|
Anbefal reciever |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 10:12 |
Hej Folkens,
jeg har pt en onkyo NR609 som jeg overordnet set er meget glad for. Den bliver dog afsindig varm i det hifi-møbel den står i, og den er reelt set nok overkill til mit behov. Jeg er derfor lidt ude efter anbefalinger på en reciever der kan afvikle de gængse formater men som ikke bliver helt så varm som sådan en onkyo. Møblet den står i er med frontlåge af højtalerstof. Den behøver ikke kunne spille vildt højt, men skal understøtte ARC samt 1080p24 samt på lydsiden have 5.1. Har set lidt på yamaha modellerne 375 og 475 men har absolut ingen erfaringer i den retning. Nogen der kan give et bud? Budgettet er kva mit behov også i den lave ende ~2500 eller gerne under. |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke billigere at flytte receiveren?
Det er de færreste komponenter der bryder sig om at blive pakket inde uden at der på en eller anden måde bliver kompenseret for det. Kort sagt. Din "nye" receiver vil også blive varmere end normen, hvis du stopper den i et møbel. |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
En 609 KAN ikke være overkill! Man kan aldrig få for meget power, selvom man kun spiller lavt. Overskudet i forstærkeren er med til at holde højttalerne i et stramt greb, så lyden blir renere og mere detaljeret. Så ja, flyt forstærkeren, eller find et egnet møbel.
|
|
![]() |
|
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
det er jo netop et hifi møbel og lågen er højtaler stof.
Der bliver ikke tale om at flytte den. Jeg har hørt flere herinde nævne at onkyos bliver ganske varme og derfor mit indlæg. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Det bedste og billigste du kan gøre er at sætte en blæser op inde i dit møbel og sørge for masser af luft.
Klaus |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Argh nok ikke ligefrem det bedste. Jeg ville nappe en Pioneer klasse D receiver som denne:
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html Bliver knap håndlun ovenpå, bruger ca 1/3 del strøm, lyder meget bedre end din 609, og har nok omkring den dobbelte udgangseffekt med træk på 5 kanaler og derover. |
|
![]() |
|
eh.. og koster mindst det dobbelte af hvad jeg har angivet som mit budget..
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Bliver ca 4700,- med fragt, så under det dobbelte sf dit budget. Det er ikke så slemt :-) Så vent da en 14 dage, eller tage et flobbyflex lån :-D
|
|
![]() |
|
ellers tak, det bliver ikke relevant. Tak for indlæget men det er ganske enkelt ikke interessant ifht mit oplæg.
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Så du ha fat i værktøjet og installere aktiv køling..
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
har godtnok et par noctua 80mm jeg kan bruge. Kan da godt være det bliver løsningen selvom jeg er ked af at skulle bore i mit fine egetræs møbel..
|
|
![]() |
|
Det ser ikke det store billede. Det lavere strømforbrug dækker dit overtræk på 2200,- i løbet af en 4-5 år :-D
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |