|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
||
se LINK vi ender op med Panasonic plasma tror jeg, og der kan hurtigt betyde nogle forhøjet priser på plasma, som type, jeg nu er blevet rigtig glad for, og kan se fordelene i.. Må ærligt erkende at jeg ikke selv havde troen på at plasma kunne slå LCD, men må give flertallet i forum her ret. LCD er stadig lavet til PC brug og ikke til tv. Så rigtig surt at se det fases ud og væk.. men ok, jeg ser frem til nye og bedre skærm modeller.. og håber da at de LED skærme som skulle komme er det meget bedre, eller at laser skærme som også var på tale skulle være fremtiden.. |
|||
![]() |
|||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
||
@pendec
Tak for link. Interessant at læse. Mvh. Jørgensen |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Hej Jørgensen. De skal helt klart vælge en Pana X10Y (husk at den SKAL hedde Y til sidst, for at det er en DK-model med DVB-C og MPEG!!). X10 er billedemæssigt forbedret i forhold til PX80. Dertil kommer at strømforbruget med fornuftige billedindstillinger ligger omkring 130 - 135 Watt. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
||
LG har vist lidt problemer med hvorledes deres sider skal præsenteres, og har checket den tyske side for 42PQ6000.., og den har såmænd 100hz/600hz teknologi.
Så er det bare om du skal tro på den danske side, eller den tyske.
|
|||
![]() |
|||
arcona ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
Subfield drive har intet med opdateringsfrekvensen at gøre.
Iøvrigt har Elgiganten har Panasonic 42" G10 til 7999. Se test af den her |
|||
![]() |
|||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
||
Se eventuelt det engelske link:
http://www.lge.com/uk/tv-audio-video/televisions/LG-plasma-t v-42PQ6000.jsp#features hvor der under menupunktet "See the great features of the PQ6000" er en video der forklarer, hvad 100Hz/600Hz går ud på. For hvert af de 50 billeder i sekundet bliver der skubbet 12 billeder ekstra ind = 600 billeder i sekundet, hvilket skulle medvirke til et bedre billede. --- @Henrik B Jeg er ikke uenig i, at Pansonic X10Y har det bedste billede i denne klasse. Det har jeg læst nok til - herinde som andre steder - til at være med på. ![]() Jeg kan så blot også lide 42PQ6000 for dens design, samtidig med at den synes at være godt med på billedsiden også, i hvert fald på det, jeg fik forevist, samt har læst mig til i tests. --- PQ2000 har været nævnt i tråden. Den har kun et HDMI-stik, hvad der vel nok er værd at bemærke. Endvidere har jeg set den - eller var det storebror PQ3000? med to HDMI-stik - til kr. 4.500 i Ekspert i sidste uge, så de angivne kr. 6.000 virker i overkanten, hvis du stadig har interesse i denne skærm, specielt ved sammenligning med PQ6000 eller Panasonic X10Y. Den danske hjemmeside for LG viser desværre, at begge tv har 1365*768, mens flertallet af steder, jeg har set, angiver 1024*768 fx ovennævnte engelske. Det stod for PQ6000s vedkommende også på skiltet ved Ekspert, ligesom sælgeren og jeg talte derom. Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 16-Juni-2009 kl. 18:29 |
|||
![]() |
|||
arcona ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
det er noget markedsførings bullshit. Opdateringfrekvensen er jo ikke 600. it divides each pixel of a frame into sub-fields and puts them on a certain time axis where the light transmittance is varied across adjacent pixels to help alleviate flicker which, in turn helps alleviate motion blur and also helps with grayscale accuracy. 10 subfields per frame x 60 frames per second = 600 subfields per second Markedsførings bullshit. Pioneer bruger iøvrigt 14 subfields ![]() Redigeret af arcona - 16-Juni-2009 kl. 19:14 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Godt ord igen. Sælgeren ved Ekspert sagde noget lignende - uden dog at slå over i engelsk
![]() Jeg kunne bare huske, at jeg havde set denne video, da jeg tjekkede dette tv ud. Mvh. Jørgensen |
|||
![]() |
|||
Hugoianer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
||
Købte mit Lg 42" PQ2000 for 4500 kr i Expert for et par måneder siden, sytes det har et super billede, skal man ikke bruge USB fåes en PQ200 for ca 500 kr mindre, men mener at PQ 3000 i dag også koster 4500 kr, priserne falder hurtigt i år selvom det er nye modeller.
|
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
||
LG har ellers så sent som 12. maj overfor HDguru.com bekræftet at de bliver i Plasma læs her |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for link. Det lyder jo straks bedre, at både LG, Panasonic og Samsung udtrykker tillid til plasma og fortsat lancerer nye modeller på samlebånd.
Under udtalelsen fra Panasonic står der, at Panasonic tager endnu en plasma-fabrik i brug i år, samtidig med at de også tror på LCD og derfor indvier en LCD-fabrik mere til næste år. Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 23-Juni-2009 kl. 21:37 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |