|
Anbefal en netbook |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Marts-2012 kl. 23:25 |
|
Jeg går med tanker om at udskifte min Acer Aspire One, der efterhånden er over 2 år gammel.
Jeg overvejer at anskaffe en Lenovo X121 eller måske en Asus Eee (et eller andet), men er åben for forslag. Jeg formoder der vil være fremskridt i forhold til min nuværende, uanset hvad jeg ender med, men der er efterhånden en del netbooks på markedet, så lidt hjælp ville være dejligt. Kom gerne med bud på jeres valg. Pris mellem 3.000 og 3.500 kr.
|
||
![]() |
||
frisendahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hej
jeg har selv en aspire one der er helt ok. asus kommer med en model flare, der siges at være verdens hurtigste netbook. prisen angives til kr. 2.500,-. prøv at søge på den. mvh
|
||
john hansen
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19829 |
|
Hvad bruger du den til? En stor del af min omgangskreds har skiftet netbooks ud til ipad og oplevet at de bruger den mere end netbook'en. Klaus |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
|
Tak, den kigger jeg på.
Jeg har overvejet en tablet, men er gået væk fra det igen. Jeg bruger den mest til at surfe, men der bliver også skrevet lidt på den. En tablet vil være for upraktisk når jeg sidder med den i sofaen, da den vil komme til at ligge vandret på mine ben, men mindre jeg sidder og holder den. Jeg bruger den kun hjemme, så en øget mobilitet er ikke nødvendig; blot skal den ikke være alt for stor. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19829 |
|
At skrive på en tablet er ikke det sjoveste, med mindre at man får sig et eksternt keyboard. Jeg fik selv en tablet i efteråret og kan mærke at vores forbrug har ændret sig. Den tager ingen tid at starte op og der er altid batteri på den. Klaus |
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
|
Jeg havde i sin tid samme overvejelser, men valgte en acer A500 tablet, da den er meget mere fleksibel, end en netbook (min mening)
Jeg har min i en taske som kan tiltes lidt så den passer med at jeg kan skrive på tablet selvom den står/ligger på mine ben. Med android tastaturet der på skærmen, syntes jeg at det ok med at skrive. |
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
frisendahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
|
hej. kig på vupti. de har en acer 722 til kr. 2.799.- med interessante specs..
11,6", 4gb ram, win 7home premium, 1366 x768 osv., 6 cellet batteri. i grunden et ret godt køb udfra specs. bare et forslag mere. god vind mvh
|
||
john hansen
|
||
![]() |
||
kurt54 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
|
![]() |
||
|
Dem kigger jeg også på, tak.
Lige et teknisk spørgsmål: Det lader ikke til at det er den helt store sammenhæng mellem antal Ram og ydelse; eller om man skal gå efter en Intel Atom- eller AMD processor. Man kan jo få netbooks med begge slags; både single og dual-core og med op til 4 GB Ram. Jeg ville helst have noget med mere en den ene GB Ram der er i min nuværende netbook, men det er mest fordi jeg kunne mærke en forskel da jeg fik flere Ram i min stationære. Den bliver dog brugt til mere tunge programmer end blot surfing og lidt skriveri. Jeg har læst et hav af tests, men er ikke blevet så meget klogere. |
||
![]() |
||
kurt54 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
|
Vær også opmærksom på windows 7 starter kun supporterer op til 2Giga Ram. Der er flere win7 starter begrænsninger herunder opretning af hejmmegrupper.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |