recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - analoge udgange uden subwoofer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketanaloge udgange uden subwoofer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: analoge udgange uden subwoofer?
    Sendt: 30-April-2009 kl. 21:27

Mit surround-system i stuen består af to store Cerwin-Vega som front, to surround og en center og altså INGEN subwoofer, et virker fint nok for mig.

Nu kigger jeg efter BluRay og mange af dem har indbygget dekoder og kan køre signalet ud analogt som min reciever også kan modtage, men bliver det et problem at jeg ikke har subwoofer så? Når min reciever dekoder signalet, ved den jo at den skal indlejre bassen til fronthøjttalerne, men ved den også det når det er analogt?

Det er en Yamaha RX-V650

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 21:37

Det komme jo an på, om du har indstillet Reciveren til det setup du har for nuværende, og det har du vel.? En SW kan jo nok alligevel give dig mere dybde end du kan få med nuværende setup. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 06:26

CW D9 med 15" basser virker som rigeligt til min lille stue, tro mig :o)
Men ja, en rigtig sub kunne sikkert definere grænsen lidt bedre, men det er jo også en stue.

Ja jeg laver vel ikke noget om på recieveren, andet end at trykke på "multi ch" knappen, jeg ved bare ikke om den så mixer lyden på samme måde som når den selv dekoder. Og subwoofer signalet skal i hvert fald nok med fra afspilleren, ellers er alt bas jo væk.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu