|
Anbefal små/flade baghøjtalere til Dali concept? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rskadk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2012 Status: Offline Point: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Februar-2014 kl. 23:35 |
Hej med jer,
Jeg har et sæt dali concept højtalere (2 x Dali concept 6 front højtalere, 1 x dali concept center, 2 x dali concept 1 baghøjtalere) Baghøjtalerne er dog for store til mit nye rum, som gør jeg ikke kan vinkle dem ordentligt imod lyttepositionen. Derudover ser de alt for klodsede ud, idet sofaen står helt op mod bagvæggen. Jeg er derved på udkig efter nogle nye baghøjtalere. (Har ikke planer om at udskifte front og center højtaler lige pt) Kravene er ca, sådan her:
Hvad vil i anbefale? Redigeret af rskadk - 14-Februar-2014 kl. 23:40 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At du med disse krav undlader at sætte baghøjttalere op, indtil du finder dig et sæt brugte dipoler du kan hænge op.
Klaus |
|
![]() |
|
Hvad tænker du på her?
Man sidder rimelig tæt på højtalernes placering 1-3m. Så alt for meget effekt er ikke nødvendig. Hvad med sådan noget her: http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-minx-min-11-kompakthojttaler-46195/ eller Redigeret af rskadk - 15-Februar-2014 kl. 08:36 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Hvis du køber de små Cambridge, så kan du lige så godt undvære....
Jeg tænker på sådan nogle her: http://www.dba.dk/baghoejttalere-jamo-surround/id-1005657295/ Klaus |
|
![]() |
|
Har set dem du linker til - syntes dog stadig de virker lidt store?
Men kan godt se det smarte i lyden sendes flere retninger... Er det vejen at gå i mit tilfælde, eller er der andre muligheder? Den form jeg nok mest have tænkt på, for at de "fylder mindst", var noget ala følgende: http://www.av-connection.dk/?PGr=6328&PicGr=8654&ML=1778 PS: Google lige det "bipole højtalere". Kan se at der også anbefales tripole højtalere? Antager tripole er dyrere end bipole?
Redigeret af rskadk - 15-Februar-2014 kl. 18:34 |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Det er faktisk en ganske hæderlig højtaler, den Jamo 300 som KlausDM linker til der. Har selv et sæt som baghøjttalere og har anvendt dem i flere år. Det er dog ikke en ægte dipol, da den ene enhed er en slave.
I et ideelt rum med en god afstand mellem sofaen og bagvæggen, der skal de monteres på sidevæggene, lidt over hovedhøjde (jeg er ikke så høj). Placering skal være en smule bag ørene (iflg. Jamo, istedet for ud for øret som i de fleste THX anbefalinger) og slaven skal vende fremad. Ideen er at den "aktive" enhed sender lyden mod bagvæggen hvor den reflekteres og skaber et diffust lydbillede. (Jeg sidder lige og bliver i tvivl om jeg husker korrekt. Hvis det er omvendt mht. enhedernes retning, så straffer jeg mig selv med en bøjle). Jeg havde dog selv sofaen ved bagvæggen. Jeg valgte alligevel at bevare dem på sidevæggene og stadig med slave enheden pegende fremad. Jeg er ret fanatisk med at bevare den korrekte opsætning uanset mit rum og møblering. Så tæt på så muligt :) Det lød stadig fantastisk. Det er dog værd at bemærke at de ikke går særlig dybt og det anbefales at sætte dem til small, hvis man har en sub. Jeg har ingen sub og vil ikke lade fronthøjttalerne tage sig af de dybe frekvenser fra Center/Surround, så har stik mod det anbefalede, sat alle til large. Det er dog ikke en skinger paphøjtaler. De kan sagtens følge med i de store passager når der er smæk på. De er lidt store men samtidig ret flotte, hvis de er velholdte. Redigeret af Guyver - 15-Februar-2014 kl. 18:49 |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
http://www.av-connection.dk/?PGr=5751&PicGr=8707&ML=2010
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Der findes ikke noget lignede de cornered audio jeg linker til? (Til en noget billigere pris)
Syntes de jamo ser lidt store ud i det, i forhold til det jeg ønsker. Jeg er godt klar over at jeg ikke får en god højtaler der både er lille og til billige penge. Men det er jeg villig til at gå på kompromis med, hvis man bare kunne få noget rimeligt med de krav.. |
|
![]() |
|
Andre input til dette?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |