|
anbefal en router til yousee |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2015 kl. 13:24 |
hej alle sammen.
jeg har gennem en længere periode haft store udsving på kvaliteten af mit trådløse netværk leveret af yousee, og har derfor flere gange forsøgt at få hjælp fra deres tekniske support, men uden der har været nogen løsning på problemet. De forskellige jeg har snakket med hos yousee har forsøgt at skifte kanaler og nulstille netværket flere gange men uden held. Til sidst sagde de så at det ikke var noget de kunne løse, og sagde jeg selv måtte anskaffe mig en router da de ikke yder garanti på deres trådløse del. jeg syntes personligt at det er noget pis at fyre af, det er en del af prisen jeg giver for at benytte mig af dem som leverandør af tv og internet. men jeg gider ikke flere problemer med dem, så jeg skal have fat i en ordentlig router! eneste krav til routeren er stabilitet, minimum 4 lan porte, og mulighed for tilslutning af ekstern harddisk med usb. budget mellem 500-1000, findes der noget billigere som opfylder ovenstående krav er det selvfølgelig attraktivt.
|
|
![]() |
|
Lyni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Status: Offline Point: 172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.pricerunner.dk/pl/168-2836556/Routere/ASUS-RT-AC66U-Sammenlign-Priser
Tag og google de tre for anmeldelser. Har du prøvet selv at scanne dit område for trådløse netværk med evt Wifi Analyzer (android) for at se om der er en ikke så belastet kanal? Hvilket enheder har du der falder af nettet ? Bor du i opgang? Til Info når du har købt en ny router
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Jeg havde selv samme problem med min TDC Home, så jeg var i samme overvejelser. Jeg kiggede på, hvilke enheder jeg havde, der skulle kunne koble sig på, og det var primært min TF701 Tablet. Så kiggede jeg på, hvilke protokoller den havde, og opdagede, at den bl.a. kunne køre ac-protokol på 5 GHz, så jeg valgte, at jeg ville have en 5 GHz router (som også gerne måtte kunne køre 2.4 GHz), da 5 GHz generelt set er mindre overdynget med "støj" end 2.4 GHz-båndet.
Mit valg endte på den ovenfor nævnte TP-Link router (Archer C7), som jeg er yderst tilfreds med. Jeg slog det trådløse netværk fra på min TDC router og lader min TP-Link stå for det trådløse netværk (TDC router kører stadig NAT og HDCP, da jeg ikke gad sætte alt det op endnu en gang, hvis jeg kunne undgå det). Jeg har så slået 2.4 GHz-båndet fra, så jeg udelukkende kører på 5 GHz, og det fungerer perfekt. Jeg kan så slå 2.4 GHz-båndet til, hvis jeg får gæster, der ikke kan køre 5 GHz. Redigeret af HeartWare - 18-Januar-2015 kl. 15:58 |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
Jeg har TDC gennem arbejde. Da vi skulle skiftet til TDC Home valgte jeg at få tilsendt et modem i stedet for at skulle roder med TDC router (da det er igennem arbejde er der stort set kun afgang til at skifte kanal - ikke andet, og havde brug for port forward tin interne servere). Jeg kører lige nu med en AC66U
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Har pga. samme årsager lige købt en Asus RT-AC87U router da jeg var træt af de udfald der var på min trådløse forbindelse. Synes problemerne blev være når der var mange samtidige forbindelse til min PC f.eks. ved brug at torrent.
Nu er mine problemer forsvundet og der er ingen tab af hastighed (100down/20up)ved at koble en ekstern router på. |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Hvis du ønsker det simpleste netværk setup muligt, så anskaf en DOCSIS gateway - eks. FRITZ!Box 6490 Cable
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
@TBK
Jeg læser ikke tysk. vil du uddybe lidt?
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Det er en erstatning for YouSees router som understøtter den nyeste WiFi standard og mange andre features - http://en.avm.de/products/fritzbox/fritzbox-6490-cable/ (på engelsk). YouSee/TDC tillader at man anvender sin egen router/modem i stedet for deres udstyr, det kræver blot at udstyret understøtter EuroDOCSIS 3.0. DOCSIS (Data Over Cable Service Interface Specification) er specifikationen for internet over coax (antenne) kabel. |
|
![]() |
|
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
Jeg har brokoblet min CG3000 med selvsamme Archer, jeg har fjernet fluebenet ved NAT på CG3000. Problemet er at jeg kan ikke komme i kontakt med min NAS og WIFI printer nu. Kan man få CG3000 til at køre kablerne og Archer til at køre WIFI? |
|
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |