og når jeg har tænd MCE så har jeg jo som regl også tænd TV/ stereo.

men kunne det tænkes at hvis det er det som summer svagt, at men eventuelt udskifte det med en anden blæser?

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 19:13

Er der nogle som ved hvilke dvb-c kort med cam som sidder i de maskiner..

(jeg har ikke selv en amitech men scaleo E, som vist har 2 ubrugte CAM udvidelser som der dog ikke er sat noget i, men løsningen fra amitech er jo intressant, nej jeg har ikke plads til floppy-dtv og fire-dtv vil jeg ikke have da det så er "endnu" en boks)

Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Er der nogle som ved hvilke dvb-c kort med cam som sidder i de maskiner..

(jeg har ikke selv en amitech men scaleo E, som vist har 2 ubrugte CAM udvidelser som der dog ikke er sat noget i, men løsningen fra amitech er jo intressant, nej jeg har ikke plads til floppy-dtv og fire-dtv vil jeg ikke have da det så er "endnu" en boks)

Det er faktisk FireDTV floppy udgaven der sidder i - den fås nemlig så den kan sidde i et PCI slot. Se mere her

I Scaleo E kan man, har jeg bl.a. læst på et norsk forum, sætte kortlæseren i fronten bag klappen, hvis man ikke vil have den i PCI slottet.

mvh Kawi

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 23:28

ja det kan jeg se , syntes bare jeg havde prøvet at kigge rundt. Men kan så bare erfare at jeg ikke er helt haj til at finde ting ang. mce mv. endnu...

Har du link til det norske forum? for det er heller ikke lykkeds mig at søge frem.. (bare for at se om det er i stedet for kortlæserne eller i venstrehjørne hvor der er plads til at have sådan et "pmcia" kort siddende)

Men kan da se at hvis man lige skal ud og have 2 x 170€ + 2 x 50€ så bliver det en1/2 dyr sag...  (så skal fruen bare ikke opdage at man køber det), samt at man så nok skal have dvbviewer for at få det til at køre helt perfekt....)

Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

ja det kan jeg se , syntes bare jeg havde prøvet at kigge rundt. Men kan så bare erfare at jeg ikke er helt haj til at finde ting ang. mce mv. endnu...

Har du link til det norske forum? for det er heller ikke lykkeds mig at søge frem.. (bare for at se om det er i stedet for kortlæserne eller i venstrehjørne hvor der er plads til at have sådan et "pmcia" kort siddende)

Men kan da se at hvis man lige skal ud og have 2 x 170€ + 2 x 50€ så bliver det en1/2 dyr sag...  (så skal fruen bare ikke opdage at man køber det), samt at man så nok skal have dvbviewer for at få det til at køre helt perfekt....)

Jeg har ikke set et billede af scaleoen med viaccess cam'et installeret i fronten - kun læst at man kan gøre det. Men jeg er ret sikker på at det er i venstre side, hvor der er plads til et pcmcia kort eller lign.

Den pris du nævner kan du klippe noget af ved at købe det i Dk, ja tro det eller ej, men denne butik (klik her) tager kr. 1895,- inkl. moms med kort og viaccess cam. Så selvom det stadig er en del kr, så er det da at foretrække i mine øjne.

mvh Kawi

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 19:17

Her fandt jeg det.. http://thegreenbutton.com/forums/4/38086/ShowThread.aspx

Jeg kan se at det er min lokale pcbutik som har det ;) (lokal er vidt begreb der er 23 km dertil...)

Men det er også integrerede bag i den så , så det nu man skal lede efter det som løsdele så jeg kan få det i fronten i stedet...

Redigeret af kenp - 14-December-2006 kl. 19:18
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af ulfi ulfi skrev:

På amitech's tilvalgsside for model 416 kan man vælge mellem to grafikkort: ATI Radeon med hdmi og blæser og GeForce DVI uden blæser. Det er jo surt hvis prisen for HDMI er en svag summen. Men det skal man nok prøve begge grafikkort for at kunne vurdere.

Er der andre der lytter med, som måske kan guide lidt hvad angår blæsere på grafikkort? Jeg overvejer nemlig at købe model 416 TDC med to DVB-C tunere og eventuelt også med hdmi på grafikkortet.

Hej Ulfi

I går aftes har jeg sat nogle filtdutter under MCE ... og ved du hvad. nu skal man være så stille at det er pinligt, for at kunne høre at den summer.

Til top
ulfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 09:12

Hej Frømanden.

Tak for filtdut-tippet. Så ender jeg jo nok med at købe med HDMI  Det bliver dog først i januar, når dankortet kan få luft igen.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 13:35
og ulfi, lige et tip mere. når du køber en med HDMI så skal du forbinde coax udgangen på dit MCE med Coax indgangen ved siden af HDMI udgangen på din MCE. Skræmkortet supporterer ikke lyden. Så du er nødt til at lave denne loop for at få lyden ud i dit TV
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu