|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Allerede den øverste harddisk i mit link er en ATA model. Jeg skrev jo tidligere, at ATA og IDE er det samme, mens SATA = Serial ATA har et andet interface, så prøv dog at pløje dem igennem jeg har linket til, der er nogle af begge slags. Jeg får i øvrigt 335 harddisk hits hvis jeg søger på IDE på EDBpriser Flemming Redigeret af fltk - 03-November-2008 kl. 15:33 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Imponerende, vælger jeg bare WD og krydser ATA100 og ATA133 af får jeg intet. Jeg kan godt se der er adskillige ATA diske. Jeg HAR pløjet listen igennem for jeg troede du/I mente der var diske med IDE interface. Det er der jo ikke. De har ATA interface. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Jeg gentager: ATA og IDE interface er det samme. Hvor gammel er din PC? De seneste tre- fire år har der været både SATA og IDE (ATA)interface på de fleste bundkort. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Så klikker du bare på dette link
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hvis du ikke skal bruge mere end 250 GB, så vil jeg da klart anbefale at købe en 2½" harddisk beregnet til en bærbar.
De bruger væsentligt mindre strøm og er praktisk talt lydløse hvis du kommer mere end en ½ meter væk. Jeg har testet 4 2½" 320 GB SATA harddiske i min bærbare og blev lidt overrasket over hvor god performance man egentlig får selv fra en 5400 rpm-disk i 2½"-størrelsen. En 2½" 320 GB SATA fås fra lige under 500,-. |
|
![]() |
|
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Jeg har to anbefalinger.
1. Tag et kik på silentpcreview.com og læs deres anbefalinger. Det er det mest seriøse site angående emnet. Der er et direkte link her 2. Invester derefter i et NoVibes HD ophæng. Det fjerner stort set alt den mekaniske resonanslarm, da rystelserne ikke bliver sendt videre i dit kabinet. Faktisk kan dette ophæng alene være løsningen til dit problem, da netop den form for larm, som du taler om, lyder til at være netop det problem. Her er en test. Her kan du købe produktet. Desværre er der mig bekendt ikke længere en dansk forhandler af NoVibes. Jeg er helt enig med Zulu. 2½" HD til en bærbar er optimalt. Jeg har selv ikke brug for specielt meget plads, så jeg bruger en 2½" WD VelociRaptor 150Gb - leader of the pack! (Dette er dog ikke en bærbar HD, men et godt eksempel på at cuttingedge bevæger sig i den retning!) Edit: Ordnede links. Redigeret af srnkrkgrd - 04-November-2008 kl. 10:07 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |