Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hengel
Ny bruger
Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Amiteck LCD TV Sendt: 25-Maj-2006 kl. 13:02 |
Nu er det tid til en seriøs diskution omkring dette "Danske" mærke. Jeg kan se en del som ikke har dette tv er rimelig negative. Har i noget at have det i. ![](smileys/smiley36.gif)
Er det ikke muligt at høre noget fra nogen som rent faktisk har nogle første hånds erfaringer. Er det pengene værd. ? Er der nogle minusser. ? Er de i så fald til at leve med. ?
Redigeret af hengel - 25-Maj-2006 kl. 13:03
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
|
Sendt: 25-Maj-2006 kl. 13:04 |
En af mine venner har købt et i Bilka. Han er super tilfreds, meeeeen jeg vil se det før jeg tror det.
Har stortset kun hørt negative ting om Amitech, hvorfor ved jeg egentlig ikke da de fleste ikke selv ejer produktet ![](smileys/smiley4.gif)
Redigeret af Wuffer - 25-Maj-2006 kl. 13:05
|
hengel
Ny bruger
Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 25-Maj-2006 kl. 13:09 |
Har stortset kun hørt negative ting om Amitech, hvorfor ved jeg egentlig ikke da de fleste ikke selv ejer produktet ![](smileys/smiley4.gif)
Netop, hvad er problemer rent faktisk og er der nogen som har noget at ha det i. ?
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 25-Maj-2006 kl. 13:19 |
Formentligt fordi Amitech er computerproducent - og er god til det - og så regner man ikke med at der særligt gode til at lave fjernsyn.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
|
Sendt: 25-Maj-2006 kl. 13:22 |
Hehe. Det viser sig jo også af og til at computer producenter ikke altid mestre hifi. Viewsonics fjernsyn er jeg ikke specielt imponeret over...
|
azrael
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
|
Sendt: 25-Maj-2006 kl. 16:27 |
Jeg kiggede i sin tid på det 32" Amitech LCD tv (Crystal Line) de har i Bilka, fordi jeg egentlig synes at det så ganske fornuftigt ud til prisen. Jeg synes også at tv'et teknik forbløffende meget lignede Samsungs R4/5x-serie.
Efter at samligne manualer til begge modeller tror jeg faktisk at der langt hen ad vejen er tale om en Samsung OEM-model, ikke blot fordi der anvendes et Samsung PVA panel.
At tv'et så prismæssigt slet ikke er interessant mere, fordi de "ægte" Samsung tv-apparater er faldet så meget i pris er en helt anden ting.
Hilsen, az
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 25-Maj-2006 kl. 16:36 |
Lige netop
Mig bekendt producerer Amitech ikke selv fjernsyn, kun designet, teknologi/indmad er fra andre producenter, og spørgsmålet er så om ikke man ligesågodt kan købe den "tilsvarende model" fra den/de rigtige producenter der har lavet fjersynet, måske ovenikøbet til en billigere pris ?
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
bennyh
Ny bruger
Oprettet: 24-September-2005
Point: 16
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 10:10 |
Jeg har et Amitech 32L 936, dvs. 32" med både analog og digital tv-tuner indbygget. Der er stort set alle muligheder for tilslutning - DVI, HDMI, 3xScart, osv. Og selvfølgelig HD-ready. Designer er også flot, synes jeg - sort, med højtaler placeret under skærmen (højtaler kan afmonteres).
JJeg synes billedet er godt, alt er knivskarpt med signal fra min Force-satbox og jeg vil tro at det blir rigtig godt når/hvis jeg får købt en HD-selector til.
Så alt i alt, jeg kan bestemt anbefale Amitech. Iøvrigt er deres Internet-shop rigtig god, leverings tid overholdes og deres support har jeg også god erfaring med.
|
malkekoen
Bruger
Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 50
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 15:11 |
bennyh skrev:
Jeg har et Amitech 32L 936, dvs. 32" med både analog og digital tv-tuner indbygget. Der er stort set alle muligheder for tilslutning - DVI, HDMI, 3xScart, osv. Og selvfølgelig HD-ready. Designer er også flot, synes jeg - sort, med højtaler placeret under skærmen (højtaler kan afmonteres).
JJeg synes billedet er godt, alt er knivskarpt med signal fra min Force-satbox og jeg vil tro at det blir rigtig godt når/hvis jeg får købt en HD-selector til.
Så alt i alt, jeg kan bestemt anbefale Amitech. Iøvrigt er deres Internet-shop rigtig god, leverings tid overholdes og deres support har jeg også god erfaring med.
|
Jeg tror at det var den model jeg havde hjemme på "prøve" fra Bilka (til 8999,-). Og jeg synes faktisk at den stod rimeligt. Synes bare at billedet havde alt for meget slør, og hvis man satte støjreduktion til, blev billedet helt udtværet. Men med dvd viste det et virkeligt flot billede - kun lidt hakken i horisontale panoreringer.
Jeg leverede den dog tilbage da ja faldt over Sony 32V2000 - WOW!
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 15:56 |
Hvorfor er der nogle som bliver ved med at tro,at de nogle steder nærmest forærer et godt tv væk?
Hvis et tv er 12k værd,så er der INGEN som sælger det for 8k....heller ikke BILKA.
Der er derimod STOR forskel på øjnene der ser og bedømmer-jeg har f.eks en kollega som har et Samsung plasma i sin stue(det er vel 3-4 år gammelt)...han påstår hårdnakket at han ALDRIG har set et fladt tv så godt som dette!!!Jeg har set det...og det er ELENDIGT!!
Han har så lige været på banen igen,og købt et Thomson 42"plasma...til soveværelset!!!!!-dette synes han selvfølgelig også står KANON.....og mener at han" har set lyset".....da det ikke kan købes bedre..simpelthen!
Sådan er vi så forskellige.....men hvis man ikke KAN se forskel,så skal man da heller ikke smide en masse penge efter et tv,så er der da intet som helst i vejen med at købe sig eks. et AMITECH,Matsui,Denver,United og hvad de ellers hedder.![](smileys/smiley1.gif)
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Ulvaren
Super bruger
Oprettet: 24-Maj-2004
Point: 401
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 18:57 |
Hej derude
Har et sted set at de direkte beskrev at de var et samsung panel.
Og om Bilka sælger 125 til 8 tror jeg heller ikke, men det kunne være at de solgte det billigre og dermed forventede den samme indtægt ved et større styktal( større rabat ved lev.)
|
Logitech® Harmony®
Philips 47PFL9664/12 Sonos Connect Linksys E3000
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 19:42 |
Husk nu at det ikke er "gjort" alene med et panel fra en kendt producent...iøvrigt melder historien intet om hvilken generation Samsung panel der er tale om.
Vi er ikke enige om dette-fair nok,men min erfaring siger mig at hvergang jeg ser noget som "splller"-så koster det en mindre formue......jeg tror ikke på nogen billige genveje her.Hvorfor skulle Bilka også lige være billige med de ukendte mærker-når de nu ikke er det med de kendte??![](smileys/smiley2.gif)
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|