recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal fladskærm til 5000-6000 Kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefal fladskærm til 5000-6000 Kr

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Nå, så LG trækker sig måske også fra plasma. Det lyder ikke godt.

se LINK

vi ender op med Panasonic plasma tror jeg, og der kan hurtigt betyde nogle forhøjet priser på plasma, som type, jeg nu er blevet rigtig glad for, og kan se fordelene i..

Må ærligt erkende at jeg ikke selv havde troen på at plasma kunne slå LCD, men må give flertallet i forum her ret. LCD er stadig lavet til PC brug og ikke til tv.

Så rigtig surt at se det fases ud og væk.. men ok, jeg ser frem til nye og bedre skærm modeller.. og håber da at de LED skærme som skulle komme er det meget bedre, eller at laser skærme som også var på tale skulle være fremtiden..

Som pioneer og panasonic ejere holder fast i, så er jeg også af den overbevisning at min LG fin for en periode nu.. så må vi se om 2-3 år hvilken type skærm man så skal gå efter...

Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:11
@pendec

Tak for link. Interessant at læse.

Mvh. Jørgensen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 16:14

Hej Jørgensen.

De skal helt klart vælge en Pana X10Y (husk at den SKAL hedde Y til sidst, for at det er en DK-model med DVB-C og MPEG!!).

X10 er billedemæssigt forbedret i forhold til PX80. Dertil kommer at strømforbruget med fornuftige billedindstillinger ligger omkring 130 - 135 Watt.

M.v.h.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 16:30

Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Kan ikke se at LG'et har 100Hz, er det negativt!?

LG har vist lidt problemer med hvorledes deres sider skal præsenteres, og har checket den tyske side for 42PQ6000.., og den har såmænd 100hz/600hz teknologi.

100Hz / 600Hz Sub Field Driving

Så er det bare om du skal tro på den danske side, eller den tyske.

Til top
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 17:57
Subfield drive har intet med opdateringsfrekvensen at gøre.

Iøvrigt har Elgiganten har Panasonic 42" G10 til 7999. Se test af den her
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 18:28
Se eventuelt det engelske link:

http://www.lge.com/uk/tv-audio-video/televisions/LG-plasma-t v-42PQ6000.jsp#features

hvor der under menupunktet "See the great features of the PQ6000" er en video der forklarer, hvad 100Hz/600Hz går ud på.

For hvert af de 50 billeder i sekundet bliver der skubbet 12 billeder ekstra ind = 600 billeder i sekundet, hvilket skulle medvirke til et bedre billede.

---

@Henrik B

Jeg er ikke uenig i, at Pansonic X10Y har det bedste billede i denne klasse. Det har jeg læst nok til - herinde som andre steder - til at være med på.
Jeg kan så blot også lide 42PQ6000 for dens design, samtidig med at den synes at være godt med på billedsiden også, i hvert fald på det, jeg fik forevist, samt har læst mig til i tests.

---

PQ2000 har været nævnt i tråden. Den har kun et HDMI-stik, hvad der vel nok er værd at bemærke.
Endvidere har jeg set den - eller var det storebror PQ3000? med to HDMI-stik - til kr. 4.500 i Ekspert i sidste uge, så de angivne kr. 6.000 virker i overkanten, hvis du stadig har interesse i denne skærm, specielt ved sammenligning med PQ6000 eller Panasonic X10Y.

Den danske hjemmeside for LG viser desværre, at begge tv har 1365*768, mens flertallet af steder, jeg har set, angiver 1024*768 fx ovennævnte engelske. Det stod for PQ6000s vedkommende også på skiltet ved Ekspert, ligesom sælgeren og jeg talte derom.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 16-Juni-2009 kl. 18:29
Til top
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2008
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 19:04

For hvert af de 50 billeder i sekundet bliver der skubbet 12 billeder ekstra ind = 600 billeder i sekundet

det er noget markedsførings bullshit. Opdateringfrekvensen er jo ikke 600.

it divides each pixel of a frame into sub-fields and puts them on a certain time axis where the light transmittance is varied across adjacent pixels to help alleviate flicker which, in turn helps alleviate motion blur and also helps with grayscale accuracy.

10 subfields per frame x 60 frames per second = 600 subfields per second

Markedsførings bullshit.

Pioneer bruger iøvrigt 14 subfields

Redigeret af arcona - 16-Juni-2009 kl. 19:14
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 19:23
Godt ord igen. Sælgeren ved Ekspert sagde noget lignende - uden dog at slå over i engelsk at det var til markedsføringsbrug.

Jeg kunne bare huske, at jeg havde set denne video, da jeg tjekkede dette tv ud.

Mvh. Jørgensen
Til top
Hugoianer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 19:46
Købte mit Lg 42" PQ2000 for 4500 kr i Expert for et par måneder siden, sytes det har et super billede, skal man ikke bruge USB fåes en PQ200 for ca 500 kr mindre, men mener at PQ 3000 i dag også koster 4500 kr, priserne falder hurtigt i år selvom det er nye modeller.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Nå, så LG trækker sig måske også fra plasma. Det lyder ikke godt.

se LINK

vi ender op med Panasonic plasma tror jeg, og der kan hurtigt betyde nogle forhøjet priser på plasma, som type, jeg nu er blevet rigtig glad for, og kan se fordelene i..

Må ærligt erkende at jeg ikke selv havde troen på at plasma kunne slå LCD, men må give flertallet i forum her ret. LCD er stadig lavet til PC brug og ikke til tv.

Så rigtig surt at se det fases ud og væk.. men ok, jeg ser frem til nye og bedre skærm modeller.. og håber da at de LED skærme som skulle komme er det meget bedre, eller at laser skærme som også var på tale skulle være fremtiden..

Som pioneer og panasonic ejere holder fast i, så er jeg også af den overbevisning at min LG fin for en periode nu.. så må vi se om 2-3 år hvilken type skærm man så skal gå efter...

LG har ellers så sent som 12. maj overfor HDguru.com bekræftet at de bliver i Plasma læs her
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 21:36
Tak for link. Det lyder jo straks bedre, at både LG, Panasonic og Samsung udtrykker tillid til plasma og fortsat lancerer nye modeller på samlebånd.

Under udtalelsen fra Panasonic står der, at Panasonic tager endnu en plasma-fabrik i brug i år, samtidig med at de også tror på LCD og derfor indvier en LCD-fabrik mere til næste år.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 23-Juni-2009 kl. 21:37
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu