recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af digitalmodtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling af digitalmodtager?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brundless Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af digitalmodtager?
    Sendt: 20-Marts-2008 kl. 00:04
Kære alle,

TAK for et godt forum!

Jeg har brugt MANGE timer nu på at finde mulige digitale modtagere og har virkelig brug for noget hjælp.

Jeg har en Synology 407 NAS som server og vil gerne streame diverse content derfra  (film, billeder, musik osv). Denne står ved en wireless router (54gbit).

Jeg har IKKE nogen windoes media-center-PC fætter, og vil faktiske gerne slippe for det - hvis det giver mening.

Jeg har 2 rum med TV i og vil gerne smække en digital modtager på hver. Den skal gerne kunne tage de klassiske formater (wmp, avi, xvid, osv.. - også gerne quictime osv hvis det kan lade sig gøre), samt relevante undertekst-formater.

Jeg har to særlige ønsker som er nice-to-have og ikke need-to-have i setuppet, så lad det ikke stoppe gode ideer(!): Mulighed for at afspille DVD (enten lokalt på modtageren eller på anden vis - jeg har dog en dvd-afspiller og ville bare slippe for at have 2 maskiner stående), samt mulighed for at optage alm. tv. Sidstnævnte er måske at presse den da jeg jo ikke har købt en rigtig Mediecenter-PC, så glem det hvis det ikke kan lade sig gøre smart.

Jeg har kigget på D-Links produkter fx. DSM-320RD (med dvdafspiller), samt DSM-520 og DSM-750, og hånden på hjertet kan jeg ikke finde ud af hvad forskellen er?

Derudover har jeg kigget på DMA2100 og deres DMA2200 (med dvdafspiller).

Og så har jeg også kigget på Netgear's EVA700 som en mulighed.

Slutteligt har jeg så læst om Popcornhour herinde, men den lader til at være svær at grave frem - og jeg vil hellere have noget der er 97% godt om 2-3 dage end 98% godt om 6 uger... :-)

Hvad kan anbefales?

Hjælp!
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af brundless brundless skrev:

Jeg har en Synology 407 NAS som server og vil gerne streame diverse content derfra  (film, billeder, musik osv). Denne står ved en wireless router (54gbit).

Så er Popcorn Hour eller iStar mulige løsninger.

Jeg har 2 rum med TV i og vil gerne smække en digital modtager på hver. Den skal gerne kunne tage de klassiske formater (wmp, avi, xvid, osv.. - også gerne quictime osv hvis det kan lade sig gøre), samt relevante undertekst-formater.

Tjae, se ovenfor! Ellers skal du kigge på Tvix eller Dreambox måske?

Jeg har to særlige ønsker som er nice-to-have og ikke need-to-have i setuppet, så lad det ikke stoppe gode ideer(!): Mulighed for at afspille DVD (enten lokalt på modtageren eller på anden vis - jeg har dog en dvd-afspiller og ville bare slippe for at have 2 maskiner stående), samt mulighed for at optage alm. tv. Sidstnævnte er måske at presse den da jeg jo ikke har købt en rigtig Mediecenter-PC, så glem det hvis det ikke kan lade sig gøre smart.

Kig på Tvix!

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu