Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
|
Sendt: 02-Februar-2007 kl. 16:17 |
Jeg synes Panny'en viser et mere naturtro billede... Pioneer giver også et flot billede, men en anelse mere hidsig.
Det er jo smag og behag hvad man finder bedst - det er begge 2 supergode TV som ligger meget tæt på hinanden rent billedemæssigt.
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |
Torp
Bruger
Oprettet: 17-December-2006
Sted: Denmark
Point: 54
|
Sendt: 02-Februar-2007 kl. 17:20 |
Jeg kunne nu også tydeligt se forskel i TC Århus.
Jeg ville først have et Pana, men da jeg så dem begge "in action" ville jeg hellere ofre det mere på Pio
Det viste begge digitale tv billeder
|
Mvh Torp
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 02-Februar-2007 kl. 19:38 |
nextgeneration skrev:
The Panasonic plasma television line, a direct
competitor to Pioneer, seems to reproduce standard definition
programming with fewer artifacts and pixilation. |
Hvis de her taler om digitale signaler er jeg lodret uenig. Jeg synes netop
at der var mere pixelering på min storebrors PV60 end hvad jeg er vant til
på mit Pio436.
nextgeneration skrev:
Støyreduksjonsferdighetene har også sine
mangler, og spesielt på TV-signaler av ikke altfor god kvalitet, blir det en
del støy som slipper igjennom. Med mye bevegelser i bildene er den
kraftigste støyreduksjonen ubrukelig. |
Her er der netop tale om analoge signaler. Digitale signaler af ikke alt for
god kvalitet giver slet ikke støj i billedet - uanset tv-model.
nextgeneration skrev:
Mange pio brugere lægger ikke mærke til det,
de
kommer typisk fra et LCD TV ( exp. 9731 ) hvor der er knald på farverne.
Kommer man fra en 100Hz CRT ser man det straks. |
Det er vel et spørgsmål om indstilling af farverne.
PS: hvorfra har du den idé at mange Pio ejere kommer fra LCD tv? Du er
verdensmester i at generalisere - ganske som når du generaliserer ud fra
enkelte sætninger i en anmeldelse.
Redigeret af lunddal - 02-Februar-2007 kl. 20:27
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 02-Februar-2007 kl. 20:09 |
nextgeneration skrev:
Mange pio brugere lægger ikke mærke til det, de kommer typisk fra et LCD TV ( exp. 9731 ) hvor der er knald på farverne. Kommer man fra en 100Hz CRT ser man det straks. | | |
Vrøvl.......tal for dig selv.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
khansen
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2006
Point: 637
|
Sendt: 02-Februar-2007 kl. 20:26 |
vrøvl gange 2 ......kommer fra et 32' Löwe 100 Hc CRT......så den bemærkning dur sku ikke
|
 |
laudrup10
Ny bruger
Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 14
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 21:49 |
-C5- skrev:
Immanuel skrev:
troelsit skrev:
Du kan da kigge på Panasonic som nævnt tidligere
Det er ikke sort pianolak men har til gengæld et mindst lige så godt billede og er 8000 kr billigere
|
hvilken model taler vi om her? er det kun designet på Pioneer som gøre den dyre, eller er det fordi Pio, har bedre funktioner. |
Nej! Jeg købte først panasonic men byttede til et Pioneer.
Når man står iTC i Århus og se de to Tv ved siden af hinanden,er det en meget tydlig forskel i billedkvaliteten. Pioneeren er mere skarp.
Med hensyn til XA kontra XD så har jeg XD, også selvom jeg har kabel Tv. Jeg får på den måde Dr1, DR2 og TV2 digitalt.
|
Yo C5
Beklager det følgende dumme spørgsmål.
Har du en "maskine" mellem dit kabel tv stik i væggen og dit Pioneer?
Ellers kan du vel ikke se digitalt tv eller??
Mvh..
|
 |
khansen
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 22:38 |
køre du via kabel tv og vil f.eks. have det digitale spejl vil du altid skulle have en box mellem stikdåse og tv f.eks. en samsung box (jeg har en samsung HD box)
Du kan godt sætte en stueantenne op i din lejlighed/hus og så se signalet direkte her via din digitale tuner men den løsning tror jeg ikke mange vælger når de har kabeltv
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 22:49 |
Jarly skrev:
køre du via kabel tv og vil f.eks. have det digitale spejl vil du altid skulle have en box mellem stikdåse og tv f.eks. en samsung box (jeg har en samsung HD box)
Du kan godt sætte en stueantenne op i din lejlighed/hus og så se signalet direkte her via din digitale tuner men den løsning tror jeg ikke mange vælger når de har kabeltv |
Hvis man kan tage svenske DVB-T kanaler er der faktisk meget at hente med en digital tuner. Viasat 6 ( gratis ) sender top film hver torsdag kl 21:00. TV4, STV1 og 2 sender også mange gode film - helt gratis. Og så er det godt med en back-up på DR1, DR2, TV2 når kabeltv/parabolen er nede. Canaldigital viser ikke TV2 - endnu en god grund til digital tuner. Fremtidens TV er via DVB-T ! Bare se www.boxer.se der sender via DVB-T.
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
hwhdk
Junior bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 37
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 22:59 |
undskyld min uvidenhed,er en pensionist uden teknologividen. men kan det ikke i fremtiden forventes, at man via kabeltv ville kunne modtage digitale signaler alene via den digitale tuner i TVet ???
mvh Syvsover
|
 |
khansen
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 23:01 |
ok det er muligt jeg tænkte ikke lige på svenske kanaler har faktisk aldrig i mit liv set en svensk kanal - har nok i de 20-30 danske alm.kanaler og filmkanaler samt div. UK kanaler.
Er dog ikke enig med dig at det er en god ting at have en digital tuner hvis man har kabeltv men ok det er jo en smagssag. Hvis man skal flytte en dag til et sted så er det en god ting men hvis ikke det sker i løbet af x antal år mener jeg de penge er brugt godt på noget andet.......
Redigeret af Jarly - 08-Februar-2007 kl. 23:03
|
 |
khansen
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 23:04 |
ingen kan jo spå om fremtiden men den digitale tuner som pt. er i tv'erne vil med stor sandsynlighed ikke være den type som man i så fald ville bruge (kabeltv)
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 23:06 |
Jarly skrev:
ok det er muligt jeg tænkte ikke lige på svenske kanaler har faktisk aldrig i mit liv set en svensk kanal - har nok i de 20-30 danske alm.kanaler og filmkanaler samt div. UK kanaler.
Er dog ikke enig med dig at det er en god ting at have en digital tuner hvis man har kabeltv men ok det er jo en smagssag. Hvis man skal flytte en dag til et sted så er det en god ting men hvis ikke det sker i løbet af x antal år mener jeg de penge er brugt godt på noget andet.......
|
Når DR1 og alle canaldigital kanalerne viser B-film eller genudsendelser, er det sjovt nok Viasat 6, SvTV4 og TV2 der reder aftenen - gang på gang ........
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |