|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 03-November-2008 kl. 11:24 |
Hejsa Mit mediacenter står naturligvis i stuen og den nuværende harddisk "larmer" i den forstand at når den arbejder (lsæer eller skriver) så tikker den. I ved sikkert hvad jeg mener. Det er dog ikke den slags tikken der lyder som om den er ved at gå i stykker :) Den er en træls tikken og specielt fordi min kæreste læser i stuen og kan derfor ikke høre på den. Når den ikke læser er skriver er lyden fin lav. Så jeg vil gerne købe en ny og få den lydløs for jeg synes jo der er mange der ikke larmer selv når de læser eller skriver. Men hvilken vil I foreslå? Bare 250 GB er nok. Jeg har et ekternt lager til mere. Mvh. Simon |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Jeg vil anbefale denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388935&am p;searchArea=&Soegeord=, eller en anden af WDs AV serie, som er specielt designet til mediacentre og harddiskrecordere. Har selv en på 320 GB, og den er særdeles lydløs når den arbejder. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Kanon, det var lige sådan en disk jeg var ude efter :) Dog kører mit mediacenter Acer Idea 500 med IDE kabler, og mener ikke den har mulighed for ATA som denne disk du har valgt har. Men det skal jeg have tjekket når jeg er hjemme. Kan man egentlig købe et ATA->IDE konverter kabel?? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
ATA og IDE er det samme. Jeg tror du tænker på SATA, som den disk har jeg har linket til. Der kan købes billige adapterkabler, og husk det er både data- og strømkablet der er forskelligt. WD laver også disse harddiske i IDE udgave. Flemming Redigeret af fltk - 03-November-2008 kl. 13:17 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Selvom DB er logaritmisk så får du altså dobbelt plads her (og dobbelt så meget cache)....Og den siger IKKE en skid....
Redigeret af Patriarken - 03-November-2008 kl. 13:27 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm, også rigtigt godt bud. Tak for det. Den skal jeg se nærmere på. Den har godt nok 2 db højere. Det er nok ingenting. Bare den ikke siger det elendige tikken. Kan én rar person ikke hjælpe med at finde sådan et IDE-> S-ATA. Jeg har både ledt ved getmore og edbpriser og kan bare ikke ikke finde det hvis det virkelig findes. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Her
eller her Selvom jeg ville købe mig et nyt bundkort hvis jeg var dig....IDE det er altså lamt at bruge penge på i dag. Nyeste bundkort kommer med én eller helt uden IDE Controllere...Selvom hardiske er generelt billige....Så er IDE yesterdays news. Med controllere og convertere får du et driver helved ved Windows installationer osv. Køb dig hellere et bundkort til 6-700kr og en satadisk til 400kr end en Sata disk til 400kr og et adapter til 200kr.. Godt og billigt bud til en Intel processor Redigeret af Patriarken - 03-November-2008 kl. 15:20 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Når såden en konverter koster omkring kr. 167 + evt fragt, så er der vel ikke så meget idé i at købe en SATA disk, når man kan få en IDE disk til kr. 462 som skulle være ret lydløs.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Næh, måske ikke. Hvad ville dit bud på en IDE lydløs disk så være Benu?
|
|
![]() |
|
![]() |
Som jeg skrev laver WD også IDE diske, der er nok at vælge imellem, også i deres AV serie, prøv at se her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=16& Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=624&Rating =0&Max=&Soegeord=&Direction24=2&Sorted24=268 435456000&Equal6914=44841&Direction27=2&Sorted27 =&Direction28=2&Sorted28=&Direction25=0&Sort ed25=&Direction578=0&Sorted578=&Direction2353=2& amp;Sorted2353=&Equal193=&True25701=&Trueval2570 1=97215&True25702=&Trueval25702=97216&Tlist12440 -93827=&True25704=&Trueval25704=97219&Submit.x=3 3&Submit.y=8 Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
jeg har linket på IDE disk
Redigeret af Benu - 03-November-2008 kl. 14:24 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan være jeg spørger forkert. Jeg synes ikke jeg kan finde nogle diske med IDE interface. Den du, Benu, linker til ser på billedet ud til at have det lille stik. fltk, hvis jeg laver en avanceret søgning på edbpriser på WD på ATA diske får jeg intet resultat?? Er der diske med IDE interface eller er det fordi I vil have jeg skal købe en ATA disk og en konverter fra IDE til ATA?? Undskyld for min forvirring |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |