recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af DVD/DIVX/XVID afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling af DVD/DIVX/XVID afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Egil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af DVD/DIVX/XVID afspiller
    Sendt: 09-September-2007 kl. 11:42
Hejsa

Jeg er på jagt efter en DVD afspiller som også kan afspiller DIVX/XVID og evt. x264. Den skal tilsluttes et godt gammeldags tv - altså ikke HD TV, så alt muligt lir med upscaling osv. er ikke super relevant, da afspilleren nok bliver skiftet ud med en HD/Blu Ray afspiller om et år alligevel, når TV'et også bliver opgraderet.

Så den vigtigste funktionalitet er altså afspilning af DIVX/XVID og evt. x264 film, gerne via en USB indgang så man slipper for at gå brænde cd'er/dvd'er.

Jeg er blevet anbefalet en Pioneer DV-400V, hvilket prismæssigt er i den høje ende for mig i denne sammenhæng, så altså ikke nogle forslag til over 1500 kr. med mindre der er en rigtig god grund.

Mange tak for hjælpen, Egil.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 14:02
Glem H.264 lige i øjeblikket (x264 er en encoder implementering, ikke et codec). Kun enkelte hardware media player kan dette, og de har ikke alle DVD Video understøttelse. H.264 kræver en separat afspiller, og de er først lige blevet introduceret på markedet (læs: relativt dyre, bugs som skal rettes i firmware, og tvivlsom eller manglende Matroska understøttelse). Vi er også over 1500 kr.

DVD med DivX/XviD finder du i stort set alle DVD afspillere, måske lige med undtagelse af dem som koster mere end 1500 kr... (rationalet er nok at når folk betaler så meget for en DVD afspiller, så gider de ikke se XviD i shitty kvalitet).

Hvis der skal være USB, begrænses udvalget til nogle ganske få stykker, og så vil jeg anbefale to boxe: en god DVD afspiller ("god" til prisen) og en hardware media player til det løse. Alternativt tager det ikke mange minutter lige at brænde et par ting på en RW skive.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Egil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 14:08

Hej Jesper

Tak for inputtet. USB er ikke et must, virkede blot som en god ide da det er til min søster, og hun derved kan komme forbi og få lidt flere film med hjem end hun ville med DVD-RW'er.

Det der er vigtigst er dog at den kan tage så mange formater som muligt, og gerne også kunne finde ud af undertekster.

Har søgt lidt videre rundt på nettet, og fundet Philips DVP5980 eller Philips DVP5960 interessant.

Har du nogle konkrete forslag?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 17:01
Philips, Panasonic, Pioneer eller Sony. Jeg kan personligt godt lide Panasonic fordi firmaet er god til at lave støjsvage drev.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 14:51

Pioneer DV-400 fås til 999 i fona. (ingen anbefaling, blot en oplysning).

Jeg har testet xvid fra usb. Selve billedet stod pænt, men det lykkedes mig ikke at få eksterne subs til at virke, selv de burde ifølge manualen.

Ang. kvaliteten af xvid, så er "problemet" jo netop at mpeg4 kan give samme kvalitet som mpeg2 på langt mindre plads.

Til top
Egil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 19:30
Tak for inputtet gutter. Jeg endte med at købe Philips DVP5980.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Pioneer DV-400 fås til 999 i fona. (ingen anbefaling, blot en oplysning).

Jeg har testet xvid fra usb. Selve billedet stod pænt, men det lykkedes mig ikke at få eksterne subs til at virke, selv de burde ifølge manualen.

Ang. kvaliteten af xvid, så er "problemet" jo netop at mpeg4 kan give samme kvalitet som mpeg2 på langt mindre plads.

Kan den også afspille mpeg1 og -2 filer via USB indgangen?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 09:34

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kan den også afspille mpeg1 og -2 filer via USB indgangen?Flemming

Jeg testede det ikke, men ikke ifølge manualen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu