recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal en lille gulvhøjttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal en lille gulvhøjttaler

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 07:43
Elac er en rigtig lækker højttaler. Du vil virkelig blive overrasket over hvor meget bund deres stander har... ;)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 09:33
Du kunne også gå efter en verdens nyhed så som Dynaudio Xeo 5
http://www.dynaudio.com/int/xeo/XEO_Xeo5.html

Men så skal det være fordi at du spare penge på resten af anlægget, da de sikkeret går over de op til 8K kr i dit budget.

Redigeret af Notfast - 15-Februar-2012 kl. 09:34
.....
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Elac er en rigtig lækker højttaler. Du vil virkelig blive overrasket over hvor meget bund deres stander har... ;)

Men hvor kan man høre dem henne?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 08:25
Jeg prøver nogle Monitor Audio Bronze BX5. En kort gennemgang af mine oplevlser med dem følger senere.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 14:34
Nu har jeg haft Bronze BX5 hjemme nogle dage, og må sige at det er en meget fin "lille" højttaler til prisen. Den farver ikke lyden helt vildt og den kan spille pænt højt uden at blive skinger eller hård at høre på. Bassen er stram og præcis dog uden så meget bund som de B&W 603S2 jeg kom fra. Mellemtonen yderst neutral og diskanten bliver aldrig skarp men har alligevel pæn opløsning. Tilsammen spiller den meget helstøbt.  Hvor nogle højttalere har det bedst med klassisk eller rock eller techno, så fyrer den ballader og Rage Against The Machine af uden nogen problemer overhovedet. Og om du fodrer dem med CD-lyd eller halvdårlig FM radio eller mp3 fra computeren, så kan den spille det uden at man krummer tæer. Dyre højttalere har ofte en tendens til kun at afspille gode indspilninger så det lyder ordenligt. Dårlige indspilninger falder ofte igennem. Men denne her allrounder kan det hele på et pænt niveau. Og til en pris på 2495 kr./stk. er den ikke helt tosset.

Dog har jeg besluttet at beholde mine B&W 603 S2 indtil videre, da jeg ikke umiddelbart kan finde noget der fylder mindre og lyder bedre til omkring 3500 kr./stk.

Redigeret af Steen F. - 29-Februar-2012 kl. 00:28
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu