recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal mig en DVB-C modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal mig en DVB-C modtager

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis ikke jeg finder en ren DVB-C modtager, ender det nok med en Atemio 7600 combo Sat/DVB-C modtager.
Miracleboxen (og andre tilsvarende kloner af Fortis modellen) findes i en udgave med en DVB-C tuner

Miraclebox 7

Redigeret af miri - 29-August-2013 kl. 17:56
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis ikke jeg finder en ren DVB-C modtager, ender det nok med en Atemio 7600 combo Sat/DVB-C modtager.
Miracleboxen (og andre tilsvarende kloner af Fortis modellen) findes i en udgave med en DVB-C tuner

Miraclebox 7

Nu har Miraclebox's firmware/image jo ikke ligefrem fået den bedste omtale. Det har Titannit som Atemio AM 7600 kører med derimod, så hvis det kommer så vidt vil jeg nok vælge at give de få hundrede kroner ekstra for Atemio boksen.
Jeg har dog allerede fundet 3 modtagere som ser ud til at opfylde mine krav, nemlig en Xoro modtager og en klon af denne. De bliver dog begge udelukket, da jeg i forvejen har en Xoro sat modtager som anvender samme fjernbetjeningskoder. Tilbage er indtil videre så en Smart CX70, oveni købet til en særdeles gunstig pris på ca. 85 euro plus forsendelse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 19:40

...Nu har Miraclebox's firmware/image jo ikke ligefrem fået den bedste omtale.
Point taken
Jeg synes dog, at den er meget stabil, når jeg nu kører Yousee, og slipper for Boxers kryptering. Hardware er basalt identisk med Atemio ( der også fås med 2 DVB-C tunere, hvis du foretrækker dette...)

Bemærk, at Smart boksen har CI+ og det kan betyde, at optagelser krypteres - men det har du vel tjekket?
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Bemærk, at Smart boksen har CI+ og det kan betyde, at optagelser krypteres - men det har du vel tjekket?

Ja, det har jeg tjekket. Optagelser krypteres kun hvis der anvendes et CI+ modul, og det er jo ikke nødvendigt til Stofa som kun kræver CI.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 00:23

Har selv en Dreambox 7020HD med to tunere (optage op til 4 kanaler på hver tuner). Man kan selv vælge hvilken slags tunere der skal i, evt både en C og T.
Super tilfreds. Trækker via netværket filerne (deles ikke i 4GB) over på pc uden problemer og uden kryptering. Man kan vælge både intern eller ekstern harddisk.
Kan via smartphone programmere boxen (via epg) til optagelse hvis man ikke lige er i hjemmet.
Der er kortlæser i den, men er ikke så meget inde i hvilken slags, beklager. Har selv kun grundpakke hos Yousee.

Ikke den billigste løsning, men kan absolut klart anbefale den.

Wink Jes
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 07:08

Tilbage er indtil videre så en Smart CX70, oveni købet til en særdeles gunstig pris på ca. 85 euro plus forsendelse. Flemming

Hej.

Det lyder som et prisleje, hvor den kan konkurere mod de DVB-C modtagere der bliver købt hos Harald Nyborg og andre steder. Men jeg læser denne anmeldelse, hvor de ikke er så glade for udsendelser gengivet i standard opløsning ( SD ). Jeg er ikke helt god til Tysk og ved ikke om 'Wiedergabe' betyder gengivelse eller afspilning?
Om det er et generalt problem med SD eller det kun er når der afspilles udsendelseer OPTAGET i SD?

Oversat link:

Og samme link til dem der er god til Tysk:

Ellers fandt jeg den på eBay.de fra 1€, ved ikke hvad den ender på, men mon ikke det bliver noget under 85€:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-August-2013 kl. 07:11
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Tilbage er indtil videre så en Smart CX70, oveni købet til en særdeles gunstig pris på ca. 85 euro plus forsendelse. Flemming

Hej.

Det lyder som et prisleje, hvor den kan konkurere mod de DVB-C modtagere der bliver købt hos Harald Nyborg og andre steder. <span style="line-height: 1.4;">Men jeg læser denne anmeldelse, hvor de ikke er så glade for udsendelser gengivet i standard opløsning ( SD ). Jeg er ikke </span><span style="line-height: 1.4;">helt god til Tysk og ved ikke om 'Wiedergabe' betyder gengivelse eller afspilning?</span>
Om det er et generalt problem med SD eller det kun er når der afspilles udsendelseer OPTAGET i SD?

Oversat link:

Og samme link til dem der er god til Tysk:

Ellers fandt jeg den på eBay.de fra 1€, ved ikke hvad den ender på, men mon ikke det bliver noget under 85€:

Hilsen Carsten.

Det med den dårlige SD gengivelse skulle ifølge flere anmeldelser være løst ved en firmwareopdatering. Problemet var der kun da boksen var ganske ny på markedet.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu