recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal reciever med pre out til B&O højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal reciever med pre out til B&O højtalere

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Marts-2015
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 17:50
og hvad så med holdbarhed er der nogle som har tendens til at brænde af eller gå i stykker i noget bestemt ?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 18:07
Onkyo skal du nok holde dig fra, de har problemet med HDMI boardet.

ellers er der frit valg.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af mimes90 mimes90 skrev:

Hej Henrik

Hvorfor vil den passe godt til B&O i forhold til andre forstærkere ?

Yamaha har en klang som er lidt til den varme side, hvor Bang & Olufsen højttalere generelt er til den tynde/lyse side. Så ved at sætte de to sammen, får du en rimelig neutral klang.
Dernæst er min erfaring (fra branchen), at Yamaha's fejlrate er rekord lav. De fejler meget, meget sjældent.

ONKYO skal du som nævnt undgå, p.g.a. dårlige HDMI-boards. Det samme problem skulle NAD angiveligt have. Tidligere Pioneer modeller har lidt af "pop of death", hvor de pludselig giver et knald, og så ophører med at virke.

M.v.h.
Til top
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 20:40
Henrik har du nogen erfaring med denon. dem er der en del af rundt omkring.

Når du siger Yamaha er der så en bestemt serie du mener der ville være god ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 20:42
Jeg anbefalede Marantz, ikke mindst fordi jeg har gode erfaringer med deres receivere. Har pt en SR5004 (købt brugt) som slæber både stue og køkken uden at "puste"

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
84eren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 84eren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 23:59
står i samme sitteration som dig.. kan ikke finde ud af hvilken reciver/forstærker man skal vælge til et sæt Beolab højtalere. 
jeg har kig på:

Yamaha RX-A840
Yamaha RX-A1040

vil man kunne høre forskel på de 2 produkter ?? 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af 84eren 84eren skrev:

- Yamaha RX-A840
- Yamaha RX-A1040

vil man kunne høre forskel på de 2 produkter ??

Umiddelbart - NEJ!
De er opbygget ens, men med lidt mere power i 1040. Det har du så ikke brug for, eftersom du ikke skal bruge udgangstrinnet, da du har forstærker i BeoLab'erne.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 21-Marts-2015 kl. 00:22
Til top
84eren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 84eren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 00:31
Henrik mange tak for dit svar :) så kan jeg da spare de penge ;)
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 04:28
Jeg benytter en Pioneer SC-2022 til at drive fuldt B&O-surround, den har efterhånden nogle år på bagen og den er jeg ganske tilfreds med. 

Der er i hvert fald de efterspurgte muligheder i en sådan, hvis den kan opdrives brugt.Smile

Omend kan du også bare finde nyere modeller.. SC-2023 blablabla.. 
Til top
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 13:00
Okay men er der nogle nyere funktioner som i mener man skal overveje om man kan undvære ? Eller er det ingen ting værd de nye funktioner der er i de nye modeller ?
Til top
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 11:02
ingen der kan svare på det ?
Til top
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 18:28
Har haft lidt kig på en Denon avr 2808 til 1500kr. nogen der tror det er et okay køb ? eller har erfaringer med sådan en ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu