recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal film subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal film subwoofer

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal film subwoofer
    Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:47
Jeg vil skille mig af med min b&w asw610 og istedet finde mig en subwoofer der udemærker sig ved film især.
Jeg har kigget rigtig meget SVS og senest deres sb12-nsd, men en handel faldt desværre til jorden. Min tanke var at købe 2 stk´s da prisen var god.

Jeg har dog ikke så forfærdelig meget plads at gøre med, så jeg overvejer stærkt at købe mig 1 super subwoofer.
Mit budget er 6000kr og handler gerne brugt. Hvad ville i anbefale?

Et tillægspørgsmål. Jeg kan læse at eks audioholics anbefaler efter rumstørrelse, men er i tvivl om hvorvidt mit rum skal kategoriseres

Fordi selve mit tv hjørne er faktisk kun 3x3x3 meter(og så en åben side mod øvrig stue) i et hjørne af stue/spisestue/køkken på i alt 55m2

Billedet her er taget i bunden af det ene hjørne, hvor man ser skillevæggen til køkkenet, som er eneste væg i rummet som ca er 55m2.
Er de thele rummet jeg skal tænke på når jeg kigger efter anbefalinger der går på rum størrelse eller vil jeg skulle holde mig til mit tv hjørne?
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 07:06
Jeg er fint tilfreds med min Velodyne spl 1200 ultra, hvis den er over budget, så kig evt efter deres spl 1000... SVS skulle også være ganske gode, og ellers er xtz rost meget, så de kunne også være et bud.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 07:25
Var egentlig ellers på plads med et bytte med en Velodyne spl 1200r, men sælger sprang desværre fra.

Ville gerne prøve klassen over xtz af:)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 08:15
Så skal du næsten over i en MK sub woofer.

Jeg har hørt MX250 og 350 og de spiller bare helt vildt godt. De kan somme tider findes brugt til fornuftige penge.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 08:20
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=288979

Eller meget billigere - men meget rost på trusted review m.v




Redigeret af Bravo - 27-Marts-2015 kl. 08:22
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 09:43
Har selv en Monolith fra bkelec, kvaliteten er super, levering er hurtig fra England af og har kun hørt godt om bl-xxls400.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 11:04
Dit spørgsmål omkring hvordan du skal se dit rum, så er det hele rummet og ikke bare TV-hjørnet. 

I dit rum og med dit budget ville jeg anbefale dig, at finde en ported subwoofer eller én der har en passiv slave-enhed (Earthquake sound bruger passive slaver f.eks).
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 11:38
Jeg blev engan rodet ind i en diskussion ovre på avsforum omkring lige det emne. Altså hvordan man afgør på forhånd om man har subwoofer nok til et givent rum. Den anden side holdt stædigt på at det var rummets volumen der var afgørende, så uanset hvor og hvordan sub og tilskuer var placeret i rummet, så var det stadig rummets totale volumen der var afgørende. De havde så en formel (til lukkede subwoofere) der hed: 0,01 liter lineær displacement per 1 kubik fod rum volumen (man er vel i USA ... ) Det skulle garantere fuldt reference niveau ned til 10 Hz eller noget deromkring.

Det er sikkert rigtigt, men det giver nogle helt uhæmmede subwoofere hvis man har et stort rum og jeg holdt på at afstanden fra sub til tilskuer må have noget at sige uanset hvor stort rummet er. Hvis der kun er tre meter ville jeg jo mene at bortset fra udfasninger kan det aldrig blive værre end ca -10db i forhold til hvad subben kan på 1 meter. Faktisk har jeg aldrig kunne forstå hvordan man med rimelighed kan sige at man kan bruge rummets volumen som vejleder til valg af subwoofer?


Redigeret af Trumle - 27-Marts-2015 kl. 11:40
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 11:41
Jonas_h - Hold da kæ..... det er jo meget så:)..

Men vil det sige at jeg potentielt kunne sætte en subwoofer langt væk fra mit egentlige tv hjørne og opleve en bedre bas? Jeg har kun forsøgt placering i selve det hjørne nemlig
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 12:14
Prøv at rykke lidt rundt på din sub først og se om det giver et løft. Der kan være meget at hente I korrekt placering af sub´en. Desværre er den rigtige position ikke altid praktisk I en stue.

Jeg har selv en SVS SB12+, og den kan sagtens flytte noget luft I min stue på 25kvm. I din stue vil en PB model dog nok være at foretrække, såfremt du vil have stort lydtryk. Den fylder dog også noget mere I landskabet.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 12:27
Det jeg tror der kan være et potentilet problem er rungen. Min asw610, kan jeg nemt få op og spille så rummet går i selvsving. Derfor skruer jeg lidt ned for subben, så ikke den blir boomy. Men det koster i bunden. 
Her er jeg ret sikker på at have læst at asw610, falder drastisk i dB efter 40hz ca. Kan dog ikke finde det mere.
Så jeg skruer tit op, for at få de laveste toner i ønsket styrke, men det bliver så for meget ved andre film. Så mit håb var en sub der gik rimeligt fladt til 20hz, kunne være løsningen. Føler mig overbevist om at pb bliver for ukontrolleret i mit rum
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 12:31
Det er netop de dybe toner der lider under et stort rum. Prøv at Google fænomenet "Room gain". Derfor bør man betragte hele det åbne rum når man skal finde ud af hvilken sub man skal have.

En sub vil altid være ukontrolleret i et rum hvis der ikke er noget korrektion på den - det gælder både lukkede og portede.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu