recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af enhed til Plex Media Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af enhed til Plex Media Server

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af enhed til Plex Media Server
    Sendt: 04-Juli-2016 kl. 22:02
Hvilken enhed (NAS, PC, osv.) vil I anbefale man kører Plex Media Server på?
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2016 kl. 23:25
PC kører ihvertfald godt, hjemme hos mig :-)
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2016 kl. 23:26
Men det helt skarpe er nok en Nvidia shield p.t.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 08:02
Jeg har bygget mig en lille unraid server. Kræver ikke meget opsætning og så har man en nas som man kan bruge til stort set alt.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 21:19
Det kommer helt an på, om du vil få brug for, at din Plex server skal re-encode videoerne on-the-fly, f.eks. hvis du har eksterne undertekster (dvs. undertekster, der ikke er "brændt ind" i video-billedet), og din afspiller ikke supporterer undertekstformatet. Så vil din Plex server forsøge at indbrænde underteksterne i video-billedet, og hvis den ikke er kraftig nok til det (hvis det f.eks. er en NAS med en low-power CPU), så vil det ikke virke.

Hvis alle dine videoer udelukkende består af MP4-filer med H264 video og AAC audio og indbrændte underteskter, så kan en NAS sagtens bruge, idet alle Plex klienter kan afspille dette. Men hvis du f.eks. har video'er med DTS-lyd og/eller DVD/Blu-Ray undertekster, og din afspiller ikke selv kan indlejre disse i video-billedet, så vil din Plex server forsøge at gøre det, og så kræver det nok mindst en PC-niveau Plex server (muligvis kan en Nvidea Shield klare det - jeg ved ikke, hvor kraftig den er).

Så få først styr på, hvilket format du har/vil have dine video'er i, og om du vil have mulighed for at til- og fra-vælge underteskter. Find derefter ud af, hvilken afspiller du vil bruge og check om den har understøttelse for dette format. Med disse informationer kan du så afgøre om du kan bruge en NAS eller om du skal have en mere kraftig maskine til at agere server.

Jeg bruger selv en Synology DS1813+ NAS og en PopCorn Hour A-500 som klient, og disse to spiller perfekt sammen. A-500 kan afspille alle former for video, undertekster og lydspor, så NAS'en skal blot levere den rå MKV fil til A-500, så klarer den selv resten. A-500 kan endda klare HEVC/H265 og UHD format, så den er på en del områder fremtidssikret (så meget som noget kan være i denne verden).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 22:20
Min afspiller vil 90% af tiden være et AppleTV, og de sidste 10% vil være iphones/ipads. Jeg har en del videoer med DTS-lyd og DVD/Blu-Ray undertekster. Betyder det jeg skal sætte en computer op?

Ofte bruger en computer noget mere strøm end en NAS, og synes ofte også de er mere ustabile.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 22:51
Jeg kender ikke Apple-TVs Plex-klient, så jeg kan ikke sige, hvor god den er til at håndterere undertekster. Hvordan er underteksterne i dine filer? Er det MKV-filer med separate underteskt-spor? Er de i SRT (Tekst), VOBSUB (DVD) eller PGS (Blu-Ray) format?

Du må nok spørge en Apple-TV bruger, der benytter Plex om, hvordan den håndterer undertekster, om den selv kan processe dem, eller om den kræver, at Plex serveren indlejrer dem (ved at re-encode video med indbrændte undertekster).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 23:05
Shielden kan afspille 2 1080p videoer med hd lyd på samme tid.

Se evt. her: https://www.youtube.com/watch?v=bgT1ReACJdM

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 05:42
shielden kan ikke trancode pgs subs. on the fly som plex server. har kørt det som test. så jeg vil anbefale en pc med en rimelig cpu
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 06:13
Hvilken PC vil I anbefale?
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 07:12
Helt klart bygge selv hvis du har mulighed for det.

Men inden du begynder og kigge på det, så skal du finde ud af hvad du skal bruge den til hvor mange streams. Vil du opbygge den som en ren lagerenheder (nas) eller du også vil bruge den som almindelig Windows pc ved siden af, hvor meget plads du regner med at skulle bruge og om du vil have noget backup af det du har på den (vil jeg anbefalede)

Når du har styr på alt dette så kan du begynde og sammensætte hardware.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 08:11
Jeg har netop skippet min mini Mac, som kørte plex server. Jeg bruger udelukkende mit Apple tv nu og infuse istedet for plex.
Jeg kan egentlig bedre lide infuse også. Lidt mere enkelt og ganske børnevenligt.
Den håndtere DTS-HD og Dolby true HD, men ikke 24hz og eks 4k.
Men hvis du også bruger AirPlay mm som her i hjemmet, så er opsætning blevet noget mere forenklet, med Apple tv som eneste bruger flade til alt tv.

Det har gjort udgift strøm noget mindre, eftersom en server (for mig) kun giver mening med adgang 24/7. Dernæst er der ikke software opdateringer i tide og utide. Min Mac skulle også relativt genstartes fordi den havde mistet forbindelse osv osv. Ihvertfald tit den ikke bare var tilgængelig uden genstart. Ikke at have et tastatur og mus er nu også rart:). Men ja gør op med dig selv hvad der er vigtigt:)

Redigeret af Bromberg5 - 06-Juli-2016 kl. 08:14
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu